Paul Dutton
Folyékony levegő / szilárd levegő*
Zümmögd a wlmnlmnlwmlnmlwlmnwlmnwlwlwnm mássalhangzókat, addig tartva ki e zümmögést, amíg egyenletesen bírod, tenyeredet esetleg zárd össze arcod alsó része előtt, a gyors kézmozgással fokozatosan vibrato-effekteket vezetve be így. Lassan csússz át ugyanazon mássalhangzók nazális képzésébe, nyisd szét a kezed, s időnként szakítsd meg vele az orrlyukakon érkező légáramot, mintegy ritmikus ütős-játékot képezve ezzel az eljárással. Hagyd, hogy a hang mind elszórtabbá és kifejezőbbé váljon, aztán hagyd abba egészen, csupán az orrlégzés maradjon és a ritmikus kézjáték az orron, amit előbb csak a kéz és a hús találkozásának hangjai kísérnek, majd erőteljesebb orr- és szájlégzés következik további kézjátékkal az orron és a szájon; váltogasd a száj nyitásának mértékét a tátogatás és az összezárás végpontjai között, variálva a hangmagasságot is. A kézjátékot fokozatosan korlátozd a száj körére, majd ezután térj át a zöngés és zöngétlen réshangokra (frikatívák) és zárhangokra (explozívák), s az egészet fejezd be a „b” hang hangtalan ismételgetésével.
(70-es évek vége vagy a 80-as évek eleje)
* in: Szkárosi Endre (szerk.): Hangköltészet. Szöveggyűjtemény, Artpool, Budapest, 1994., 36. o. <>