AZ ARTPOOL MŰVÉSZETKUTATÓ KÖZPONTTAL FOGLALKOZÓ ÍRÁSOK 2018-BAN
(melyek az Artpool tevékenységével foglalkoznak, vagy az Artpool archívumában őrzött dokumentumokra hivatkoznak)
Szakmai cikkek, tanulmányok:
Klaniczay Júlia (ed.): A Muhina Projekt. Létértelmezések Galántai György életművében / The Mukhina Project. Interpretations of Being in György Galántai’s oeuvre, Vintage Galéria, Budapest, 2018, 146 p., ill., ff és színes
„Azt hittük, a fiatal művészettörténészek rávetik majd magukat”. Jankó Judit beszélgetése Klaniczay Júliával az Artpool élő archívumról, in: Múzeumcafé, No. 2 (65), Budapest, 2018. május-június, pp. 256-266.
Hivatkozások Artpool dokumentumokra, Artpoolban folytatott kutatásra:
Apor Péter et. al. (szerk.) Kulturális ellenállás a Kádár-korszakban. Gyűjtemények története, MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézet, Budapest, 2018
Nagy Annamária (ed.): Ötvözet. XIII. Dunaújvárosi Acélszobrász Alkotótelep. Gosztola Kitti - Kaszás Tamás - Szalay Péter / XIII. International Steel Sculptor Workshop in Dunaújváros, Dunaferr-Art Dunaújváros Alapítvány, Dunaújvásros, 2018, 84 p. ill., ff [p. 7.,10., 35., 38., 55., 56., 78., 79.]
Avcy, Derya – Guy Bleus [et al.]:Book for Mail Art, Karuizawa New Art Museum, Karuizawa, 2018, 208. p., ill., színes [p. 187.]
Cseh-Varga Katalin – Czirák Ádám (eds.): Performance Art in the Second Public Sphere. Event-based Art in Late Socialist Europe, Routledge Advances in Theatre and Performance Studies, Routledge London and New York, 2018, 264 p., ill., ff [pp. 11, 19, 21-24, 137, 203, 204, 257.]
Suicide, Martin – Alexander Pehlemann: UNGARN. Aus dem Trott: Trottel. Ein Interview zu Band und Label und Ungarns Punk allgemein, in: Warschauer Punk Pakt. Punk im Ostblock 1977-1989, Ventil Verlag, Mainz, 2018, pp. 136-144. [p. 137, 149, 154 (Artpool Rádió), 304]
Pehlemann, Alexander (ed.): Warschauer Punk Pakt. Punk im Ostblock 1977-1989, Ventil Verlag, Mainz, 2018, 220 p., ill., ff [pp. 137, 149, 154, 304]
Szőnyei Tamás: Borschaften, an die Wand geklebt. Wie die visuell wertvollen Konzertplakate der 1980er auch die Arbeit der Staatssicherheit illustrieren können, in: Warschauer Punk Pakt. Punk im Ostblock 1977-1989, Ventil Verlag, Mainz, 2018, pp. 145-152. [p. 149.]
Hornyik Sándor: Az avantgárd és a punk találkozása az új hullám terében. A Hejettes Szomlyazók művészete / Avant-Garde Meets Punk in the New Wave Field. The Art of the Substitute Thirsters, in: Sustainable Development. Hejettes Szomlyazók: Borgyingó / Substitute Thirsters: Burgyingó (Based on a true story!), 2018/3, acb ResearchLab, Budapest, 2018, pp. 148-223. [pp. 153, 157]
Aknai Tamás: BEKE (Rohoé é éhogy ), Pannónia Könyvek, Pro Pannonia Kiadó, Budapest, 2018, 512 p., ill., ff [pp. 17, 34, 50, 76, 193, 253, 267, 269, 271, 273, 275, 276, 389, 411]
Hunter, Roddy: Beyond „East” and „West” through The Eternal Network: networked artists’ communities as counter-publics of Cold War Europe, in: Cseh-Varga, Katalin – Czirák Ádám (eds.): Performance Art in the Second Public Sphere. Event-based Art in Late Socialist Europe, Routledge, London and New York, 2018, pp. 19-31. [19, 21-24.]
Türk Péter (1943-2015) életműkiállítása. Minden nem látszik / Retrospektive. All is not visible, Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest, 2018, o.n. (ca. 48 p.), ill., színes [pp. 6, 7, 8, 9]
Risk Factors. Archives of Cultural Opposition, Courage, Budapest, 2018, 102 p. [pp. 96-98]
Majsai Réka: „Nem lehet - mondta a nagy művészet - lakodalomba vagyok hivatalos.” Swierkiewicz Róbert - Transparent Road 1989 XERTOX, in: Balkon, No. 4., Budapest, 2018. április, [p. 11.]
Nagy Kristóf: Az ismeretlen radikális. Bokros Péter emlékére, in: Új Művészet, No. 2., Budapest, 2018. február, pp. 39-41.
Rózsa T. Endre: A Pártközpont csapdát állít. Törvénytelen úton néhány avantgarde, in: Új Művészet, No. 1., Budapest, 2018. január, pp. 18-21.
Nagy Gergely – Horányi Attila: „Az avantgárd befogadhatatlan volt a kommunizmus számára” – interjú Horányi Attilával I., in: artportal.hu, 2018. július 27. 5 p. [p. 5.]