english

01. VIRÁG AZ EMBER - LEVENDEL LÁSZLÓ HALÁLÁRA

Bemutató: 1994. szeptember 12. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Elhunyt Levendel László, Népszabadság, 1994. 09.12., p. 11
Köbli Anikó: Hajléktalanhalál, Népszabadság, 1994.09.12., p. 10.

Halász nyomoz az elhunyt Levendel László körül, és a nyomozás közben vele történteket azonnal színházzá alakítja.

02. SZÉCHENYI-KABARÉ

Bemutató: 1994. szeptember 13. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Széchenyi-szobrot avatnak a Krisztinavárosban, Népszabadság, 1994. szeptember 13.Budapest melléklet, p. III

Halász nem fél felhasználni a brainstorming alatt elsütött vicceket. A nyelvi poénokat szituációs, a szituációsakat nyelvi leleményekkel állítja színpadra. Számos poén folytatásokat is megél a sorozatban.

03. NO SZÍNHÁZ A PALÓCFÖLDÖN

Bemutató: 1994. szeptember 15. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Doros Judit: Foglalkozása: remete Fallóskúton, Népszabadság, 1994. szeptember 15., p. 9.

Halász a felhasznált újságcikk stílusából megállapítja, hogy szerzője sajátos távolságtartással viszonyult a témájához, egy önjelölt remetéhez. Ebből a megfigyelésből bomlik ki az előadás, ami rögtön két előadássá lesz: a remetéhez belépő riporternő és a fotós ugyanazt látja, mégis másképpen. 

04. FEGYVERES ERŐK

Bemutató: 1994. szeptember 16. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Nyolc év a lövöldöző katonáknak, Népszabadság, 1994. szeptember 16., p. 29.

Halász nagy teret enged az improvizációnak, a színészek azonban nem tudnak mit kezdeni az írók ötleteivel.

05. OSZTÁLY VIGYÁZZ!

Bemutató: 1994. szeptember 19. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Még nehezebbé vált a pályakezdők elhelyezkedése, Népszabadság, 1994. szeptember 19,
Hámor Szilvia: Talonban, Népszabadság, 1994. szeptember 19, p. 16

Halász a társulat tagjainak osztálytalálkozó-anekdotáiból építkezik.

08. BUDAPEST FÜRDŐVÁROS

Bemutató:  1994. szeptember 23. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Megszökött, ölt, hazajött, elfogták, Népszabadság, 1994. szeptember 23., p. 28.
Nem bírja a dübörgést a Lukács,  Népszabadság, 1994. szeptember 23., Budapest  melléklet
Maholnap befürdik a Rudas, Népszabadság , 1994. szeptember 23., Budapest  melléklet
Justitia omladozó csarnokai, Népszabadság, 1994. szeptember 23., Budapest  melléklet
Az aluljárókba visszatért a félelem, Népszabadság, 1994. szeptember 23., Budapest  melléklet

Halász Péter "súlyos darabot" álmodik meg, a szöveg kész műként nyeri el azonnali formáját, miközben Halász diktálja. Az előadást végül egy látványos ötlet rántja össze: a színpadot egy vízszintes vonal osztja szférákra.

09. A PAPRIKÁSKRUMPLI ÖRÖK

Bemutató: 1994. szeptember 26. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Nem jutott mérgezett paprika az élelmiszeriparba, pp. 1, 21;
Matyuc Péter: Huszonötezer expressz, huszonhét eset, Népszabadság, 1994.09.26. pp. 1, 7.;
Sebők János: Miért üres a HM kasszája?, Népszabadság, 1994.09.26., pp. 14.; 
Koleragóc Kerelőben, Népszabadság, 1994.09.26., pp. 21.

Az előadást a paprikahamisítási botrány ihlette. A próba elején a résztvevők szóvicceket találtak ki, majd mindezekből Halász Péter elliptikus szerkezetű krimit vizionált. A színpadon Lukáts Andor felolvas, a többiek a szövegből eredő helyzeteket illusztrálják.

