01. VIRÁG AZ EMBER - LEVENDEL LÁSZLÓ HALÁLÁRA
Bemutató: 1994. szeptember 12. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Elhunyt Levendel László, Népszabadság, 1994. 09.12., p. 11
Köbli Anikó: Hajléktalanhalál, Népszabadság, 1994.09.12., p. 10.
Halász nyomoz az elhunyt Levendel László körül, és a nyomozás közben vele történteket azonnal színházzá alakítja.
Bemutató: 1994. szeptember 13. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Széchenyi-szobrot avatnak a Krisztinavárosban, Népszabadság, 1994. szeptember 13.Budapest melléklet, p. III
Halász nem fél felhasználni a brainstorming alatt elsütött vicceket. A nyelvi poénokat szituációs, a szituációsakat nyelvi leleményekkel állítja színpadra. Számos poén folytatásokat is megél a sorozatban.
Bemutató: 1994. szeptember 15. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Doros Judit: Foglalkozása: remete Fallóskúton, Népszabadság, 1994. szeptember 15., p. 9.
Halász a felhasznált újságcikk stílusából megállapítja, hogy szerzője sajátos távolságtartással viszonyult a témájához, egy önjelölt remetéhez. Ebből a megfigyelésből bomlik ki az előadás, ami rögtön két előadássá lesz: a remetéhez belépő riporternő és a fotós ugyanazt látja, mégis másképpen.
Bemutató: 1994. szeptember 16. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Nyolc év a lövöldöző katonáknak, Népszabadság, 1994. szeptember 16., p. 29.
Halász nagy teret enged az improvizációnak, a színészek azonban nem tudnak mit kezdeni az írók ötleteivel.
Bemutató: 1994. szeptember 19. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Még nehezebbé vált a pályakezdők elhelyezkedése, Népszabadság, 1994. szeptember 19,
Hámor Szilvia: Talonban, Népszabadság, 1994. szeptember 19, p. 16
Halász a társulat tagjainak osztálytalálkozó-anekdotáiból építkezik.
Bemutató: 1994. szeptember 23. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Megszökött, ölt, hazajött, elfogták, Népszabadság, 1994. szeptember 23., p. 28.
Nem bírja a dübörgést a Lukács, Népszabadság, 1994. szeptember 23., Budapest melléklet
Maholnap befürdik a Rudas, Népszabadság , 1994. szeptember 23., Budapest melléklet
Justitia omladozó csarnokai, Népszabadság, 1994. szeptember 23., Budapest melléklet
Az aluljárókba visszatért a félelem, Népszabadság, 1994. szeptember 23., Budapest melléklet
Halász Péter "súlyos darabot" álmodik meg, a szöveg kész műként nyeri el azonnali formáját, miközben Halász diktálja. Az előadást végül egy látványos ötlet rántja össze: a színpadot egy vízszintes vonal osztja szférákra.
Bemutató: 1994. szeptember 26. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Nem jutott mérgezett paprika az élelmiszeriparba, pp. 1, 21;
Matyuc Péter: Huszonötezer expressz, huszonhét eset, Népszabadság, 1994.09.26. pp. 1, 7.;
Sebők János: Miért üres a HM kasszája?, Népszabadság, 1994.09.26., pp. 14.;
Koleragóc Kerelőben, Népszabadság, 1994.09.26., pp. 21.
Az előadást a paprikahamisítási botrány ihlette. A próba elején a résztvevők szóvicceket találtak ki, majd mindezekből Halász Péter elliptikus szerkezetű krimit vizionált. A színpadon Lukáts Andor felolvas, a többiek a szövegből eredő helyzeteket illusztrálják.
Bemutató: 1994. szeptember 27. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Műemlék a Sándor-nyaraló, Népszabadság, 1994. szeptember 27., Budapest melléklet, III
Az előadásban egy pszichiátriai intézet életét rekonstruálják. Itt mindenki a maga külön univerzumában él, képtelenek kapcsolatot létesíteni a külvilággal. A színészek a nézőktől elszeparálva egy nagy dobozban ülnek. Nincs előre megírt szövegkönyv, az előadás addig tart, amíg az utolsó néző is hazamegy.
