Arns, Inke - Dejan Sretenovic (eds.): IRWIN Retroprincip 1983-2003, Muzej savremene umetnosti, Beograd (Museum of Contemporary Art, Belgrade), 2004, 119 p., ill., főleg színes
Bajcurová, Katarína - Ivan Jancar: Juraj Melis, Slovensky Tatran, Bratislava, 2002, 159 p., ill., főleg színes
Bajovic, Zdravka - René Block - Birgit Eusterschulte - Natasa Ilic - Thomas Niemeyer (eds.): Love It or Live It. 5. Cetinjsko bijenale / Cetinje Biennial V. 2004, Narodni muzej Cre Gore, Cetinje - National Museum of Montenegro, Montenegro - Kunsthalle Fridericianum, Kassel, 2004, 136 p., ill., ff.
Barabási Albert - László: Behálózva. A hálózatok új tudománya. Hogyan kapcsolódik minden egymáshoz, és mit jelent ez a tudományban, az üzleti és a mindennapi életben, Magyar Könyvklub, Budapest, 2003, 365 p., ill., ff.
Beke László (ed.): Képkorbácsolás. Hajas Tibor Vető Jánossal készített fotómunkái, MTA Művészettörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2004, 232 p., ill., ff.
Bird, John (ed.): Other Worlds. The Art of Nancy Spero and Kiki Smith, Reaktion Books, London - BALTIC Centre for Contemporary Art, Gateshead, 2003, 189 p., ill., főleg színes
Borowski, Wieslaw - Malgorzata Jurkiewicz - Andrzej Przywara (eds.): Galeria Foksal 1966-1994, Galeria Foksal, Warszawa, 1994, 158 p., ill., ff. és színes
Bösch, Gabriele - Sonja Traar - Annette Stein - Sini Zein (eds.): Nitsch. Eine Retrospektive / Nitsch. A Retrospective, Edition Sammlung Essl, Klosterneuburg -Wien, 2003, 226 p., ill., színes
Buskirk, Martha: The Contingent Object of Contemporary Art, The MIT Press, Cambridge (Massachusetts) - London, 2003, 307 p., ill. ff.
Campany, David (ed.): Art and Photography, in: Themes and Movements, Phaidon Press, London, 2003, 304 p., ill., színes és ff.
Cherix, Christophe - Madeleine Goodrich Noble (eds.): 25th International Bienial of Graphic Arts Ljubljana / 25. Mednarodni graficni bienale Ljubljana, International Centre of Graphic Arts / Mednarodni graficni likovni center, Ljubljana, 2003, 271 p., ill., ff.
Chevrier, Jean- Francois (ed.): Övynd Fahlström. Another Space of Painitng, Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Barcelona - BALTIC Centre for Contemporary Art, Gateshead, 2001, 368 p., ill., színes és ff.
Comay, Rebecca (ed.): Lost in the Archives, in: Alphabet City No.8., Alphabet City Media Inc., Toronto, 2002, p.772., ill., főleg színes
Cook, Sarah - Beryl Graham - Sarah Martin (eds.): Curating New Media. Third Baltic International Seminar 10-12 May 2001, in: B. Read/Six, BALTIC, Gateshead, 2002, 199 p.
Cufer, Eda - Viktor Misiano (eds.): Interpol. The Art Exhibition which Devided East and West, IRWIN, Ljubljana - Moscow Art Magazine, Moscow, 2000, 138 p., ill., ff.
Dárdai Zsuzsa (ed.): Árnyékkötők / Shadow Weavers. Copy Art, Fax Art, Computer Art, Árnyékkötők Alapítvány, Budapest - Saxon- Szász János, Budapest, 2005, 368 p., ill., ff.
De Oliveira, Nicolas - Nicola Oxley - Michael Petry: Installation Art in the New Millennium. The Empire of the Senses, Thames and Hudson, London, 2003, 208 p., ill., főként színes
Dobke, Dirk (ed.): Dieter Roth: Bücher + Editionen. Catalogue Raisonné, Edition Hansjörg Mayer, London, 2004, 351 p., ill., főleg színes
Ébli Gábor: Az antropologizált múzeum. Válogatott írások, Typotex Kiadó, Budapest, 2005, 338 p.
Erjavec, Ales (ed.): Postmodernism and the Postsocialist Condition. Politicized Art under Late Socialism, University of California Press, Berkeley - Los Angeles - London, 2003, 297 p., ill., főleg ff.
Eusterschulte, Birgit (ed.): Kollektive Kreativitat / Collective Creativity, Revolver, Archiv für aktuelle Kunst, Frankfurt am Main, 2005, 383 p., ill., ff.
