...sehen, was ist. Die Sammlung Karin und Uwe Hollweg, Kunstverein Bremen, 2016, 368 p., ill., színes
“Authorized Export from the USSR...” Moscow nonconformist art from the collections of Ekaterina and Vladimir Semenikhin and private owners, Ekaterina Cultural Foundation, Moscow, 2011, 274 p., ill., színes
30x30. Kivonat az ezredforduló magyar képzőművészetéből 1985-2015 / A compendium of turn-of-the millennium Hungarian art 1985-2015, Műcsarnok, Budapest, 2017, 240 p., ill., színes
A hosszú hatvanas évek, Ars Hungarica, Vol. 37, No. 3, MTA Művészettörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2011, 148 p., ill., színes és ff
Açikkol, Özge – Seçil Yersel (eds.): My City. Canakkale, Istanbul, Konya, Mardin, Trabzon, Berlin, Dortmund, Helsinki, london, Vienna, Warsaw, British Council, 2011, 344 p., ill., színes (könyv, 1 dvd)
Adamowicz, Elza: Surrealist Collage in Text and Image. Dissecting the exquisite corpse, Cambridge Studies in French 56, Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom, 2005, 250 p., ill., ff
Aliaga, Juan Vicente (ed.): Gina Pane. Intersecciones, MUSAC, León, 2016, 112 p., ill., részben színes
Aliseda, Francisco (ed.): Revista VENENO (1983-2016), MUSAC, Castilla y León, 2016, 96 p., ill., ff
Allan Kaprow. Yard, Hauser & Wirth, New York, 2009, 112 p., ill., ff
Ammer, Manuela – Ulrike Müller: Always, Always, Others, mumok, Wien, 2017, 96 p., ill., színes
Anna-Sophie Berger. Manual, Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln, Germany, 2016, 240 p., ill., színes
Art4.ru. Contemporary Art Museum, Contemporary Art Museum Art4.ru, Moscow, 2007, 452, ill., színes
Assmann, Jan: A kulturális emlékezet. Írás, emlékezés és politikai identitás a korai magaskultúrákban, A kútnál, Atlantisz – C.H. Beck közös sorozat, Atlantis Könyvkiadó, Budapest, 2013, 340 p.
Atton, Chris: Alternative Media, Sage Publications, London-thousand Oaks-New Delhi, 2002, 174 p.
AUTO-NOM-MOBILE Das Automobil in der zeitgenössischen Kunst, Kasseler Kunstverein, Kassel, 2006, 22 p., ill., színes
Babahan, Badalov (Babi): poetical activism, tranzit.hu, Budapest, 2015, o.n. (ca. 36 p.), ill., színes
Balázs Kata – Chilf Mária (eds.): Chilf Mária. Művek/ Works 1990–2010, saját kiadás, 2010, 232 p., ill., színes
Bálványos Levente: Munkák / Works 1988-2015, Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesület, Budapest, 2017, 84 p., ill., színes
Banes, Sally: Greenwich Village 1963: Avant-Garde Performance and the Effervescent Body, Duke University Press, Durham and London, 1993, 352 p., ill., ff,
Barna Emília – Tófalvy Tamás (eds.): Made in Hungary. Studies in Popular Music, Routledge, New York-London, 2017, 192 p., ill., ff
Belting, Hans: A hiteles kép. Képviták mint hitviták, Kísértések, Német Szellemtudományi Könyvtár, Atlantisz – C.H. Beck közös sorozat, Atlantisz Könyvkiadó, Budapest – C.H. Beck, München, 2009, 320 p., ill., színes
Belting, Hans: A művészettörténet vége. Az első kiadás újragondolt változata – tíz év után, Kísértések, Német Szellemtudományi Könyvtár, Atlantisz Könyvkiadó, Budapest – C.H. Beck Verlag, 2006, 332 p., ill., ff
Beregnyei Miklós (ed.): Mozgó Világ lexikon, 1971-1983, Jámbor Pál Társaság, Paks, 2011, 258 p.
Besant, Derek Michael: I am the river, City of Calgary Public Art Program, Calgary, Kanada, 2012, 63 p., ill., ff
Bianchini, Samuel – Erik Verhagen et al (eds.): Practicable. From Participation to Interaction in Contemporary Art, Leonardo Book Series, The MIT Press, Cambridge, Massachussetts - London, England, 2016, 930 p., ill. ff
Birnbaum, Daniel – Kim West (eds.): Life on Sirius. The Situationist International and the Exhibition after Art, All the King’s Horses, Sternberg Press, Berlin – Moderna Museet Stockholm, 2016, 72 p., ill., ff
Black, Hannah – Juliana Huxtable: Life (a novel), mumok, Wien, 2017, 108 p.
