A gyűjtemény egyik legkorábbi darabját, a "Dollar Bill"-t az amerikai fluxus művész, Robert Watts rajzolta 1962-ben, amely később a művészpénz történetének meghatározó darabjává vált.
A pénzt művészeti médiummá tevő ironikus gesztusnak rengeteg követője akadt, amit a pénzvilág indokolt és annak is inkább csak a szerencsejátékra emlékeztető szuperstruktúrája, amely átvette az uralmat nem csak a gazdaság, de a mindennapi lét fölött is.
A pénz társadalmi intézményével kapcsolatos félelem és gyanakvás nem új keletű, már Arisztotelész is értekezik arról (i.e. 323-ban), mikor válik a pénzhasználat és azon belül a "pénzkeresés" veszélyessé a közösség számára. A középkori viták a korlátok nélküli pénz–pénz ügyletekről, vagy az újkor filozófusainak vitája a pénz és a szabadság, a pénz és az egyenlőség kapcsolatáról, mind ennek az új keletű "nagy borzongásnak" előfutárai.
A "pénzmű" és egyben a fluxus ideája a pénz-pénz ügyletek helyett a pénz-pénzmű ügyletek alternatív ajánlata, amelyben a papírpénz grafikaként nyer könnyed kifejezést, egyben létjogosulságot a művészetben és a kultúrában. (Galántai György, 2000)
A Galántai Ház kiállítóterében a PÉNZ A PÉNZ UTÁN című kiállítás válogatás az Artpool művészpénz gyűjteményéből. Tematikailag kapcsolódik az újságszínházi projekthez, de a pénz témáját holarchikusan kiterjeszti.
A kiterjesztés nemcsak térben és időben történik, hanem tematikusan is: a kritikus jelennel (videó darabok) és a taoista múlttal (portál hang).
Kurátor: Galántai György, támogató az Artpool Alapítvány.
51-es körzet - 2015 | 2016 | 2017 | meghívó 2018 | 2019 | 2020
K55> 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2019