Az 1965-ös "Művészet/Fluxus-szórakoztatóművészet" című kiáltványt is tartalmazó, szintén 1965-ben publikált szórólap.
AZ ALÁBBI
MŰVÉSZEK
MUNKÁIT ADJUK KI,
SOKSZOROSÍTJUK
ÉS ADJUK ELŐ:
Genpei Akasegawa
Eric Andersen
Ay-O
George Brecht
Stanley Brouwn
Giuseppe Chiari
Philip Corner
Anthony Cox
Walter De Maria
Willem De Ridder
Robert Filliou
Hi Red Center
Dick Higgins
Toshi Ichiyanagi
Joe Jones
Alison Knowles
Jirˇi Kolár
Arthur Köpcke
Takehisa Kosugi
Shigeko Kubota
Frederic Lieberman
György Ligeti
Jackson Mac Low
George Maciunas
Jonas Mekas
Robert Morris
Ladislav Novak
Claes Oldenburg
Yoko Ono
Benjamin Patterson
James Riddle
Diter Rot
Takako Saito
Willem T. Schippers
Tomas Schmit
Chieko Shiomi
Daniel Spoerri
Ben Vautier
Robert Watts
La Monte Young
|
KIADVÁNYOK:
Periodikusan megjelenő újság: V TRE (négyszer egy évben);
Periodikusan megjelenő évdoboz;
George Brecht, Takehisa Kosugi, Chieko Shiomi és Robert Watts összes műve (évente egy életmű-melléklet);
Eric Andersen, Giuseppe Chiari, Dick
Higgins, Hi Red Center, Alison Knowles, György Ligeti, Jackson Mac Low, Yoko Ono, Benjamin Patterson, James Riddle,
Tomas Schmit, Daniel Spoerri,
Ben Vautier, Emmett Williams
és La Monte Young önálló kompozíciói;
Eric Andersen, Ayo, George Brecht,
Walter De Maria, Dick Higgins,
Joe Jones, Alison Knowles, Arthur Köpcke,
Takehisa Kosugi, Shigeko Kubota,
George Maciunas, Yoko Ono, Benjamin
Patterson, James Riddle, Chieko Shiomi,
Robert Watts és La Monte Young filmjei. |
FLUXUS-FESZTIVÁLOK ÉS KONCERTEK:
Wiesbaden,
|
Nyugat-Németország, 1962. szeptember, állami múzeum,
14 koncert. |
Koppenhága, |
Dánia, 1962. november 23–28., hat koncert. |
Párizs, |
Franciaország, 1962.
december, hét koncert. |
Düsseldorf,
|
Nyugat-Németország,1963.
február 2–3., Művészeti
Akadémia. |
Amszterdam,
|
Hollandia, 1963. június,
két koncert. |
Hága, |
Hollandia, 1963. június,
egy koncert. |
Nizza,
|
Franciaország, 1963. július 27–30., egy koncert és hét
utcai esemény. |
Koppenhága,
|
„2 internationale koncerter
for nyeste instrumental teater og antiart”, 1963. szeptember. |
Amszterdam, |
„Internationaal programma
nieuwste muziek, nieuwste
literatur, nieuwste theater”, 1963. december. |
Amszterdam, |
„16. Fluxus Film Festival”,
1964. február 24. |
New
York, |
„12 szavatolt minőségű fluxus-koncert”, Fluxhall,
1964. április 11 – május 23. |
New
York, |
A Fluxus Szimfonikusok hangversenye, 1964. június 27.,
Carnegie Hall. |
Milánó,
|
Olaszország, 1964. november 16., Galleria Blue.