Fitz Péter (ed.): Balázs Kicsiny. An Experiment in Navigation / Esperimenti de navigazione / Navigációs kísérlet, Műcsarnok, Budapest, 2005, 256 p., ill., főleg színes
Fogle, Douglas (ed.): The Last Picture Show: Artists Using Photography 1960-1982, Walker Art Center, Mineapolis, 2003, 335 p., ill., ff.
Frankel, David: The Complete Untitled Film Stills. Cindy Sherman, The Museum of Modern Art, New York, 2003, 160. p., ill., ff. Gale, Matthew: Dada & Surrealism, in: Arts & Ideas, Phaidon Press, London, 2004, 447 p., ill., színes és ff.
Gauthier, Nathalie: Sarkis. Le monde est illisible, mon coeur si, Musée Contemporain de Lyon, Lyon - 5 Continents Editions, Milano, 2003, 183 p., ill., színes
Goldstein, Ann (ed.): A Minimal Future? Art as Object 1958-1968, The Museum of Contemporary Art, Los Angeles - The MIT Press, Cambridge, (Mattachusetts) - London, 2004, 452 p., ill., színes és ff.
Grau, Oliver: Virtual Art. From Illusion to Immersion, The MIT Press, Cambridge (Massachusetts) - London, 2003, 416 p.
Guldemond, Jaap - Thierry Prat (eds.): Ulay / Abramovic. Performances 1976-1988, Stedelijk van Abbemuseum, Eindhoven - Musée d'Art Contemporain de Lyon, Lyon, 1999, 134 p., ill., színes
Guzman, Antonio (ed.): Charlemagne Palestine - Sacred Bordello, Black Dog Publishing Limited, London - Editions de l'Aquarium agnostique / Ecole des Beaux-arts, Valenciennes, 2003, 187p., ill., főleg színes
Gyarmati György (ed.): Trezor 3. Az átmenet évkönyve 2003, in: Trezor 3., Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára, Budapest, 2004, 421 p., ill., ff.
Hajas Tibor: Szövegek, Enciklopédia Kiadó, Budapest, 2005, 480 p., ill., ff.
Hangyál Judit - Detvay Jenő (eds.): Contemporary Hungarian Photography No1, Bolt Fotógaléria, Budapest, 2001, 264 p., ill., főleg színes
Hangyál Judit - Detvay Jenő (eds.): Contemporary Hungarian Photography No2, Bolt Fotógaléria, Budapest, 2004, 223 p., ill., színes és ff.
Hanhardt, John G.: The Worlds of Nam June Paik, Guggenheim Museum, New York, 2000, 275 p., ill., színes és ff.
Hernandez de Luna, Michael (ed.): Axis of Evil. Perforated praeter naturam, Qualiatica Press, Chicago, 2004, 207 p., ill. főleg színes
Hiller, Susan - Sarah Martin (eds.): The Producers: Contemporary Curators in Conversation, B. Read/Two, BALTIC, Gateshead - University of Newcastle, Newcastle, 2000, 97 p.
Hiller, Susan - Sarah Martin (eds.): The Producers: Contemporary Curators in Conversation (2), B. Read/Four, BALTIC, Gateshead - University of Newcastle, Newcastle, 2001, 128 p.
Hiller, Susan - Sarah Martin (eds.): The Producers: Contemporary Curators in Conversation (3), B. Read/Five, BALTIC, Gateshead - University of Newcastle, Newcastle, 2001, 120 p.
Hiller, Susan - Sarah Martin (eds.): The Producers: Contemporary Curators in Conversation (4), B. Read/Seven, BALTIC, Gateshead - University of Newcastle, Newcastle, 2002, 137 p.
Hiller, Susan - Sarah Martin (eds.): The Producers: Contemporary Curators in Conversation (5), B. Read/Eight, BALTIC, Gateshead - University of Newcastle, Newcastle, 2002, 133 p.
