THE YEAR OF CHANCE IN ARTPOOL – 2000 – A VÉLETLEN ÉVE AZ ARTPOOLBAN
Matt FERRANTO: Mail Box

Matt FERRANTO (USA)

[...] Many mail artists maintain that the structures of communication are more important than mailed objects themselves, and others privilege the perpetual circulation of mailed art works over their preservation. Mail art archivists are frequently motivated by an allegiance to the historical value of their medium, and several of them are presenting a revaluation of the nature of art and the subsequent reading of cultural history. How might the means and methods of the art museum change? Today, some of the most ambitious and challenging responses can be found in the Mailbox.

[...] Számos mail art művész úgy gondolja, hogy a kommunikációs struktúrák fontosabbak mint maguk az elküldött tárgyak, mások a mail art munkák állandó körforgását hangsúlyozzák azok megőrzésével szemben. A mail artot archiváló embereket gyakran ösztönzi a médiumuk történeti értéke iránt érzett elkötelezettség, és sokan próbálják meg átértékelni a művészet természetét valamint a kultúrtörténeti felfogásokat. Hogyan lehetne a művészeti múzeum eszközeit és rendszerét megváltoztatni? A ma létező legigényesebb és legeredetibb válaszok egy része megtalálható a Mailboxban.