Abercrombie, Nicholas - Brian Longhurst: The Penguin Dictionary of Media Studies. The ultimate guide to media and culture, Penguin Group, London, 2007, 400 p.
Agrafiotis, Démosthene: Épigraphies, Editions Virgile, France, 2003, 80 p.
Andrási Gábor - Pataki Gábor (eds.): Tanulmányok Lossonczy Tamás művészetéről, Műcsarnok, Budapest, 2006, 112 p. ill., ff
[a szerzők írása a könyvről]
Artel, Rael – Kathrin Jentjens – Claire Staebler – Jelena Vesic – Huib Haye van der Werf – Veronica Wiman (eds.): Radiodays. What happens when viewers become listeners? De Appel Foundation, Amsterdam - Onestar Press, Paris, 2006, 96 p., ill., ff
Baumann, Leonie – Gerrit Gohlke – Helmut Höge: Parking Avenir. A case study, Künstlerhaus Bethanien, Berlin, 2004, 256 p., ill, színes
Bencsik Barnabás (ed.): Nagy Kriszta x-T Eddig, (catalogue), ACAX-WAX, Budapest, 2007, 126 p., ill., színes
Berswordt-Wallrabe, Kornelia von (ed.): Marcel Duchamp. Die Schweriner Sammlung, Staatliches Museum, Schwerin, 2003, 296 p., ill., színes
Billing, Johanna - Maria Lind - Lars Nillson (eds.): Taking the Matter Into Common Hands. On Contemporary Art and Collaborative Practices, Black Dog Publishing, London, 2007, 144 p., ill., ff
Bishop, Claire (ed.): Participation, Documents of Contemporary Art, Whitechapel, London - The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2006, 208 p.
Block, René - Marius Babias (eds.): Die Balkan-Trilogie / The Balkans Trilogy, Kunsthalle Fridericianum, Kassel - Verlag Silke Schreiber, Berlin, 2007, 448 p., ill., színes
Bódy Gábor: Egybegyűjtött Filmművészeti Írások I., Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006, 454 p., ill., ff
Boehlke, Michael “Pankow” - Henryk Gericke (eds.): ostPUNK! - Too Much Future. Punk in der DDR 1979-1989, (catalogue), Künstlerhaus Bethanien GmbH, Berlin, 2005, 207 p., ill., ff
Böhringer, Hannes: Szinte semmi. Életművészet és más művészetek, Balassi Kiadó - BAE Tartóshullám, Budapest, 2006, 126 p.
Bordács Andrea (ed.): Szobrászat és Környezet, Műcsarnok, Budapest - Magyar Szobrász Társaság, Budapest, 2006, 126 p., ill., ff.
[a szimpozium programja]
Bos, Saski - Edna van Duyn - Henk Slager - Theo Tegelaers (eds.): De Appel Reader No. 1: ‘Modernity Today’, De Appel Foundation, Amsterdam, 2004, 76 p., ill., ff
Bos, Saski - Edna van Duyn - Henk Slager - Theo Tegelaers (eds.): De Appel Reader No. 2, De Appel Foundation, Amsterdam, 2004, 56 p., ill., ff
Bos, Saski - Edna van Duyn - Henk Slager - Theo Tegelaers (eds.): De Appel Reader No. 3: ‘On Patrol. Beveiligingsmagie’, De Appel Foundation, Amsterdam, 2005, 56 p., ill., ff
Botar, Oliver A.I., Technical Detours. The early Moholy-Nagy reconsidered, (catalogue), Art Gallery of The Graduate Center, The City University of New York, New York - The Salgo Trust for Education, New York, 2006, 207 p., ill
[a kiállításról / about the exhibition]
Bourriaud, Nicolas: Relációesztétika, Elmegyakorlat, Műcsarnok-könyvek 01., Műcsarnok, Budapest, 2007, 94 p.
Bourriaud, Nicolas: Utómunkálatok. Hogyan programozza át a művészet korunk világát, Elmegyakorlat, Műcsarnok-könyvek 02., Műcsarnok, Budapest, 2007, 65 p.
Bradley, Will - Mika Hannula - Christina Ricupero - Superflex (eds.): Self-organisation. Counter-economic strategies, Sternberg Press, New York - Berlin, 2006, 336 p., ill., ff
Buchloh, Benjamin H.D. - Judith F. Rodenbeck: Experiments in the Everyday: Allan Kaprow and Robert Watts - Events, Objects, Documents, Miriam and Ira D. Wallach Art Gallery, (catalogue), Columbia University, New York, 1999, 156 p., ill., főként ff
[a kiállításról / about the exhibition]
Cage, John: Silence. Lectures and writings by John Cage, Wesleyan University Press, Middletown, Conneticut, (1961), (1973), 288 p.
