Harry Ruhé (NL)
Galántai 80
Mon, Apr 19, 2021 at 11:40 PM
Kedves György,
Érdeklődésem a „keleti művészet” iránt az 1970-es évek elején kezdődött, miután meglátogattam Hanns Sohm archívumát Markgröningenben; ott találkoztam először a prágai happener Milan Knížák gyönyörű munkáival. Azután készítettem gumibélyegzőket Tót Endrének még Budapestre, művészeti magazinokat (Flash Art, Kunstforum) küldtem Petr Stemberának (aki saját akciói dokumentációját küldte cserébe), kiállítást szerveztem Ladislav Nováknak 1976-ban… és egyébként is rengeteg mail art csere-bere zajlott azokban az években.
Nem emlékszem pontosan, hogy mi mikor vettük fel először a kapcsolatot. Itt, az amszterdami archívumunkban az Artpooltól sok gyöngyörű és izgalmas, újszerű kiadvány van meg.
Az új műformákkal kapcsolatos könyvek, nyomtatványok, (fotó)dokumentációk gyűjtése fontos dolog. Ez volt az, többek között, amiben az Artpool nagyon sokat letett az asztalra az alatt a sok-sok év alatt és nagyon remélem, hogy megmarad annak a „nyitott” helynek, aminek megismertem az elmúlt évek során.
Ismertem több kiemelkedő archívumot is, mint például a már említett Hanns Sohmé Németországban, vagy Gilbert B. Silvermané Amerikában, de sajnos ezek, ahogy bekerültek a múzeumba, „meghaltak”. Legalábbis én így látom.
Még legalább húsz évet kívánok neked (jó egészségben), hogy folytathasd azt a fontos munkát, amit végzel.
Harry Ruhé, Amszterdam, 2021. április 19.
Fluxus vacsora az amsterdami Artiban a CultClub csodálatos hölgyeivel, 2012 december 13.
● Galerie A / Multiples ● Instagram ● BONOTTO ●
Harry Ruhé Mieko Shiomi: FLUXUS SUITE.
A musical DICTIONARY of 80 people around FLUXUS művéből