(1) Mióta készítesz installációt?
A Sala 1 1970-ben kezdett el installációkkal és szobrokkal foglalkozni.
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?
Az alapítónk, Tito, egy pap/szobrász - mindig is kedvelte ezeket. Mivel kiállítóterünk egy egykori templom, az installációk igen hatásosak.
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
Az installáció különlegessége abban rejlik, hogy az egy specifikus építészeti és művészeti helyzetre készül, és nincsenek határai. Az a tény , hogy az installáció a kiállítás befejeztével gyakran megszűnik létezni, szintén érdekes. A méretei, intellektuális összetettsége és a felhasznált anyagok szintén gyakran egyedülállóak.
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?
Sok installációnk annyira kiterjedt és összetett, hogy nehéz lenne választani közülük. Talán Kawamata kiállítóhelyünkre készített barokk munkái vagy Bosset művei... Joel Hubaut hanginstallációja, amelyben több ezer talált tárgyat, lisztet és hat, olasz kávéfőző gépekből álló oltárt használ, csak hogy néhányat megemlítsek. A legkisebbek Claudio Massini parányi tégla-munkái lehetnek, amelyek szó szerint el voltak rejtve a térben.
(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?
Biztosan, de még nem találtuk meg.
(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?
A környezetnek az installáció legfontosabb tényezőjének kellene lennie.
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
Az anyagiak!
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
Megpróbáltuk, de nem igazán oldható meg. A művek végül lebontásra és megsemmisítésre kerülnek.
(13) Megállapítható-e egy installáció értéke, és milyen módon?
Túl összetett a kérdés ahhoz, hogy itt válaszoljam meg.
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
Erre a kérdésre nem tudom a választ.