Bemutató: 1994. szeptember 29. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Szerelmes képeslapok, Népszabadság, 1994.09.29., p. 13.
Halász Péter azt is megrendezi, akivel nem beszél egy nyelvet; táncoltat, verset mondat. Lukáts Andor rajzol, a színészek ötletei jelentősen hozzájárulnak az esti előadáshoz.
Bemutató: 1994. szeptember 30. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Ékszert keresnek a pesti zálogházak, Népszabadság, 1994. szeptember 30., Budapest melléklet., I
Halász embertörténetet kreál a semmiből, a fáradó ötletelés közös éneklésbe torkoll. Szirtes Ági próba helyett este élesben improvizál.
Bemutató: 1994. október 3. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Teljes a Hatos, Népszabadság, 1994. október 3., p. 21
Ismét elindult a hatos villamos - így szól a hír. A próba alatt eldől: a nézőket úgy ültetik le, mintha egy villamoson ülnének, és a színészek kalauzként különböző szolgáltatásokat nyújtanak nekik.
Bemutató: 1994. október 4. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Ártatlanokat ütöttek a rendőrök?, Népszabadság, 1994. október 4., p. 9
A rendőrök, éppen a gyerekek születésnapján, megütötték a szülőket. Romákról van szó. A próbafolyamat alatt Halász diktálja az előadás teljes szövegét, ami ezt az eseményt rekonstruálja. Másnap délelőtt Káldor Edit és Garas Dániel a helyszínen forgatnak, ez a dokumentum adja az esti előadás hátterét és keretét. Az előadás második felében az Ando Drom zenél.
15. MI VAN, ÖCSI, MEGMOGYÓRÓZTAK?
Bemutató: 1994. október 6. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Bedecs Éva: Cukrosbácsik voltak is, vannak is, Népszabadság, 1994.10.06., p. 19.
A téma ezúttal a pedofília. Halász Péter távollétében a társulat Lukáts Andor vezetésével egy cukrosbácsi történetéből készít klasszikusnak mondható előadást.
Bemutató: 1994. október 7. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Köbli Anikó: Ezentúl csak orvos altathat, Népszabadság, 1994.10.07., p. 1.
Halász Péter távollétében Lukáts Andor irányít. Eörsi Istvánt segítségül hívva az altatóorvosokra vonatkozó új szabályozást választják témául. Lukáts feszesebb szerkezettel és többnyire előre megírt jelenetekkel kezdi a munkát.
17. EGY HELYZET REKONSTRUKCIÓJA
Bemutató: 1994. október 10. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Köbli Anikó: Védőnők mostoha helyzetben, Népszabadság, 1994.10.10., p. 7.
Gyermeke született Valyuch Annamáriának, az előadássorozat rendezőasszisztensének. Halász és társulata a kórházban felvett anyag és egy fiktív nyomozástörténet segítségével készít előadást a magyarországi védőnők helyzetéről.
Bemutató: 1994. október 11. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Fekete Gy. Attila: Túladagolta a heroint, Népszabadság, 1994. október 11., pp. 21.
Halász drog-élményeiből radikális Rómeó és Júlia-értelmezés születik. A Lőrinc barát nevében monologizáló Halász nem rendez: tanít, filozofál, emlékezik.
Bemutató: 1994. október 13. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Sírkőféltés Öcsödön, Népszabadság, 1994. október 13., p. 15.
A társulat groteszk tragédiát állít szinpadra. A téma egy temetés. Halász rendezésében ezúttal a szereposztás a legmeghatározóbb.
