AZ ARTPOOL MŰVÉSZETKUTATÓ KÖZPONTTAL FOGLALKOZÓ ÍRÁSOK 2017-BEN
(melyek az Artpool tevékenységével foglalkoznak, vagy az Artpool archívumában őrzött dokumentumokra hivatkoznak)
Szakmai cikkek, tanulmányok:
We Are Always Working on the Roots… Interview with György Galántai és Júlia Klaniczay, Artpool
Nagy Kristóf – Schuller Gabriella – Szirmai Anna: Tüntetés / Kitüntetés / Semmi. Az Artpool Művészetkutató Központ / Szépművészeti Múzeum alternatív művészeti jelenléte. 51-es körzet, Művészetek Völgye, Kapolcs (2017. július 21–30.), in: Balkon, 2017/6, pp. 33–36.
Peter, Christina: “The Garbage Dump”, “God's Piglet” and Other Documents of Hungarian Underground Art, 1960s-1990s. Conference paper for IFLA World Library and Information Congress (pdf), 19–25 August 2017, Wrocław, Poland (also at academia.edu)
Hivatkozások
Gagyi Ágnes - Szarvas Márton: Válság, művészet és politikai aktivizmus - ma: A kortárs kulturális mez újrapolitizálódásának társadalmi környezete, in: Eszmélet, Vol. 29., No. Eszmélet Alapítvány, Budapest, 2017, pp. 111-133.
Kismányoky Károly: Szempontok (leírás a kiállításhoz), acb Galéria, Budapest, 2017, p. 1.
Károly Kismányoky: Points of View (leírás a kiállításhoz), acb Galéria, Budapest, 2017, p. 1.
Peternák Miklós: Tükör, kövek, stb. / The World is like a Mirror (megnyitó szöveg), 2017, p. 2.
Lépésváltás. Az 1945 utáni magyar művészet állandó kiállítása a Magyar Nemzeti Galériában, A Magyar Nemzeti Galéria kiadványai 2017/4, Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2017, 84 p., [pp. 38, 56, 58, 81, 82.]
Shifts. Permanent Exhibition of Hungarian Art after 1945 at the Hungarian National Gallery, Budapest, Publications of the Hungarian National Gallery 2017/3, Szépművészeti Múzeum – Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2017, 84 p., [pp. 38, 56, 58, 81, 82.]
30x30. Kivonat az ezredforduló magyar képzőművészetéből 1985-2015 / A compendium of turn-of-the millennium Hungarian art 1985-2015, Műcsarnok, Budapest, 2017, 240 p., [pp. 5, 9, 68, 237.]
VÜGYÜ No. X., in: Pajtás Daloljunk No. X (nagylemez fanzine melléklete), Trottel Records, Budapest, 2017, o.n. (ca. 16 p.), [p. 8.]
Rieder Gábor: The World is Like a Mirror. Fejezetek a koncept art történetéből. Beke László gyűjteményéből, Budapest, 2017, [pp. 1, 2.]
Expozíció – fotó/művészet 1976/2017 / Exposition – photo/art 1976/2017, Vintage Galéria, Budapest, 2017, 72 p., [pp. 11, 12, 26, 27, 41, 42, 61.]
Hegedüs Orsolya: Konceptuális akcionizmus. Adalékok Tót Endre Nagyon speciális örömök című sorozatának értelmezéséhez / Conceptual Actionism. Addendum to the interpretations of the series Very Special Gladnesses by Endre Tót, in: Tót Endre: Very Special Gladnesses, Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ, Budapest, 2017, 108 p., [pp. 11, 21.]
Kürti Emese: Screaming Hole. Poetry, Sound and Action as Intermedia practice in the work of Katalin Ladik, acb Research Lab, Budapest, 2017, 248 p., [pp. 144, 146, 215, 237, 248.]
Rényi András (ed.): A túlélő árnyéka. Az El Kazovszkij életmű, El Kazovszkij Alapítvány – Kieselbach, Budapest, 2017, 362 p., [pp. 4, 92, 93, 95, 333, 340.]
Király Tamás ‘80s, tranzit.hu Budapest, 2017, 66 p., [pp. 43, 66.]
Király Tamás ‘80s (english version), tranzit.hu Budapest, 2017, 66 p., [pp. 43, 66.]
Danyi Gábor: „És nevess a császári nyomdán!” A nyomtatás paródiája és az ellenkultúra l/áthatósága, in: Irodalomtörténet, Vol. 98., No. 1., Ráció Kiadó, Budapest, 2017, pp. 80-94.
Nagy Kristóf: Re-konstrukció: az újraexponált Expozíció, in: Új Művészet Online, Budapest, 2017. február 21., 4 p., ill., ff [pp. 1, 2.]
Tábor Ádám: A rendszerváltás kori budapesti dadaisták „A kopár szík sarja” – A Hejettes Szomlyazók kiállítása a Ludwigban, in: litera.hu, 2017. augusztus 22., 2 p.
Krusovszky Dénes: Nem neki rossz. Erdély Miklós elfelejtett költészetéről, in: Magyar Narancs, No. 1., Budapest, 2017. január 5., pp. 38-39. [p. 39.]
Schuller Gabriella: Az öregség színrevitele, in: Színház, Vol. L., No. 1., Budapest, 2017. január, pp. 4-6., [p. 5.]
Krolczyk, Radek: >Rebellion in der Vitrine, in: taz.de (Bremen Kultur), Bremen, 2017. június 17-18., [p. 69., ill., színes]
Balázs Kata: Rekonstrukció és önirónia: Rügyfakadás, in: Balkon, No. 5., Budapest, 2017. május, [pp. 29, 31.]
Marton László Távolodó: A szétgurult üveggolyók nyomában (Kárpáti Dódi trombitás), in: Magyar Narancs Vol. 29, No. 12., 2017. március 23., [p. 34.] (V.)
Emőd Péter: New York meghódítása? A 60-as és 70-es évek magyar művészete az Elizabeth Dee Galleryben, in: artportal.hu, 2017.04.27., [pp. 5, 6.] (Artpool Boglár Galántai)
Emőd Péter: Magyar művészek külföldi kiállításokon XXXVI., in: artportal.hu, 2017.06.19., 23 p., [pp. 15, 16, 17.]
Imre Zoltán: Terek és idők között. Heterotópia és intermedialitás a Lakásszínház budapesti és a Squat Theatre New York-i működésében, Irodalomtörténet, Vol. 98, 2017: 1., ráció Kiadó, Budapest, pp. 50-79. [p. 59.]
Pálos Máté: Ugrás a semmibe. Mi lesz a Néprajzi Múzeummal?, in: Magyar Narancs, 2017. november 16., pp. 12-14. [p. 13.]
Dömötör Endre: Pácser Attila. Estéről-estére, tapasztalás útján tanultam, in: Recorder, 2017: 11, pp. 6-9. [p. 7.]