Installation Project 98 · Installáció Projekt 98

participants ↓ résztvevők

(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban? (→ válogatás a válaszokból)

AKENATON / DOC/K/S (F): - Az installációra a környezet nem csak hatással van, de része is annak, a környezet „installálja” azt.

Tiziana BARACCHI (I): - A művészet(i) és a természeti installációk tökéletes harmóniában élnek egymással.

Vittore BARONI (I): - Ha a művész nem mérlegeli előre a környezeti adottságok és a művészeti installáció közötti kapcsolatot, csak nagyon szegényes és tökéletlen installáció lesz az eredmény.

Lilian A. BELL (USA): - A környezet a hatását a tárgyakra, a művészre és a nézőkre egyaránt kifejti.

David BORAWSKI (USA): - Művészeti kérdéseket vet fel nem művészi anyagokkal kapcsolatban.

Monty CANTSIN (CDN): - Jobbá teszi az installációt.

Bruno CAPATTI (I): - Az installáció része egy környezetnek, ezzel a környezet megjelenése változik.

Patricia COLLINS (GB): - A környezet fontos, inspiráló, és a műhöz tartozik.

Geoffrey COOK (USA): - A jó installáció nem kerülhet ellentmondásba a környezettel.

Billy X. CURMANO (USA): - A művészetnek, ez esetben az installációnak szimbiózisban kell együtt élnie a környezettel.

GALÁNTAI György (H): - Az installálásban a környezet „korlátozó” szerepe által jöhetnek létre a megfelelő kapcsolódási pontok, amitől a környezet nélkülözhetetlenné válik.

Miroslav KLIVAR (CZ): - A környezeti hatás az installációban igen fontos értéket képvisel.

Sabrina LINDEMANN (NL): - Részévé válik az installációnak.

Michael LUMB (GB): - Kívánatos, hogy az installáció az adott hely figyelembe vételével készüljön.

Ruggero MAGGI (I): - Az installációnak a környezet a lelke.

SALA 1 / Mary Angela SCHROTH (I): - A környezetnek az installáció legfontosabb tényezőjének kellene lennie.

Patricia TAVENNER (USA): - Óriási. Ez talán a legfontosabb eleme az installációnak.

Jennifer WARDLE (CDN): - Meghatározó része.

(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?

(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?

(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?

(13) Megállapítható-e, egy installáció értéke és milyen módon?

(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?

(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz és nem valami mást?

(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?

(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?

(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?

(6) Mi határozza meg az installáció méreteit és anyagait?

(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?

(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?