10. MŰ EMLÉK

Bemutató:  1994. szeptember 27. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Műemlék a Sándor-nyaraló, Népszabadság, 1994. szeptember 27., Budapest melléklet, III

Az előadásban egy pszichiátriai intézet életét rekonstruálják. Itt mindenki a maga külön univerzumában él, képtelenek kapcsolatot létesíteni a külvilággal. A színészek a nézőktől elszeparálva egy nagy dobozban ülnek. Nincs előre megírt szövegkönyv, az előadás addig tart, amíg az utolsó néző is hazamegy.

11. SZOMORÚ TRÓPUSOK

Bemutató:  1994. szeptember 29. 20h, Katona József Színház, Kamra,  Budapest
Szerelmes képeslapok, Népszabadság, 1994.09.29.,  p. 13.

Halász Péter azt is megrendezi, akivel nem beszél egy nyelvet; táncoltat, verset mondat. Lukáts Andor rajzol, a színészek ötletei jelentősen hozzájárulnak az esti előadáshoz.

12. MIT ÉRDEMEL AZ A BŰNÖS...

Bemutató: 1994. szeptember 30. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Ékszert keresnek a pesti zálogházak, Népszabadság, 1994. szeptember 30., Budapest melléklet., I

Halász embertörténetet kreál a semmiből, a fáradó ötletelés közös éneklésbe torkoll. Szirtes Ági próba helyett este élesben improvizál.

13. A 6-OS

Bemutató: 1994. október 3. 20h, Katona József Színház, Kamra,  Budapest
Teljes a Hatos, Népszabadság, 1994. október 3., p. 21

Ismét elindult a hatos villamos - így szól a hír. A próba alatt eldől: a nézőket úgy ültetik le, mintha egy villamoson ülnének, és a színészek kalauzként különböző szolgáltatásokat nyújtanak nekik.

14. CSENDHÁBORÍTÁS

Bemutató: 1994. október 4. 20h,  Katona József Színház, Kamra, Budapest
Ártatlanokat ütöttek a rendőrök?, Népszabadság, 1994. október 4., p. 9

A rendőrök, éppen a gyerekek születésnapján, megütötték a szülőket. Romákról van szó. A próbafolyamat alatt Halász diktálja az előadás teljes szövegét, ami ezt az eseményt rekonstruálja. Másnap délelőtt Káldor Edit és Garas Dániel a helyszínen forgatnak, ez a dokumentum adja az esti előadás hátterét és keretét. Az előadás második felében az Ando Drom zenél.

15. MI VAN, ÖCSI, MEGMOGYÓRÓZTAK?

Bemutató: 1994. október 6. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Bedecs Éva: Cukrosbácsik voltak is, vannak is, Népszabadság, 1994.10.06., p. 19.

A téma ezúttal a pedofília. Halász Péter távollétében a társulat Lukáts Andor vezetésével egy cukrosbácsi történetéből készít klasszikusnak mondható előadást.

16. EZEREGYÉJSZAKA

Bemutató: 1994. október 7. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Köbli Anikó: Ezentúl csak orvos altathat, Népszabadság, 1994.10.07., p. 1.

Halász Péter távollétében Lukáts Andor irányít. Eörsi Istvánt segítségül hívva az altatóorvosokra vonatkozó új szabályozást választják témául. Lukáts feszesebb szerkezettel és többnyire előre megírt jelenetekkel kezdi a munkát.

17. EGY HELYZET REKONSTRUKCIÓJA

Bemutató: 1994. október 10. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Köbli Anikó: Védőnők mostoha helyzetben, Népszabadság, 1994.10.10., p. 7.

Gyermeke született Valyuch Annamáriának, az előadássorozat rendezőasszisztensének. Halász és társulata a kórházban felvett anyag és egy fiktív nyomozástörténet segítségével készít előadást a magyarországi védőnők helyzetéről.

18. LŐRINC BARÁT

Bemutató: 1994. október 11. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Fekete Gy. Attila: Túladagolta a heroint, Népszabadság, 1994. október 11., pp. 21.

Halász drog-élményeiből radikális Rómeó és Júlia-értelmezés születik. A Lőrinc barát nevében monologizáló Halász nem rendez: tanít, filozofál, emlékezik.

19. A TOLVAJOK ORSZÁGA

Bemutató: 1994. október 13. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Sírkőféltés Öcsödön, Népszabadság, 1994. október 13., p. 15.

A társulat groteszk tragédiát állít szinpadra. A téma egy temetés. Halász rendezésében ezúttal a szereposztás a legmeghatározóbb.

