AKENATON / DOC/K/S (F): - Az installációra a környezet nem csak hatással van, de része is annak, a környezet „installálja” azt.
Tiziana BARACCHI (I): - A művészet(i) és a természeti installációk tökéletes harmóniában élnek egymással.
Vittore BARONI (I): - Ha a művész nem mérlegeli előre a környezeti adottságok és a művészeti installáció közötti kapcsolatot, csak nagyon szegényes és tökéletlen installáció lesz az eredmény.
Lilian A. BELL (USA): - A környezet a hatását a tárgyakra, a művészre és a nézőkre egyaránt kifejti.
David BORAWSKI (USA): - Művészeti kérdéseket vet fel nem művészi anyagokkal kapcsolatban.
Monty CANTSIN (CDN): - Jobbá teszi az installációt.
Bruno CAPATTI (I): - Az installáció része egy környezetnek, ezzel a környezet megjelenése változik.
Patricia COLLINS (GB): - A környezet fontos, inspiráló, és a műhöz tartozik.
Geoffrey COOK (USA): - A jó installáció nem kerülhet ellentmondásba a környezettel.
Billy X. CURMANO (USA): - A művészetnek, ez esetben az installációnak szimbiózisban kell együtt élnie a környezettel.
GALÁNTAI György (H): - Az installálásban a környezet „korlátozó” szerepe által jöhetnek létre a megfelelő kapcsolódási pontok, amitől a környezet nélkülözhetetlenné válik.
Miroslav KLIVAR (CZ): - A környezeti hatás az installációban igen fontos értéket képvisel.
Sabrina LINDEMANN (NL): - Részévé válik az installációnak.
Michael LUMB (GB): - Kívánatos, hogy az installáció az adott hely figyelembe vételével készüljön.
Ruggero MAGGI (I): - Az installációnak a környezet a lelke.
SALA 1 / Mary Angela SCHROTH (I): - A környezetnek az installáció legfontosabb tényezőjének kellene lennie.
Patricia TAVENNER (USA): - Óriási. Ez talán a legfontosabb eleme az installációnak.
Jennifer WARDLE (CDN): - Meghatározó része.
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
(13) Megállapítható-e, egy installáció értéke és milyen módon?
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz és nem valami mást?
(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
(6) Mi határozza meg az installáció méreteit és anyagait?
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?