Kontextus a harmadik típusú térrel - Pauer 1972
„Pauer Gyula eljutott a pszeudo-idea fogalmi határáig, a posztamensre írt szoborcímekig, de egy interaktív pszeudo-hangszobrával a MOBIL-lal még ezt is meghaladta. Ez úgy működött, hogy fel volt írva a posztamensre, hogy ha a néző kurjant egyet, akkor énekhangot fog hallani, és Pauer a karzaton megszólalt. […] Pauer „mobiljánál” fellelhető a katolikus liturgia párbeszéd-modellje: a kurjantás megfelel a pap latin nyelvű fohászának, amelyre a karzatról (a kórusról) Pauer mint az angyalok kórusa válaszol. Az ének egy profán dallam ismétlődése, amelyet Pauer köréneklésnek nevez. A „körének” szójátékkal karének, vagyis az angyalok körének kara énekel, és - hogy még messzebbre menjek - az angyalok „köre” a glória. A glória jelentése dicsőség - a dicsőség, mint a nagy elismerés a mennyei világban - a jóságot is jelenti. A földi világban a „jóság” és az „elismerés” megfeleltetése egymásnak: a pszeudo világa.”