Tiziana BARACCHI (I): - Csak az előítéletek.
Vittore BARONI (I): - Mindig van (kreatív) módja annak, hogy legyőzzük a nehézségeket, csak rugalmasnak kell maradnunk.
Lilian A. BELL (USA): - Esetleg a pénz, és a hatóságok vagy a nézők ellenállása, de ezek megoldhatóak - az installáció olyan, mint egy kaméleon, kicsit átalakítható és más „színekben” bemutatható máshol, ahol nincs ellenállás.
David BORAWSKI (USA): - A tudatlanság.
Monty CANTSIN (CDN): - Igen, a rendőrség, az állami elnyomás stb.
Geoffrey COOK (USA): - Megint a helyi adottságok, a szociális korlátok; sok ehhez hasonló dolog korlátozhatja az installációt.
Billy X. CURMANO (USA): - Az elme korlátozottsága és a konzervatív természet.
H. R. FRICKER (CH): - Számomra csak etikai határok léteznek.
GALÁNTAI György (H): - Az installációban elvileg minden egyes elem „környezetként” korlátozza a többit azzal, ami saját értéke, de mivel a lehetőségek végtelenek ez a „korlátozás” a kapcsolódási pontok helye. A korlátozás tehát látszólagos, mert a „megfelelő” kapcsolatokkal növekszik a szóban lévő installáció értéke.
GELLÉR B. István (H): - Ötlethiány, gondolathiány, pénzhiány.
Klaus HEID (D): - A rendelkezésre álló tér és a pénz.
James JOHNSON (USA): - Egy adott politikai helyzet korlátozhatja egy installáció lehetőségeit.
Július KOLLER (SK): - A pénz, az anyagok, a szociális körülmények, a politikai helyzet (de ez csak a nagyobb, technikailag nagyigényű installációkra vonatkozik).
Miroslav KULCHITSKY - Vadim CHECKORSKY (UA): - A pénzhiány.
Jean-Noël LASZLO (F): - A pénz és a cenzúra.
Jacalyn LOPEZ GARCIA (USA): - Rendszerint az anyagiak.
Michael LUMB (GB): - Az anyagiak.
MÁTÉ Gyula (H): - A vaskalaposság, az alkotások (bármilyen műfajú) múzeum-szemléletű, konvencionális megítélése.
Willi R. MELNIKOV-STARQUIST (RUS): - Néhány korlátozó tényező, amivel találkoztam, (rendőrség, a terem mérete, anyagi lehetőségek) nem volt elég erős ahhoz, hogy az installációmat lerombolja, de alapjában véve az emberek félreértései voltak a legveszélyesebb tényezők.
Luca MITI (I): - Itt szintén sok tényező szerepelhet: a művész lehetőségei, a helyből adódó lehetőségek, de a politikai erőkkel (rendőrség stb.) kapcsolatos nehézségek is.
Alberto RIZZI (I): - Megvalósíthatatlan technikai követelmények; pénzhiány, de a fantázia minden problémát megold.
Jean-François ROBIC (F): - A rendőrség és az idő.
RÓNAI Péter (SK): - Az egyetlen és változtathatatlan ok: a klasszikus emberi butaság.
Lada SEGA (SLO): - Politikai, anyagi, szállítási.
Baudhuin SIMON (B): - Cenzúra! Minden lehetséges. Pénz.
SUGÁR János (H): - Igen, a művész szabadságfoka.
Rod SUMMERS (NL): - Nem, nem gondolkodom azon, ami nem lehet.
W. Mark SUTHERLAND (CDN): - A helyi körülmények a meghatározóak (földrajzi, gazdasági, kulturális, történelmi).
Patricia TAVENNER (USA): - Néha a pénz. Másoknál a képzelet korlátozottsága.
Bene TREVISAN (BR): - Annak a pár művésznek a mentalitása, akik még nem fedezték föl a világ dolgai között fennálló összefüggéseket.
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
(13) Megállapítható-e, egy installáció értéke és milyen módon?
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz és nem valami mást?
(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
(6) Mi határozza meg az installáció méreteit és anyagait?
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?