Hirsch, Thomas - Néray Katalin (eds.): Metamorphosis. Lakner László retrospektív kiállítása, Ludwig Múzeum Budapest - Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest, 2004, 258 p., ill., főleg színes
Hlavajova, Maria - Jill Winder (eds.): Who if not we...? Who if not we should at least try to imagine the future of all this? 7 episodes on (ex)changing Europe, Artimo / Gijs Stork, Amsterdam, 2004, 293 p., ill., színes
Hoffer, Andreas - Mela Maresch - Ines Ratz - Annemaria Zeindler (eds.): St. Stephan. Wolfgang Hollegha, Josef Mikl, Markus Prachensky, Arnulf Rainer, Edition Sammlung Essl, Klosterneuburg - Wien, 2004, 119 p., ill., színes
Hoffmann, Heike (ed.): Al Hansen - an Introspective, Kölnisches Stadt Museum, Köln, 1996, 284 p., ill., ff. Ilic, Alexander Battista - Diana Nenadic (eds.): Tomislav Gotovac, Hrvatski Filmski Savez / Croatian Film Clubs' Association, Zagreb - Muzej Suvremene Umjetnosti / Museum of Contemporary Art, Zagreb, 2003, 320 p., ill., főleg ff. Janquet, Francois: Gilbert & George. Intimate Conversations with Francois Janquet, Phaidon Press, London, 2004, 360 p., ill., főleg színes Johnson, Tom: The Voice of New Music. New York City 1972-1982. A Collection of Articles Originally Published in the Village Voice, in: Apollo Art About nr. 2, Het Apollohuis, Eindhoven, 1989, 543 p.
Jovánovics, Corvina Kiadó, Budapest, 2004, 219 p., ill., főleg ff.
Jurkiewicz, Malgorzata - Jolanta Pienkos (eds.): Pawel Althamer zacheta, Zacheta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2005, 233 p., ill., színes
Kieselbach Tamás (ed.): Modern magyar festészet 1919-1964, Kieselbach Galéria és Aukciósház, Budapest, 2004, 839 p., ill., színes
Kieselbach Tamás (ed.): Modern Hungarian Painting 1919-1964, Kieselbach Galéria és Aukciósház, Budapest, 2004, 839 p., ill., színes
Kim Sooja: Conditions of Humanity / Conditions d'Humanité, Musée d'Art moderne Contemporain de Lyon, Lyon - Museum Kunst Palast, Düsseldorf - 5 Continents Editions Srl, Milan, 2003, 105 p., ill., főleg színes
Kirkeby, Per: Schwitters. Norvegian Landscapes, The Zoological Gardens, Lottery and More Stories, Edition Blondal, Hellerup (Denmark), 1995, 101 p., ill., főként színes
Kluyfhout, Saskia (ed.): Sigudur Gudmundsson: Situations, Mál Og Menning, Reykjavik, 2000, 136 p., ill., színes és ff.
Koeman, Jean Bernard - Bernie Deekens - Pinque Bueters (eds.): W139 Annual. 99-00-01-02, Artbook Amsterdam, Amsterdam, 2002, kb. 150 p., ill., részben színes
Körner Éva: Avantgárd - izmusokkal és izmusok nélkül. Válogatott cikkek és tanulmányok, MTA Művészettörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2005, 474 p.
Kozák Gyula - Soóky Adrienne (eds.): Vajda Júlia, Balassi Kiadó, Budapest, 2004, 286 p., ill., főleg színes
Kremer, Mark - Maria Hlavajova - Annie Fletcher (eds.): Now What? Artists Write!, BAK, basis voor actuele kunst, Utrecht - Revolver, Archiv für aktuelle Kunst, Frankfurt am Main, 2004, 184 p., ill., főleg színes
L. Simon László - Sőrés Zsolt (eds.): "Nagy Pál vagy Pál". A hetvenéves Nagy Pál köszöntése, Magyar Műhely Kiadó, Budapest, 2004, 155 p., ill., ff. és színes
Lesniak, Teresa (ed.): Wspólczesna slowacka 1960-2000, Miedzynarodowe Centrum Kultury, Kraków, 2004, 160 p., ill., főleg színes
Lingwood, James (ed.): Susan Hiller: Recall. Selected Works 1969-2004, Baltic Centre for Contemporary Art, Gateshead, 2004, 172 p., ill., főként színes
Martin, Sarah - Sune Nordgren (eds.): Artists at Work. Second Baltic International Seminar 26-28 October 2000, in: B. Read/Three, BALTIC, Gateshead, 2001, 112 p.
Martin, Sarah - Sune Nordgren (eds.): New Sites - New Art. First Baltic International Seminar 7-9 April 2000, in: B. Read/One, BALTIC, Gateshead, 2000, 140 p.
Mensch, Bernhard - Peter Pachnicke (eds.): ManMade Planet. Photographien von Wolfgang Volz, Ludwig Museum, Budapest - Ludwig Galerie, Schloss Oberhausen, 2004, 150 p., ill., színes
Milenkovic, Nebojsa (ed.): Ich bin Künstler - Slavko Matkovic. Retrospektivna izlozba / Retrospective, Muzej savremene likovne umetnosti, Novi Sad, 2004, 273p., ill., részben színes
Molesworth, Helen (ed.): Work Ethic, The Baltimore Museum of Art, Baltimore - The Pennsylvania State University Press, University Park, 2003, 245 p., ill., színes és ff.