Rotterdam 1964. november 23. |
Rotterdam, |
1964. november 23. |
Amszterdam, |
Hollandia, 1964. december 6.
|
Koppenhága, |
1964. december 3–23. |
New York, |
1964. szeptember – 1965. január, Washington Sq. Galéria. |
Nizza,
|
Franciaország, hét koncert,
1964. október 31 - november 7. |
Marseilles,
|
Franciaország, 1965. március 8., marseille-i egyetemi színház. |
Nizza,
|
Az 1965-ös állandó Fluxfesztivál |
New
York, |
Állandó fluxus-fesztivál 1965. június 27-től, Cinemathèque. |
New
York, |
A 83. fluxus-koncert, fluxuszenekar a Carnegie Hallban, 1965. szeptember 25. |
|
SOKSZOROSÍTOTT TÁRGYAK:
Ayo, George Brecht, Joe Jones, Shigeko Kubota, George Maciunas, Yoko Ono,
Claes Oldenburg, Benjamin Patterson,
James RiddTe, Takako Saito, Tomas Schmit,
Chieko Shiomi, Daniel Spoerri, Ben Vautier, Robert Watts, La Monte Young.
dobozok, kártyák, sakk-készletek, órák, ruhák, ujjlenyomatok, zászlók, ennivaló, lyukak, gépek, zenedobozok, orgonák, postabélyegek, kirakók, kövek, jelek, sportszerek, bőröndök, terítők stb.
művészet, szórakozás, cirkusz, kompozíciók, koncertek, események, minden, filmek, gegek, játékok, viccek, zene, nem művészet, semmi, tárgyak, festmények, tervek, költészet, színház, revü stb.
|
FLUXBOLTOK & ÁRUHÁZAK:
New York, P.O. Box 180, New York, N.Y. 10013 Amsterdam, Postbox 2045, Holland Nice, 32 rue Tondutti del’Escarene, France
La Cedille qui Sourit, 12 rue de May, Villefranche-sur Mer, France
c/o Akiyama, 3-814 Matsubaracho, Setagayaku, Tokyo, Japan.
|
MŰVÉSZET
A hivatásos, élősködő, elitista művésznek ahhoz, hogy
a társadalom előtt igazolja helyzetét,
demonstrálnia kell önnön nélkülözhetetlenségét
és különlegességét,
demonstrálnia kell, hogy a közönség bízhat benne,
demonstrálnia kell, hogy csakis ő, a művész képes
műveket alkotni. |
FLUXUS-SZÓRAKOZTATÓMŰVÉSZET
A művésznek ahhoz, hogy nem-hivatásosként alapozza meg helyzetét a társadalomban,
demonstrálnia kell önnön nélkülözhetőségét és nem
különleges voltát,
demonstrálnia kell, hogy a közönség nélküle is megvan,
demonstrálnia kell, hogy bármi művészet lehet, és bárki képes műveket alkotni. |
Ezért a művészetnek bonyolultnak, igényesnek, mélynek,
komolynak, intellektuálisnak, ihletettnek, ötletesnek,
jelentősnek és teátrálisnak kell látszania.
Kereskedelmi értékkel bírónak kell látszania, hogy
biztosítani tudja a művész megélhetését.
A művészetet, hogy minél értékesebb legyen
(hogy a művésznek minél nagyobb bevételt,
pártfogójának pedig minél nagyobb profitot biztosítson),
ritkává, mennyiségében korlátozottá, kizárólag
a társadalmi elit és az intézmények által elérhetővé
kell tenni. |
Ezért a szórakoztatóművészetnek egyszerűnek,
szórakoztatónak és igénytelennek kell lennie,
jelentéktelen dolgokkal kell foglalkoznia, nem szabad szakismeretet feltételeznie és hosszadalmas próbákra támaszkodnia, nem szabad kereskedelmi vagy
intézményes értékkel bírnia.
A szórakoztatóművészetet el kell értékteleníteni:
korlátlan példányszámban, tömegméretekben kell
előállítani, hogy bárki számára elérhetővé, és végső
fokon bárki által létrehozhatóvá váljon.
A fluxus-szórakoztatóművészet a „hátsógárda”, amely nem színleli, hogy részt vesz, és nem is érez késztetést, hogy részt vegyen az avantgárd kivagyisági versenyben. Olyan átlátható és teatralitásmentes szeretne lenni, mint az egyszerű, természetes események, a játékok, vagy
a viccek. Spike Jones egyesül benne a kabaréval,
a viccel, a gyerekjátékokkal és Duchamp-mal.
|
[fel]
|