21. BALLADA

Bemutató: 1994. október 17. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Rác T. János: Túszejtés a kaszinóban, Népszabadság, 1994.10.17., pp. 1., 10

Halász egy kaszinóbeli túszejtésről szóló cikkből kerekít előadást. Arany János balladáit idézi fejből, azokkal kapcsolja össze az eseményt, valamint felhívja telefonon a nyilatkozástól elzárkózó kaszinótulajdonost, és ügyes kérdésekkel bírja rá, hogy információkat adjon át.

22. SANYI ÉS ARANKA

Bemutató: 1994. október 18. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Laktanyába vonulhatnak a hajléktalanok, Népszabadság, 1994.10.18., pp. 1., 5.

Mi van még rajtunk használható? - teszi fel a kérdést Lukáts Andor, majd megszületik a Hatalom sorozat egyik legkülönösebb darabja. Ez a próbafolyamat és előadás Halász és Lukáts kapcsolatáról szól. Sosem lehet tudni, hogy meddig tart a valóság, és hol kezdődik a fikció.

25. NEW YORK KÁVÉHÁZ

Bemutató: 1994. október 24. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Bächer Iván: New York, Népszabadság, 1994.10.24., p. 8.

Halász totális kudarcnak nevezi az egész vállalkozást, belefáradtak abba, hogy a fiatalok megírt szöveggel akarnak dolgozni, s nem használják az agyukat. A New York Kévéház története a Hungáriáé lesz, a magyar irodalmi fénykor helyett a hatvanas évek formálódik a színpadra. A Kamrában a nézőtér négy sarkából látható a középen tüllel beborított kávéházi szeglet. Ide Halász Petrités Bachert, Csurkát és Szentjóbyt tervezte meghívni, de csak magukra maradtak végül. A tüllön keresztül látjuk, mi történik velük, s ők azt, mi velünk. Tüll által homályosan.

26. REPÜLŐSÓ

Bemutató: 1994. október 25. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Tovább Vizsgálják az orosházi baleset okait (kölcsöngép zuhant le Orosházán), Népszabadság, 1994.10.25., pp. 1., 21.
Kényszerleszállás, Népszabadság, 1994.10.25., p. 21.
Káosz a reptéren, Népszabadság, 1994.10.25., p. 21.

Halász a repülésről akar előadást csinálni, felmerül a Daidalosz és Ikarosztól a Mester és Margaritáig számos történet, de végül Kármán Tódor, a szuperszónikus légi közlekedés atyja, az amerikai légierő védőszentje lesz a darab főszereplője. Az előadás asszociatív szövegrészekből építkezik, s a végén Halász Péter vezet le egy levitációs gyakorlatot.

27. VOLT EGYSZER EGY VAD URAD

Bemutató: 1994. október 27. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Ha Othello szoknyát visel!, Népszabadság, 1994. október 27., p. 19.

Halász a féltékenységről csinál előadást, jobban mondva abszurd revüt, ezzel elevenítve meg az érzés egzisztenciális bizonytalanságát, rendkívül mulatságosan. Sorjáznak a commedia dell'arte-szerű, a végletekig fokozott helyzetkomikumok: az előadás szereplőinek neve vagy Kovács Sándor vagy Szabó Sándor, esetleg Kovács Sándorné Szabó Aranka vagy Szabó Sándorné Kovács Aranka, vagy ugyanezek bármilyen variációja, legyen szó gyerekről, kutyáról, szomszédról, nagyszülőről. És ezek az emberek állandóan, újra meg újra bemutatkoznak. .. "Ez a színészet lakmuszpróbája. Akit belemártunk és elpirosodik, annak annyi!" - mondja Halász a darabról.

28. UTOLSÓ ELŐADÁS

Bemutató: 1994. október 28. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Orsós László Jakab: Színházi regény, Népszabadság, 1994.10.28., p. 22.

A sorozat utolsó előadása, amelyben a résztvevők felidézik a korábbi estek fontosabb pillanatait és megköszönik a munkatársaknak az együttműködést. A próbafolyamat alatt Halász Péter levelet ír a Népszabadságnak, amelyben kritizál egy kritikust, aki értetlenkedve írt a Hatalom sorozatról.

51-es körzet - 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020

K55> 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019