Moving Pictures. Contemporary Photography and Video from the Guggenheim Museum Collections, in: Guggenheim Museum Publications, Guggenheim Museum, New York, 2003, 228 p., ill., főleg színes
Munroe, Alexandra - John Hendricks (eds.): Yes. Yoko Ono, Japan Society, New York - Harry N. Abrams Inc. Publishers, New York, 2000, 352 p., ill., színes és ff.
Mytkowska, Joanna - Andrzej Przywara (eds.): Prym, Galeria BWA, Zielona Góra - Fundacija Galerii Foksal, Warszawa - Revolver, Archiv für aktuelle Kunst, Frankfurt am Main, 2004, kb. 18 p., ill., színes
Mytkowska, Joanna (ed.): Edward Krasinski, Galeria Foksal, Warszawa, 1997, 80 p., ill., ff. Natalia LL (ed.): Texty. Teksty Natalii LL. O Natalii LL / Texts. Texts by Natalia LL. on Natalia LL’s Creative Work, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biala, 2004, 520 p., ill., ff.
Neubauer, Hans- Joachim: Zeitenwechsel. Das Berliner Künstlerprogramm des DAAD und seine Gaste (1988-2000), Bostelmann & Siebenhaar Verlag, Berlin, 2001, 287 p., ill. részben színes
Nitsch, Hermann: Orgia misztérium színház. Művészet= tőke. Tanulmányok, tézisek, kísérletek, Metronóm Kiadó, Budapest, 2004, 198 p., ill., ff.
Norman - Baer, Nancy Van (ed.): Theatre in Revolution. Russian Avant - garde Stage Design 1913-1935, Thames and Hudson, New York - The Fine Arts Museum San Francisco, San Francisco, 1991, 207 p., ill., főleg színes
Nys, Jan De - Karin De Schutter - Bert Van den Broucke: Papier Beeld and Basis- Boek als beeldend middel, Stad Aalst, Denderend, 2002, 32 p., ill., színes
Panhuysen, Paul - Betty Eversdijk (eds.): Bernard Villers. Un peu, beaucoup..., Het Apollohuis, Eindhoven, 1992, 84 p., ill., ff. és színes
Panhuysen, Paul (ed.): Echo. The Images of Sound, Het Apollohuis, Eindhoven, 1986, 144 p., ill., ff. Panhuysen, Paul (ed.): NowHere / Twelve Environments, Het Apollohuis, Eindhoven - Gallery Surge/ICAEE, Tokyo, 1995, 100 p., ill., ff. és színes
Papp Tibor: Avantgárd szemmel. Költészetről, irodalomról, Magyar Műhely Kiadó, Budapest, 2004, 222 p.
Papp Tibor: Vendégszövegek(n). Összegyűjtött versek és vizuális költemények 1957-2002, Ister, Budapest, 2003, 767 p., ill., ff.
Pataki Gábor - Pál Éda (eds.): A vízió állandóan változik / The Vision is Always Changing. Lossonczy Tamás születésének 100. évfordulója alkalmából, Ernst Múzeum, Budapest, 2004, 268 p., ill., főleg színes
Peer, René van: Interviews with Sound Artists. Taking part in the festival ECHO. The Images of Sound II, in: Apollo Art About nr.3, Het Apollohuis, Eindhoven, 1987, 150 p.
Pertocoli, Domenico (ed.): Andy Warhol: El ojo mecánico. Antológica de su obra gráfica, documentos y films, Edizioni Gabriele Mazzotta, Milano, 2004, 142 p., ill., főleg színes
Pinczehelyi Sándor (ed.): A Pécsi Műhely nagy képeskönyve, Alexandra Kiadó, Pécs, 2004, 319 p., ill. színes és ff.
Piotrowski, Piotr: Awangarda w Cieniu Jalty. Sztuka w Europie Srodkowo- Wschodniej w latach 1945-1989 (Avant-Garde in the Shadow of Yalta. Art in East-Central Europe, 1945-1989), Dom Wydawniczy REBIS, Poznan, 2005, 502 p., ill., ff.
Poinsot, Jean-Marc: Mail art. Communication á distance. Concept, Èditions CEDIC, Paris, 1971, 240 p., ill., ff.
Rajk László: Réteges építészet / Stratified Architecture, TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Budapest, 2005, 87 p., ill. ff.