Carl Einstein: Bébuquin ou les dilettantes du miracle, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon, France, 2000, 139 p.
Caws, Mary ann (ed.): Manifesto. A Century of Isms, University of Nebraska Press, Lincoln and London, 2001, 713 p.
China Now. Faszination einer Weltveränderung / Fascination of a Changing World, (catalogue), Sammlung Essl Privatstiftung, Klosterneuburg / Wien, 2006, 328 p., ill., színes
Crossing Frontiers / Határátlépések / Grenzgänger, (catalogue), Kunstforum Ostdeutsche Galerie, Regensburg, 2006, 145 p., ill., színes
Dander, Heike - Michael Haerdter - Ewa Strozcynska-Wille - Christoph Tannert (eds.): Durchreise. Fünfundzwanzig Jahre Künstlerhaus Bethanien Berlin 1975-2000, Künstlerhaus Bethanien Co., Berlin, 2000, 508 p., ill., színes
Davinio, Caterina: Tecno-Poesia e realta virtuali. Storia, teoria, esperienze tra scrittura, visualita e nuovi media / Tecno-Poetry and Virtual realities, Archivio Della Poesia Del ‘900, 13-14, Editoriale Sometti, Mantova, 2002, 320 p., ill., ff
Debord, Guy: A Spektákulum társadalma, Balassi Kiadó - BAE Tartóshullám, Budapest, 2006, 158 p.
Dick Higgins: Postface. Un journal critique de l’avant-garde, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon, France, 2006, 185 p.
Dr. Körmendi Anna (ed.): Kortárs Magyar Művészet. Körmendi-Csák Gyűjtemény. Válogatás 1945-2001, Körmendi Galéria Budapest sorozat, Körmendi Galéria, Budapest, 2001, 340 p., ill., színes
Dreamlands Burn. Nordic Art Show 2006, (catalogue), Műcsarnok, Budapest, 2007, 216 p., ill., színes
Drozdik Orshi: Individuális mitológia. Konceptuálistól a posztmodernig, Gondolat Kiadó, Budapest, 2006, 309 p., ill., ff
Emerging Artists: Schweiz, (catalogue), Sammlung Essl Privatstiftung, Klosterneuburg / Wien, 2006, 143 p., ill., színes
Émile Pouget: Le sabotage, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon, France, 2005, 127 p.
Etant Donnes: Wonderland 1. (book and CD), Editions Wonderland, Besançon, France, 2001, 109 p.
Fluxus East. Fluxus-Netzwerke in Mitteleuropa / Fluxus Network in Central Eastern Europe, (catalogue), Künstlerhaus Bethanien GmbH, Berlin, 2007, 281 p., ill., színes
Géza Perneczky: Assembling Magazines 1969-2000, Árnyékkötők Foundation, Budapest, 2007, 254 p., ill., ff
Giroud, Michel - Xavier Douroux (eds.): Joel Hubaut Re-mix épidémik Esthétique de la dispersion, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon - FRAC Basse-Normandie, France, 2006, 318 p., ill., színes
Gohlke, Gerrit-Oliver Klimpel-Svend B. Wennick (eds.): Applied Autonomy, Künstlerhaus Bethanien, Berlin, 2004, 52 p., ill., színes
Hegyi Lóránd: Nádler István, (catalogue), Műcsarnok, Budapest, 2001, 387 p., ill., színes
Huelsenbeck, Richard (ed.): Almanach Dada, les presses du réel, Dijon, France, 2005, 404 p.
Hugo Ball: Dada á Zurich. Le mot et l’image (1916-1917), L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon, France, 2006, 159 p.
Jacques Sivan: Mar/cel Duchamp. 2 temps 1 mouvement, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon, France, 2006, 127 p.
