a holonikus művészet múltja és jövője az élő jelenben
Függőleges törékenység (Reök-palota), 2017
Kalmár János (Budapest, 1952)
Térnek és időnek hátat fordít, alakjain nem vehető észre, hogy férfit vagy nőt formáznak, inkább az általános emberit ábrázolják.
A formailag az afrikai és az archaikus szobrászat hagyományaiból merítkező alkotó a távol-keleti művészethez is vonzódik, a nyugati és a keleti stílusok együttes hatása figyelhető meg a munkáiban.
Lehetőleg a végsőkig elmegy a kifejezés minimalizálásában, amint a teret is csupán plasztikáinak felületeivel jelzi.
A jelszerű alakok inkább tükrözik, mintsem megbontanák a körülöttük létrejött tér csendjét.
51-es körzet - 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022
K55> 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019