Vittore BARONI (I): - Munkáim mindig is életem részei voltak, soha sem folytattam ún. szokványos „művész karriert”, így a tevékenységeim nem a nyilvános siker és elfogadottság alapján mérettettek meg, sokkal inkább egy személyes rituálé részei (mint a mail art), mert igazán azt hiszem és úgy érzem, a hivatalos művészeti világ nem más, mint puszta árucikk, játék a pénzzel; s ennek a játéknak a szabályait a hatalmi elit írja, nem a kreativitás és az intelligencia, és mint ilyen, engem nem igazán érdekel.
Lilian A. BELL (USA): - Az installáció egy talányos állapot, amelyben különböző átalakulások történnek. Különös anekdotákból áll, egy álomszerűen megrendezett világban, ahol magunk sem tudjuk, hogy az esemény megtörtént-e már, vagy csak most kezdődik. Ebben a különös világban a tárgyaim megszabadulhatnak a korábbi jelentéseiktől, de lehet, hogy mégis függenek az előző valóságuktól?
David BORAWSKI (USA): - Legtöbbször, amikor a művek elkészülnek, terveim szerint vagy nem, nagyon meglepőek. Mintha valaki más műve lenne. Tudva, hogy a mű csak a kiállítás időtartamára létezik, hajlamos vagyok több időt tölteni vele.
Bruno CAPATTI (I): - Többnyire a performansz és az installáció munkáim kiegészítik egymást. A performansz eredménye az installáció, vagy az installáció a tere a performansznak, és a performansz átalakítja ezt a teret. A performansz és az installáció tartalma a kommunikáció és az interaktivitás „hálózata”.
Luisella CARRETTA (I): - Azt hiszem alkalmanként sikerül - jelek és anyagok összehozásával - erőteljes, az emberek figyelmét a természetre visszaterelő üzenetet küldenem.
Luc FIERENS (B): - Szerintem a munkáim kollektívek, mert a mail-art installációk a kollektív kép-tudatok, amelyek beágyazódnak a jelen kor képközpontú megakultúrájába.
H. R. FRICKER (CH): - Embernek lenni, különböző szociális struktúrák között, már magában egy installáció.
GALÁNTAI György (H): - Munkáimban nem törekszem a befejezettségre, így folytathatók, egymáshoz vagy akár mások munkáihoz kapcsolhatók. Egy-egy darab egy-egy feltett kérdésre adott válasz, és csak akkor lesz jelentősége, ha megtalálja „költői értelemben vett geometriai helyét” (installálódik) egy nála nagyobb összefüggésben.
Miroslav KLIVAR (CZ): - A munkám hozzájárulás a meditatív installációs művészethez.
W. Mark SUTHERLAND (CDN): - Az én installációs munkáim elkerülik a zártságot, mivel az emberi érzékelés és kommunikáció talányaival foglalkoznak.
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
(6) Mi határozza meg az installáció méreteit és anyagait?
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?
(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?
(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
(13) Megállapítható-e, egy installáció értéke és milyen módon?
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz és nem valami mást?