Jávorszky Béla Szilárd - Sebők János: A magyarock története 1. A beatkezdetektől a kemény rockig, Népszabadság Könyvek, Budapest, 2005, 448 p., ill., ff
Jávorszky Béla Szilárd - Sebők János: A magyarock története 2. Az újhullámtól az elektronikáig, Népszabadság könyvek, Budapest, 2006, 624 p., ill., ff
Kamperelic, Dobrica: Doskok U Novu Eru Planetarne Umetnosti / The Landing to the New Era of Planetary Art, Nolit, Beograd, 2002, 109 p., + képmelléklet, ill., ff
Kellein, Thomas: “Fröliche Wissenschaft”. Das Archiv Sohm, [Katalog zur Ausstellung vom 22.11.1986 bis 11.1.1987], (catalogue), Staatsgalerie Stuttgart, Stuttgart, 1986, 184 p., ill., ff
Kellein, Thomas: The Dream of Fluxus. George Maciunas: An Artist’s Biography, Edition Hansjörg Mayer, London - Bangkok, 2007, 172 p., ill., ff
Készman József - Nagy Edina (eds.): A hagyomány ösvényein / túl. Szobrászat és tradíció, Műcsarnok, Budapest - Magyar Szobrász Társaság, Budapest, 2007, 164 p., ill., ff
Kis Varsó, Műcsarnok, Budapest, 2003, 82 p., ill., ff
Koós Anna: A nem kívánt hagyaték, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006, 369 p., ill., ff
Kostelanetz, Richard: Essaying Essays. Alternative Forms of Exposition, Out of London Press, New York, 1975, 476 p., ill., ff
L. Menyhért László: Képzőművészeti irányzatok a XX. század második felében, Urbis Könyvkiadó, Budapest, 2006, 120 p., ill., ff
Lessig, Lawrence: Free Culture. How big media uses technology and the law to lock down culture and control creativity, The Penguin Books, New York, 2004, 346 p.
Lind, Maria - Raimund Minichbauer (eds.): European Cultural Policies 2015. A Report with Scenarios on the Future of Public Funding for Contemporary Art in Europe, IASPIS ( International Artists Studio Programme in Sweden - eipcp (European Institute for Progressive Cultural Policies), Stockholm - London - Vienna, 2005, 112 p.
Maja and Reuben Fowkes (eds.): Revolution is not a Garden Party, (catalogue), Manchester Institute for Research and Innovation in Art and Design (MIRIAD), Manchester Metropolitan University, Manchester, 2007, 112 p., ill., ff
Malinconico, Alfonso (ed.): Il Suono e le Parole, Marcus Edizioni, Napoli, 2006, 165 p., ill., ff
Marc Decimo: Marcel Duchamp mis á nu. A propos du processus créatif, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon, France, 2004, 317 p., ill., ff
Marioni, Tom: BEER, ART and Philosophy. A Memoir Tom Marioni, The Act of Drinking Beer with Friends is the Highest Form of Art, Crown Point Press, San Francisco, 2003, 223 p., ill., ff
Martel, Richard: Art-Action, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon, France, 2005, 173 p.
Marter, Joan (ed.), Off limits. Rutgers University and the Avant-Garde, 1957-1963, (catalogue), Rutgers University Press, New Brunswick, New Yersey - The Newark Museum, Newark, New Yersey, 1999, 194 p. + I-XVIII. p., ill., színes
Mechelen, Marga van: De APPEL. Performances, installations, video, projects 1975-1983, De Appel Foundation, Amsterdam, 2006, 440 p., ill., ff
Melis, Liesbeth (ed.): Parasite Paradise. A Manifesto for Temporary Architecture and Flexible Urbanism, NAi Publishers, Rotterdam, 2003, 188 p., ill., ff
Moure, Gloria (ed.), Behind the facts. Interfunktionen 1968-1975, (catalogue), Ediciones Polígrafa, Barcelona, 2004, 543 p., ill., színes
Művészet mint kutatás, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 2007, 195 p., ill., színes
Najmányi László: Downtown Blues. Halász Péter emlékére, Nyitott Könyvműhely, Budapest, 2006, 245 p., ill., ff
Noten, Ted: CH2=C(CH3)C(=O)OCH3 enclosures and other TN’s, OIO Publishers, Rotterdam, 2006, 316 p., ill., színes
Papp Tibor: Avantgárd szemmel költőkről, könyvekről, Magyar Műhely Kiadó, Budapest, 2007, 202 p.
Parabélyeg. A művészbélyeg négy évtizede a fluxustól az internetig. Kiállítás az Artpool Művészetkutató Központ művészbélyeg-gyűjteményéből / Parastamp. Four Deacades of Artistamps, from Fluxus to the Internet. Exhibition from the Artistamp collection of Artpool Art Research Center, (catalogue), Szépművészeti Múzeum, Budapest, 2007, 108 p.
