cd-romok az Artpoolban
AIRBAG VOLVO (a MEDIAMATIC magazin melléklete) ALIRE/DOC(K)S POÉSIE ANIMÉE PAR ORDINATEUR Laurie Anderson: PUPPET MOTEL Guy Bleus: THE ARTISTAMP COLLECTION BLINDROM - THE PROTOTYPE (a MEDIAMATIC magazin melléklete) Heath Bunting: LONDON DOORS OF PERCEPTION (a MEDIAMATIC magazin melléklete) ENGAGED (londoni művészeti magazin) THE GENES OF ARCHITECTURE - WORKING SPACE II. Joel Hubaut: THE RABBIT GENERATION Jovánovics György: PARCEL 301 |
George
Legrady:
AN ANECDOTED ARCHIVE FROM THE COLD WAR
George Legrady: FROM ANALOGUE TO DIGITAL PHOTOGRAPHY AND INTERACTIVE MEDIA Mamax: GAMBLER EPHESOS MEDIACHRONOLOGY, VERSION 1.1 Mamax: GOLDEN FRISBEE Mamax: TOD DEM VERNSEHEN - PUBLIC ACCESS MUSEO NACIONAL DE BELLAS ARTES, ARGENTINA OF(F) THE W. W. WEB / NETZKULTUR - KULTURNETZWERKE A PILLANGÓ-HATÁS - THE BUTTERFLY EFFECT Gilbertto Prado: M.A. (DESEJO) PRÄPRINTIUM - MOSKAUER BÜCHER AUS DEM SAMIZDAT Station
Rose: SURFING ON ELECTRONIC SURFACES Tasnádi József: WEATHER REPORT - IDŐ RIPORT |
"...egy
CD-ROM-on az összefüggések hálózata
válik befogadhatóvá. A konkrét tudás
helyett az összefüggések élménye,
a mindent megismerés utópiája helyett pedig
a tudás terének élményszerű
megtapasztalása az, amit ez az új kifejező
eszköz egyedülállóan nyújt. Egy
CD-ROM-on tárolt adathalmaz a különböző
átjárások, hidak, ablakok miatt térbeli
konstrukcióvá válik, az ismeretszerzés
pedig ebben a háromdimenziós labirintusban való
szabad mozgással lesz azonos."
"A világkép, amit a CD-ROM metafóra közvetít, az, hogy csak alternatív sorrendek, igazságok saját idejű egyéni utak léteznek. A lineáris gondolkodás kénytelen átadni helyét az asszociatív gondolkodásnak, a direkt megismerés (felboncolás, szétszedés, vallatás stb.) pedig az interaktív dialógusnak.[...] A multimédiában felhalmozott tudást csak és kizárólag egyéni sorrendekben kaphatjuk meg. Nincsenek fő és mellékutak hanem a felhasználó (olvasó - néző) aktuális igényei diktálják a lépéseket. Az információk útbaejtésének nem létezik egyetlen helyes sorrendje, a program nem kényszerít ránk semmit, az eltárolt információk között mi magunk vagyunk az összefüggés. Az ismeretek befogadása antropomorfizálódik, az absztrakt tudás újból személyessé és érzékivé válik. Az információs tér a komplexitása miatt nem megismerhető, hanem csak átélhető, a nagyobb mennyiségű információ befogadása a tudás és érzés keveredésével jár." (idézet Sugár János tanulmányából)
|