AKENATON / DOC/K/S (F): - Az anyagát és a méreteit mindenekelőtt a jelentés határozza meg.
Lilian A. BELL (USA): - A méret és az anyag a koncepciótól függ.
Dmitry BULATOV (RUS): - Anyagok és méretek nélkül is készíthetőek installációk.
Melissa CLARK (USA): - Az egyetlen, ami korlátozhatja a méreteit, az az installációt körülvevő tér határai (falak), és esetleg a törvény által szabott határok.
Patricia COLLINS (GB): - A rendelkezésre álló hely.
Geoffrey COOK (USA): - Gyakran külső - a művésztől független - helyzetek vagy személyek.
Marcello DIOTALLEVI (I): - Bármilyen méret és anyag megfelelő.
GALÁNTAI György (H): - Az elképzelés, a szándék és az érdek. Ha a művész csak látni akarja elképzelését, akkor virtuális térben, digitális képekben is megvalósulhat méret és anyag nélkül. Ha a megrendelő birtokolni akarja, akkor a szándék és az érdek a meghatározó tényezők.
James JOHNSON (USA): - Egy installáció méretét és anyagát az installáció alkotóelemei határozzák meg, a tér, amelyben létrejön, annak a médiumnak a korlátai, amelyben megvalósul, valamint az eredeti koncepció / inspiráció.
Luca MITI (I): - Számos tényező: a művész lehetőségei, a helyből adódó lehetőségek, és természetesen az alkotó elképzelése és a környezet visszahatása a műre.
Emilio MORANDI (I): - Bármilyen dialektikus kapcsolatban lévő forma vagy méret mellyel kreatív késztetés érhető el.
Rod SUMMERS (NL): - A hely és a tér általában meghatározzák a méretet. Az anyagok a munka koncepciójához igazodva választódnak ki.
W. Mark SUTHERLAND (CDN): - A helyi körülmények a meghatározóak (földrajzi, gazdasági, kulturális, történelmi).
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?
(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?
(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
(13) Megállapítható-e, egy installáció értéke és milyen módon?
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz és nem valami mást?
(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?