Bódi Kinga: Fehér László, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2015, 124 p., ill., színes
Bonnet, Frédéric (ed.): GENERAL IDEA, Haute Culture: General Idea, Une Rétrospective 1969-1994, JRP- Ringier, 2017 224 p., ill., színes
Borggreen, Gunhild – Rune Gade (eds.): Performing Archives / Archives of Performance, Museum Tusculanum Press – University of Copenhagen, Copenhagen, 2013, 496 p., ill., színes
Boschiero, Nicoletta – Duccio Dogheria (eds.): In font we trust! – Arte e tipografia dalle Collezioni del Mart, Casa d'Arte Futurista Depero – Mart, Rovereto, 2017, 243 p., ill., színes, ff
Bovier, Lionel (ed.): Ecart (1969-1980), Hapax Series, JRP Ringier – Charles H. Scott Gallery, Emily Carr Institute of Art & Design, Vancouver, 2013, 64 p., ill., ff, színes
Bryzgel, Amy: Performance Art in Eatern Europe since 1960, Rethinking art’s histories, Manchester University Press, Manchester, UK, 2017, 366 p., ill., ff és színes
Cabañas, Kaira M. - Frédéric Acquaviva (eds.): Specters of Artaud. Language and the Arts in the 1950s, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid, 2012, 277 p., ill., színes és ff
Campos, Augusto de: Poètemoins anthologie, Les Presses du Réel, Dijon, 2011, 208 p., ill., ff és színes
Carnevale, Gracela – Marcelo Expósito – André Mesquita – Jaime Vindel: Desinventario. Esquirlas de Tucumán Arde e el Archivo de Graciela Carnevale, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Madrid, 2015, 312 p., ill., színes
Collet, Michel (ed.): Luvah Fluxus n° spécial, Hors-Série No. 29, Luvah – Les presses du réel, Dijon, 2004, 236 p., ill., ff
Connecting Through Collecting: 20 Years of Art from Latin America at the University of Essex, Essex Collection of Art from Latin America (ESCALA), Essex, Great Britain, 2014, 82 p., ill., színes
Copeland, Roger: Merce Cunningham. A modern tánc modernizálása, Tánctörténet, L’Harmattan, Budapest, 2012, 350 p., ill, ff
Coudert, Gilles – Bénédicte Godin (eds.): Poésie action – Variations sur Bernard Heidsieck, a.p.r.e.s. Éditions – CNAP 2015, 124 p., ill., ff, színes (book, 1 Dvd)
Cox, Geoff – Jacob Lund: Introductory Thoughts on Contemporaneity and Contemporary Art, The Contemporary Condition, Vol. 1., Sternberg Press, Berlin, 2016, 48 p.
Critical Machines [exhibition & conference], AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2014, 16 p.
Crowley, David – Daniel Muzyczuk (eds.): Notes from the Underground. Art and Alternative Music in Eastern Europe 1968-1994, Muzeum Sztuki, Lodz – Koenig Books, London, 2016, 448 p., ill., ff és színes
Cuir, Raphael – Éric Mangion (eds.): Performance Art: Life of the Archive and Topicality, Figures, Les presses du réel, Dijon – Villa Arson, Nice/AICA France, 2014, 216 p., ill, ff, színes
Csatári Bence: Az ész a fontos, nem a haj. A Kádár-rendszer könnyűzenei politikája, Jaffa Kiadó, Budapest, 2015, 384 p., ill., ff
Cserjés Katalin – Uhl Gabriella (eds.): Látáscsapda. Beszélgetések El Kazovszkijjal, Magvető Kiadó, Budapest, 2012, 340 p.
Dánél Mónika: Nyelv-karnevál. Magyar neoavantgárd alkotások poétikája, Kijárat Kiadó, Budapest, 2017, 248 p., ill, ff
Davinio, Caterina: Rumors & Motors. Concetti di poesia / Concepts of Poetry, Campanotto Editore, Udine, Italia, 2016, 174 p., ill., színes, ff
De Gracia, Silvio (ed.): Dada 100 anos. Hotel Dada, No. 9, Hotel DaDA editor, Junín, Buenos Aires, Argentina, 2016, 49 p., ill., ff
Delaure, Marilyn – Moritz Fink (eds.): Culture Jamming. Activism and the Art of Cultural Resistance, New York University Press, New York, 2017, 464 p., ill., f
Dénes Imre: PLT/12 (Plateau 12). live-art ‘zine, Dénes Imre, Monor, 2016, 20 p., ill., ff
Derieux, Florence (ed.): Harald Szeemann. Individual Methodology, Anthologies & Art Theory, JRP Ringier, Zürich – Le Magasin - Centre National d’Art Contemporain, Grenoble, 2008, 248 p., ill., ff
Di Blasio Barbara (ed.): A performansz határain, Kijárat Kiadó, Budapest, 2014, 222 p.
DLADLA100 – An exhibition by the Doctoral School of the Hungarian University of Fine Arts, on the occasion of the centenary of Cabaret Voltaire, founded in Zürich in 1916, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 2017, 84 p., ill., színes
DLADLA100 – Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájának kiállítása az 1916-ban alapított zürichi Cabaret Voltaire centenáriuma alkalmából, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 2017, 84 p., ill., színes
DOC(K)S 2015/2016. Hommage a Bernard Heidsieck, Bartolomé Ferrando, Open, Doc(k)s, Paris, France, 2016, 452 p., ill., színes
Dömötör Endre – Jávorszky Béla Szilárd: A Rock története 4. 90-es évek, Kossuth Kiadó, Budapest, 2017, 464 p., ill., ff
Dreyfus Pechkoff, Charles: Fluxus. L’avant-garde en mouvement, Les Presses du Réel, Dijon,2012, 240 p., ill., ff
Eckart, Frank (ed.): Eigenart und Eigensinn. Alternative Kulturszenen in der DDR 1980-1990, Edition Temmen, Bremen, 1993, 272 p. ill., főként ff
Ehrlich, Howard J. – a.h.s. boy (eds.): The Best of Social Anarchism, See Sharp Press, Tucson, Arizona, 2013, 420 p.
Eichorst, Tom: Raumfallen & Zeitzeichen, Edition Patois, 2015, 182 p., ill., színes
Eichwede, Wolfgang (ed.): Das Archiv der Forschungsstelle Osteuropa. Bestände im Überlick: UdSSR/Russland, Polen, Tschechoslowakei, Ungarn und DDR, Archiv der Forschungsstelle Osteuropa. Quellen zur Zeitgeschichte und Kultur, Band 1, ibidem-Verlag, Stuttgart, 2009, 178 p., ill., színes
Erdélyi Gábor: Hordozó / Support, Horizont Galéria, Budapest, 2016, 32 p., ill., színes
Erik Bulatov. Come to Garage! Garage Museum of Contemporary Art, Moscow, 2016, 108 p., ill., színes
Esanu, Octavian (ed.): Contemporary Artistic Revolutions: An Institutional Perspective [Working Papers], AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2017, o.n., ill., ff
(link a kiállításhoz)
Expozíció – fotó/művészet 1976/2017 / Exposition – photo/art 1976/2017, Vintage Galéria, Budapest, 2017, 72 p., ill., ff
Fajó János: Síkfestészet (A mód – A módszer), Osiris – Magyar Iparművészeti Egyetem, 1999, 64 p., ill., színes
Fehér Dávid: Lakner László, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2016, 135 p., ill., színes
Fehér Dávid: Méhes László, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2016, 142 p., ill., színes
Felhőjáró Baksa-Soós Attila Sokcsillagos Írókéz: Rocklitera Vol. 1., Collective Art Kiadó Budapest– Omikron Publishing GmbH, Düsseldorf, 2011, 144 p., ill., színes
Felhőjáró Baksa-Soós Attila: Rocklitera Vol. 2., Silenos Kiadó, Budapest – Omikron Publishing GmbH, Düsseldorf, 2012, 144 p., ill., színes
feLugossy László: Kitömve, Szoba Kiadó, Miskolc, 2011, 240 p., ill., ff
Ferreboeuf, Rebecca – Fiona Noble – Tara Plunkett (eds.): Preservation, Radicalism, and the Avant-garde Canon, Avant-gardes in Performance, Palgrave Macmillan, New York, 2016, 278 p., ill., ff
Field of Action. The Moscow Conceptual School in Context 1970s-1980s, Ekaterina Cultural Foundation, Moscow, 2010, 264 p., ill., ff és színes
Fogarasi, Andreas – Soren Grammel (eds.): Andreas Fogarasi. Information, Grazer Kunstverein, 2008, 111 p., ill., ff, színes
Fogarasi, Andreas: Andreas Fogarasi. Plan / Plán, Bratislava City Gallery, Pálffy Palace, 2017, 48 p., ill., színes
Fogarasi, Andreas: Free Book Year, LAMOA, Los Angeles Museum of Art, 2016, 36 p., ill., színes
Forgách András: Élő kötet nem marad, Jelenkor, Budapest, 2015, 248 p.
Forgács Éva: Hungarian Art: Confrontation and Revival in the Modern Movement, Doppelhouse Press, Los Angeles, 2016, 304 p., ill., színes
Fowle, Kate – Ruth Addison (eds.): Access Moscow: The Art Life of a City Revealed 1990-2000, Garage Archive Collection, No. 2., Garage Museum of Contemporary Art, Moscow, 2016, 384 p., ill., ff és színes
Fowle, Kate – Ruth Addison (eds.): Exhibit Russia: The New International Decade 1986-1996, Garage Archive Collection, No. 1., Garage Museum of Contemporary Art, Moscow, 2016, 368 p., ill., színes
Fowle, Kate: Rashid Johnson Within Our Gates, Garage Museum of Contemporary Art, Moscow, 2016, 140 p., ill., színes
Förster, Manfred: 21. Künstler/Bücher 2005-2013, Weserburg, Zentrum für Künstlerpublikationen, Bremen, 2015, o.n., ca. 150 p., ill, ff, színes
Francisco Pino. Una realidad tan nada, MUSAC, León – Maia Ediciones, Madrid, 2017, 128 p., ill, színes
François Morellet: Les Regles du jeu, The Mayor Gallery, London – Dan Galeria Sao Paulo, 2016, 100 p., ill., ff., színes
Galimberti, Jacopo: Individuals against Individualism. Art Collectives in Western Europe (1956-1969), Value: Art: Politics 14, Liverpool University Press, UK, 2017, 384 p., ill, színes, ff
Garage Triennial of Russian Contemporary Art. Exhibition Guide, Garage Museum of Contemporary Art, Moscow, 2017, 176 p., ill., színes
Gerhard Rühm. Begegung der besonderen art, Zentrum für Künstlerpublikationen, Weserburg, Bremen, 2013 (2 Dvd, 1 Dvd-rom, booklet)
Getting to Know You – Sexual Insurrection and Resistance, Kunstlerhaus Bethanien. Berlin, 1993, 80 p., ill, színes
Giroud, Michel – Xavier Douroux (eds.): Joël Hubaut Re-mix épidémik – Esthétique de la dispersion, L’écart absolu (series ed.: Michel Giroud), Les presses du réel, Dijon – FRAC Basse-Normandie, France, 2006, 318 p., ill., színes
Gölz, Christine – Alfrun Kliems – Birgit Krehl (eds.): “Die unerträgliche Leichtigkeit des Haiku”. Der Künstler Karel Trinkewitz, Verlag Janos Stekovics, Wettin-Löbejün OT Dößel, Germany, ? 120 p., ill., színes
Green, Charles – Anthony Gardner: Biennals, Triennals and documenta, Wiley-Blackwell, 2016, 304 p., ill., ff
Greeves, Susanna – Carlos Ordás (ed.): LOUD FLASH. British Punk on Paper. The Mott Collection, MUSAC, León, 2010, 10 p., ill., ff
Groh, Klaus: Bevor ich es ganz vergesse... Erlebtes revischen 1942 und 1957. Momente der Erinnerung, Edition DaDa-Research Center Edewecht, 2013, 156 p., ill., ff és színes
Groh, Klaus: Socken - oder Hundehalter?: Eine Fechsungssammlung. Lyrik, Prosa und Poesie, Codex Schlaraffiae Band 4, Edition DaDa-Research Center Edewecht, 2013, 170 p.
Groys, Boris (ed.): Moscow Symposium: Conceptualism Revisited, e-flux journal – Sternberg Press, Berlin 2012, 176 p., ill., ff
H. Nagy Péter: Alternatívák. A popkultúra kapcsolatrendszerei, MA PKK (Populáris Kultúra Kutatócsoport) monográfiák 1., Palimpszeszt – Prae.hu, Budapest, 2016, 352 p., ill., ff
Hainke, Wolfgang – Jürgen O. Olbrich (ed.): Wer lieferte was? