2020.07.17 - 10.04.

GALÁNTAI HÁZ | KAPOLCS, KOSSUTH U. 53. | nyitva hétvégén, igény szerint

az anyagok kiválasztása a wikipédia és a youtube oldalakról történt

HANGOS TEREK K53/szoborablak

K53/szoborablak/hang Terry Riley - zongora
(páratlan napokon)

Terry Riley (Colfax, 1935. június 24–) amerikai zeneszerző.
Őt tartják a minimalista zenei irányzat első igazi alkotójának. Saját műveinek megkomponálása előtt Riley tanulmányozta az Európán kívüli világ zenéjét, majd egy magnószalagokkal teli párizsi hangstúdióban igyekezett ezekkel a lehető legtöbbféle variációt kipróbálni. Két nagy hatású darabja, a Billentyűs tanulmányok és a C-dúrban volt. A kritikusok szerint jelentőségük inkább újdonságukban, semmint zenei értékükben van.

GALÁNTAI HÁZ | a hangos terek helyszínei | 51-ES KÖRZET

K53/szoborablak/hang Max Richter - zongora
(páros napokon)

Max Richter (1966. március 22.) német származású brit zeneszerző.
Richter zeneszerzést és zongorázást tanult az Edingurgh-i egyetemen, a Királyi Zeneakadémián, továbbá Luciano Berióval Firenzében. Miután befejezte tanulmányait, társalapítója volt egy kortárs klasszikus zenét játszó együttesnek, a Piano Circusnek, amelynek tíz évig volt tagja, Arvo Pärt, Brian Eno, Philip Glass, Julia Wolfe és Steve Reich műveit dolgozták fel.
A csapatnak a Decca/Argo kiadónál volt szerződése, és öt albumot adtak ki.
1996-ban együtt dolgozott a Future Sound of London nevű együttessel a Dead Cities című albumon, ahol eleinte csak zongorista volt, később társírója lett a Max c. számnak. Richter következésképpen a következő két évben közreműködött az együttessel, hozzájárulva a The Isness és a The Peppermint Tree and Seeds of Superconsciousness című albumokon.

GALÁNTAI HÁZ | a hangos terek helyszínei | 51-ES KÖRZET

K53/szoborablak/hang Hiroshi Yoshimura - zongora
(páratlan napokon)

Hiroshi Yoshimura 1940-ben született Yanahamában (Kanagawa).
Az egyéni előadások és az improvizációs zene mellett előadott hangtárgyakon, készített környezeti zenét, vizuális költészetet, foglalkozott hangtervezéssel. A szóló előadás és az improvizációs zene mellett galériáknak, múzeumoknak, építési tereknek és vasútállomásoknak komponált zenét. Az environmental music, a környezeti zene élvonalában volt. Részmunkaidős előadóként dolgozott a Chiba Egyetem Mérnöki Karának Ipari Tervezés Tanszékén és a Kunitachi Zeneművészeti Főiskola Zenetervezési Tanszékén. Workshopokat tartott múzeumokban. 2003-ban bőrrákban halt meg.

GALÁNTAI HÁZ | a hangos terek helyszínei | 51-ES KÖRZET

K53/szoborablak/hang Alva Noto & Ryuichi Sakamoto
(páros napokon)

Ryuichi Sakamoto & Alva Noto

Carsten Nicolai (Karl-Marx-Stadt (ma: Chemnitz), Szászország, NDK (ma: Németország), 1965. szeptember 18. −) német zenész, előadóművész, vizuál-akusztikus látványtervező. Ismert művésznevei Noto, Alva Noto, Aleph-1.

Építészetet és tájépítészetet tanult, érdeklődése később az előadóművészetek felé fordult.
Munkásságában próbálja legyőzni a művészi formák és stílusok közötti elkülönülést egy egységes művészi megközelítéssel. Alkotásaiban gyakran használ matematikai mintákat mint például rácsokat, szabályokat, hibákat és saját maga által elrendezett struktúrákat. Fellépései során Alva Noto, Noto és Aleph-1 néven jelenik meg.

Noto álnéven kísérleteket végez, hogy megalkossa a saját kódjeleit, akusztikus és vizuális szimbólumait, mint Alva Noto, ezeket a kísérleteket viszi át az elektronikus zenei területekre.
1996-ban megalapította a Raster-Noton kiadót, melynek fő célja átfedést képezni a könnyűzene, a művészet és a tudományok között. A kiadó főként zenei projekteket, publikációkat és installációkat valósít meg, melyekben a közös a kísérleti megközelítés – keverve a hangokat, művészetet és dizájnt.

GALÁNTAI HÁZ | a hangos terek helyszínei | 51-ES KÖRZET

K53/szoborablak/hang Pierre Boulez - zongora
(páratlan napokon)

Pierre Boulez (Montbrison, 1925. – Baden-Baden, 2016.) francia zeneszerző és karmester.
Matematikai tanulmányok után 1942-ben Párizsba költözött. Két évvel később a Conservatoire-on Olivier Messiaen osztályába került. Itt zeneszerzést, analízist, René Leibowitz vezetésével dodekafon technikát tanult. A szeriális technikával való megismerkedése után számos, az 1950-es évek zeneszerzői gondolkodását alapvetően meghatározó művet írt (Structures I-II.) Ezekben a művekben a szeriális gondolkodást a zene valamennyi összetevőjére kiterjesztette. Később a véletlen alkalmazása foglalkoztatta, e tárgyban írt Alea című cikke nyomán terjedt el az aleatória kifejezés. Az IRCAM(Akusztikai/zenei kutatások intézete) megalapításával (1974) a ma használatos valamennyi zenei technológia (elektroakusztika, informatika, akusztikai kutatások, hangszerépítés) integrációjára törekedett.

KIÁLLÍTÓ TÉR

Erdély Miklós - Idő-Mőbiusz a Möbius-szalag rejtélye

Haász Katalin / Keserü Ilona / Lygia Clark Keizo Ushio Max Bill

Plamen Yordanov / Jeremy Guy / Aase Texmon Rygh / Jim Milner Heinz Schmid / Gordon Aitcheson / Mark Carroll / Alan White Thomas Joynes / John Robinson / Richard Fox / Eva Calder Powel Michael Binkley / Christopher Sage / Wendy Taylor

VIDEÓ monitor - Möbius darabok vetítés - Unit Moebius

GALÁNTAI HÁZ | a hangos terek helyszínei | 51-ES KÖRZET

az anyagok kiválasztása a wikipédia és a youtube oldalakról történt