Para-Kovács Imre: Amerika Kiadó. Beszélgetések Menyhárt Jenővel, Glória Kiadó, Budapest, 2006, 462 p., ill., ff és színes
Perneczky Géza: Művészet az ezredfordulón. Tanulmányok a művészet végéről és a művészettörténet újrakezdéséről, Mintázatok Sorozat, Palatinus, Budapest, 2006, 338 p.
Petőcz András: Majdnem minden. Összegyűjtött és új versek 1984-2002, Ister, Budapest, 2002, 590 p.
Petőcz András: Non-figuratív. A költői hagyaték feldolgozásának vége, Magyar Műhely Baráti Kör füzetek 1., Magyar Műhely Párizs - Budapest, 1989, 155 p.
Quelques nouvelles révélations a propos des Révélations du Grand Océan de Jules Hermann (1846-1924) avec son maquettiste post-mortem Hervé Kirmann, Editions NèPE, Ventabren, 2005, 264 p., ill., színes
Schuller Gabriella: Tükörképrombolók. A tekintet eltérítése a poszt/feminista színházban és performanszokban, Theatron könyvek 8., Pannon Egyetemi Kiadó, Veszprém, 2006, 170 p.
Schulz, Bernd (ed.), Resonanzen. Aspekte der Klangkunst / Resonances. Aspects of Sound Art, (catalogue), Kehrer Verlag, Heidelberg, 2002, 176 p., ill, színes
Stimson, Blake - Gregory Sholette (eds.): Collectivism after Modernism. The Art of Social Imagination after 1945, University of Minnesota Press, Minneapolis, 2007, 312 p. + I-XVII p., ill., ff
Sturcz János: The Deconstruction of the Heroic Ego. The Artist’s Body as Metaphor in Hungarian Art from the Mid-80’s to the Present, Hungarian University of Fine Arts, Budapest, 2005, 155 p., ill., színes
Sükösd Mihály: Hippivilág, Kozmosz Könyvek, Budapest, 1979, 144 p., ill., ff
Szabó Lajos - Tábor Béla: Vádirat a szellem ellen, Pannon Panteon, Comitatus Könyv- és Lapkiadó, Veszprém, 1991, 90 p.
Szilágyi Sándor: Neoavantgárd tendenciák a magyar fotóművészetben 1965-1984, Formabontók 1., Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 2007, 425 p., ill., ff
Szkárosi Endre: Merülő Monró, Magyar Műhely Kiadó, Budapest, 2007, 155 p.
Szkárosi Endre: Mi az, hogy avantgárd. Írások az avantgárd hagyománytörténetéből, Underground expanzió I. Tanulmányok, kritikák, dokumentumok a kortárs avantgárd művészet köréből. Sorozatszerkesztő: L. Simon László, Magyar Műhely Kiadó, Budapest, 2006, 304 p.
Szőke Annamária - Beke László (eds.): PAUER, (catalogue), MTA Művészettörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2005, 455 p., ill., színes
[Sugár János könyvbemutatója]
[P. Szűcs Julianna kritikája]
Tannert, Christoph - Ute Tischler (eds.): Men in Black. Handbuch der kuratorischen Praxis / Men in Black. Handbook of Curatorial Practice, Revolver - Archiv für aktuelle Kunst, Frankfurt am Main, 2004, 592 p., ill., ff
Tatai Erzsébet: Neokonceptuális művészet Magyarországon a kilencvenes években, Praesens könyvek 3, Praesens, Budapest, 2005, 233 p., ill., színes
Timár Katalin (ed.): Andreas Fogarasi Kultur und Freizeit, (catalogue), Műcsarnok, Budapest, 2007, 176 p., ill., főként ff., színes
Timár Katalin (ed.): Andreas Fogarasi Kultur und Freizeit, (catalogue), Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln, 2007, 176 p., ill., főként ff., színes
Welchman, John C. (ed.): Institutional Critique and After, the SoCCAS (Southern California Consortium of Art Schools) symposia, volume 2, JRP-Ringier, Zurich, 2006, 399 p., ill., ff
Wolf, Sylvia: Ed Ruscha and Photography, Whitney Museum of American Art, New York - Steidl, Göttingen, 2004, 292 p., ill., színes
Ziolkowska, Magdalena (ed.): Notes from the future of art. Selected Writings by Jerzy Ludwinski, VAMPR (Van Abbemuseum Public Research) #01, Van Abbemuseum, Eindhoven - Veenman Publishers, Rotterdam, 2007, 240 p., ill., ff