Kedves Galántai! Hogy vagy? Üdvözlet a posztszürrealista New York-ból!
Hogy megy az Artpool?
Szeretném majd egyszer megtekinteni a Ray Johnson szobátokat és talán csinálni egy költészeti és zenei performanszot. Itt egy válasz a leveledre!
A legjobbakat! Servus zen dada Valery Oisteanu
Valery Oistenau: A globális negyedik dimenzió antropológiája
Hello Manhattan negyedik dimenziójából! A gerjesztett mentális állapotok tudománya, túl a test-tapasztalatokon, az okkultizmuson, a pszichedelikus geometrián, ez a mi napi polydimenziónk: Zen-DADA
Mielőtt elkezdenénk a párbeszédet, olvasd el a házi feladatot.
Azután beszélünk V.O.
Bibliográfia a negyedik dimenzióról:
1. 1. Gustav Theodor Fechner (1801-1887) Lipcsében, 1816-ban publikálta, hogy „A tér négy dimenziós” (Der Raum hat vier Dimensionen)
2. Edwin A. Abbott regényes története a sok dimenzióról (Flatland – A Romance of Many Dimensions), London, 1884
3. H. G. Wells – 1895 a negyedik dimenzió másik irodalmára (L. D. Henderson – A negyedik dimenzió a modern művészetben, Princeton University Press, 1983)
4. Minkowski (1864–1909) Einstein tanára
5. Apollinaire (1879–1955)
6. Einstein (1879–1955)
7. „A dimenzionista manifesztum”, aláírók: Miro, Arp, Moholy-Nagy, Duchamp, Picabia, Kandinski, szerk.: Charles Sirato, Revue N+1, Paris, 1936
8. Valery Oistenau – mondta: Egyszer volt hol nem volt, Einstein elméjéből egy szikra kipattintotta az „egyesített térelméletet”: ez kapcsolta egymáshoz a gravitációt, az elektromágneses energiát és a tér-idő kontinuumot! De mi van a Láncelmélettel? Poszt -szürrealizmus- az új dimenzió 2005-re! Gyerünk és játszunk a tripla yin/yang, a frekvencia/részecske, vibráló fényfüzérek, zen-dada, és anyagtalan idő-vonal ötödik dimenziójában!
8.a. Ruth Oistenau mondta: melyik is?
Esetleg a Negyedik Dimenzió művészete – mint Einstein-nél? Vagy A 4. dimenzió a művészetben, mint a futuristáknál, dadaistáknál, szürrealistáknál: Carrà, Boccioni, Dali, Brancusi, Duchamp, Calder, Kandinszkij, Malevics, Robert és Sonia Delaunay, Eugen Ciuca stb.
kristályokból és gyöngyökből kirakva?
9. Bali folklór: a mai egy újabb szaros nap a multimédia Paradicsomban
10. Mi a művészet a „negyedik dimenzióban”? A távolság a papír és a pác között!
11. Az einsteini tér-idő kolosszális kérdése a tér-idő kontinuum Salvador Dali általi értelmezése egy időbeli negyedik dimenzió kialakításával, vagy a festményeken belüli többszörös keretek, szimultán cselekmények, vagy, ahogy Einstein fogalmazta „idő-tágulás”, egyfajta nem-Euklideszi morfológia, melyet Dali mint burleszk tudományt alkalmazott a mozgás és az idő múlásának lefestésére folyékony órákkal, az elefántok lábának fizikai meghosszabbításával, a karakterek részleges dekompozíciójával vagy égő zsiráfokkal vagy cseppfolyós érzékekkel vagy elasztikusan megnyújtott végtagok és testek festésével, melyek mind a Negyedik Dimenzió koncepciójában rejtőznek. (V. O.: „Global Dali” c. írásából)
A Második Dali szeánszból (Dali egy Victor Fleming-nek hívott médiumon keresztül beszél):
„Sem nappal sem éjszaka
A Gaudi utcai lámpák izzása
Amikor a felfoghatatlan felfogható
Sem nem apai, sem nem anyai
Az ismeretlen ismerős
Vérfertőző vagy nem az.
Átváltozik.
És ahol hazudik/hever
Becsukjuk a szemünket.”
12. P. D. Ouspensky-1961
13. H. Sedlmayr “The Revolution in modern Art”, Garzanti, Milano, 1966 [Die Revolution der Modernen Kunst, Rowohlt, Hamburg, 1955; olaszul: La Rivoluzione dell'Arte Moderna, Garzanti, Milano, 1958]
14. Rudy Rucker “The 4th dimension a geometry of higher reality” [A negyedik dimenzió egy magasabb valóság geometriája], Houghton Mifflin, Virginia, 1984
15. Eugen Ciuca – az „Art’s Fourth Dimension” [A műveszet negyedik dimenziója] szerzője, kiadta a Corbo & Fiore Editori, Venezia, 1988
U.i.: El fogom küldeni a képanyagomat is erről a témáról! Minden jót Valery Oisteanu