Schade, Sigrid - Anne Thurmann- Jajes (eds.): Buch / Medium / Fotografie. Schriftenreihe für Künstlerpublikationen, Universität Bremen - Forschungsstelle Osteuropa an der Universität Bremen, Bremen - Neues Museum Weserburg Bremen, Bremen, 2003, 192 p., ill., színes
Schmidt- Burkhardt, Astrit: Maciunas' LEARNING MACHINES. From Art History to a Chronology of Fluxus (with a cart poem by Jon Hendricks), The Gilbert and Lila Silverman Fluxus Collection Foundation, Detroit - Vice Versa Verlag, Berlin, 2003, 127 p., ill., ff.
Schmidt, Gue (ed.): Hören ist sehen / Oir es ver / To Hear is to See I., Edition Ausart, Wien, 2000, 60 p., ill., ff
Sierra, Santiago: Historia Galerii Foksal, wylozona bezrobotnemu Ukraincowi / Historia de la Galeria Foksal, ensenada a un desempleado ucraniano, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa, 2002, 84 p., ill., ff.
Silkowska, Maryla (ed.): Piwna 20/26. Emilii i Andrzeja Dluzniewskich, Muzeum Akademii Sztuk Pieknych, Warszawa, 1994, 316 p., ill., ff.
Sretenovic, Dejan (ed.): Hvala Rasi Todosijevicu. Thank you, Rasa Todosijevic, Muzej savremene umetnosti, Beograd (Museum of Contemporary Art, Belgrade), 2002, 137 p., ill., főleg színes
Steff.en, Barbara - Sonja Traar - Sini Zein (eds.): Visions of America. Zeitgenössische Kunst aus der Sammlung Essl und der Sonnabend Collection, New York / Contemporary Art from the Essl Collection and the Sonnabend Collection, New York, Edition Sammlung Essl, Klosterneuburg - Wien - Barbara Steff.en Art Advisory, New York, 2005, 304 p., ill., főleg színes
Sz. Molnár Szilvia: Narancsgép. Géczi János (vizuális) költészete és az avantgárd hagyomány, in: Aktuális avantgárd 18., Ráció Kiadó, Budapest, 2004, 152 p., ill., ff.
Szemere, Anna: Up from the Underground. The Culture of Rock Music in Postsocialist Hungary, The Pennsylvania State University Press, University Park, Pennsylvania, 2001, 253 p.
Szombathy Bálint: A konkrét költészet útjai, in: Képírás Füzetek, Képírás Művészeti Alapítvány, Kaposvár - Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület, Szigetvár, 2005, 46 p., ill., ff.
Szőnyei Tamás: Nyilván tartottak. Titkos szolgák a magyar rock körül 1960-1990, Magyar Narancs - Tihany- Rév Kiadó, Budapest, 2005, 831 p., ill., ff.
Tauber Bach / Gluchy Bach / Deaf Bach. Artur Zmijewski: Singing Lesson 2, Galerie für Zeitgenössische Kunst Leipzig, Leipzig, 2003, 135 p., ill., színes
Tetas, Anna - Sarah Martin (eds.): Anish Kapoor: Taratantara, Baltic Centre for Contemporary Art, Gateshead, 2000, kb. 80 p., ill., főként színes
Timár Katalin - Bálványos Anna (eds.): Az ész, a test és a lélek anatómiája. The Anatomy of the Reason, the Body, and the Soul, Ludwig Múzeum Budapest - Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest, 2004, 134 p.
Traar, Sonja - Christine Klinger (eds.): Mexikanische Moderne. Meisterwerke aus der Sammlung des Museo de Arte Moderno in Mexico City / Mexican Modernism. Masterpieces of the Collection of the Museo de Arte Moderno in Mexico City, Edition Sammlung Essl, Klosterneuburg - Wien, 2005, 141 p., ill., főleg színes
Uthemann, Ernest W. (ed.): Arnold Dreyblatt: Aus den Archiven / From the Archives, Kehrer Verlag, Heidelberg - Staatgalerie Saarbrücken, Stiftung Saarlandischer Kulturbesitz, Saarbrücken, 2003, 128 p., ill., színes
Willems, Roger - Ann Demeester - Else Lenselink: W139. From Warmoesstraat tot Post CS, in: ROMA 61, Stichting W 139, Amsterdam - ROMA Publications, Amsterdam, 2004, 128 p., ill., részben színes
Zeisel, Eva: On Design. The Magic Language of Things, The Overlook Press, Woodstock, New York, 2004, 221 p.
Zelevansky, Lynn (ed.): Beyond Geometry: Experiments in Form, 1940s-70s, Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles - MIT Press, Cambridge (Massachusetts), 2004, 239 p., ill., főleg színes