Bemutató: 1994. október 17. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Rác T. János: Túszejtés a kaszinóban, Népszabadság, 1994.10.17., pp. 1., 10
Halász egy kaszinóbeli túszejtésről szóló cikkből kerekít előadást. Arany János balladáit idézi fejből, azokkal kapcsolja össze az eseményt, valamint felhívja telefonon a nyilatkozástól elzárkózó kaszinótulajdonost, és ügyes kérdésekkel bírja rá, hogy információkat adjon át.
Bemutató: 1994. október 18. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Laktanyába vonulhatnak a hajléktalanok, Népszabadság, 1994.10.18., pp. 1., 5.
Mi van még rajtunk használható? - teszi fel a kérdést Lukáts Andor, majd megszületik a Hatalom sorozat egyik legkülönösebb darabja. Ez a próbafolyamat és előadás Halász és Lukáts kapcsolatáról szól. Sosem lehet tudni, hogy meddig tart a valóság, és hol kezdődik a fikció.
Bemutató: 1994. október 24. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Bächer Iván: New York, Népszabadság, 1994.10.24., p. 8.
Halász totális kudarcnak nevezi az egész vállalkozást, belefáradtak abba, hogy a fiatalok megírt szöveggel akarnak dolgozni, s nem használják az agyukat. A New York Kévéház története a Hungáriáé lesz, a magyar irodalmi fénykor helyett a hatvanas évek formálódik a színpadra. A Kamrában a nézőtér négy sarkából látható a középen tüllel beborított kávéházi szeglet. Ide Halász Petrités Bachert, Csurkát és Szentjóbyt tervezte meghívni, de csak magukra maradtak végül. A tüllön keresztül látjuk, mi történik velük, s ők azt, mi velünk. Tüll által homályosan.
Bemutató: 1994. október 25. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Tovább Vizsgálják az orosházi baleset okait (kölcsöngép zuhant le Orosházán), Népszabadság, 1994.10.25., pp. 1., 21.
Kényszerleszállás, Népszabadság, 1994.10.25., p. 21.
Káosz a reptéren, Népszabadság, 1994.10.25., p. 21.
Halász a repülésről akar előadást csinálni, felmerül a Daidalosz és Ikarosztól a Mester és Margaritáig számos történet, de végül Kármán Tódor, a szuperszónikus légi közlekedés atyja, az amerikai légierő védőszentje lesz a darab főszereplője. Az előadás asszociatív szövegrészekből építkezik, s a végén Halász Péter vezet le egy levitációs gyakorlatot.
Bemutató: 1994. október 27. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Ha Othello szoknyát visel!, Népszabadság, 1994. október 27., p. 19.
Halász a féltékenységről csinál előadást, jobban mondva abszurd revüt, ezzel elevenítve meg az érzés egzisztenciális bizonytalanságát, rendkívül mulatságosan. Sorjáznak a commedia dell'arte-szerű, a végletekig fokozott helyzetkomikumok: az előadás szereplőinek neve vagy Kovács Sándor vagy Szabó Sándor, esetleg Kovács Sándorné Szabó Aranka vagy Szabó Sándorné Kovács Aranka, vagy ugyanezek bármilyen variációja, legyen szó gyerekről, kutyáról, szomszédról, nagyszülőről. És ezek az emberek állandóan, újra meg újra bemutatkoznak. .. "Ez a színészet lakmuszpróbája. Akit belemártunk és elpirosodik, annak annyi!" - mondja Halász a darabról.
Bemutató: 1994. október 28. 20h, Katona József Színház, Kamra, Budapest
Orsós László Jakab: Színházi regény, Népszabadság, 1994.10.28., p. 22.
A sorozat utolsó előadása, amelyben a résztvevők felidézik a korábbi estek fontosabb pillanatait és megköszönik a munkatársaknak az együttműködést. A próbafolyamat alatt Halász Péter levelet ír a Népszabadságnak, amelyben kritizál egy kritikust, aki értetlenkedve írt a Hatalom sorozatról.
51-es körzet - 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022
K55> 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019