Artpool P60
Az „Artpool P60” az Artpool Művészetkutató Központ valóságos művészeti, szellemi „rak-tár-rep-tere”. E valóságos tér, kontextusban az Artpool virtuális terével – az interneten – lehetővé teszi a modellezést, a jelentés, a gondolkodás, az érték kialakulásának és változásának megfigyelését, kutatását. Azáltal, hogy a nézőpont (a felvetés) évenként változik (hálózat:1997, installáció:1998, kontextus:1999, véletlen: 2000, lehetetlen: 2001) gyarapodnak a kapcsolatok és feltérképeződik a működő – érvényes – művészet területe.
A helyet 1994-ben, használhatatlan állapotban vette bérbe az Artpool Alapítvány a hatodik kerületi önkormányzattól. Azóta minden évben komoly erőfeszítéseket tett, hogy fokozatosan használhatóvá tegye.
A próbabemutatóra 1997-ben, a Budapesti Őszi Fesztivál programjaként „RAKTÁR-LAT” címmel került sor. A kooperációs pogramokban installációk, vetítések és performanszok voltak.
A tényleges használatbavétel az 1998-as évi installáció projekttel indult, a Budapesti Tavaszi Fesztivál programjaként. A szellemi koordinátákat Robert Filliou hely-specifikus installáció-rekonstrukciója adta meg. Ezzel létrejött a kapcsolat az előzményekkel (90-es évek) a periodikus terekkel (80-as évek) és a balatonboglári művészeti térrel (70-es évek).
Az Artpool 1999-es kontextus projektje szellemi értelemben kiszélesíti a munkaterületet, a lehetőségek keretében elindít egy folyamatot a művészeti fogalmak tisztázására és a helyzet kutatásának mélyítésére.
Jegyzet: Az Artpool P60 az Artpool Művészetkutató Központ valóságos publikációs és kommunikációs tere, párhuzamosan és összefüggésben az Artpool virtuális terével az interneten. Az Artpool P60 projekt célja, hogy kutatásokat végezzen a virtuális térben megváltozó gondolkodás valóságos téri lehetőségeiről, valamint a tapasztalatok visszacsatolásáról. A projekt végcélja a változások és az átmenet világossá és érzékletessé tétele.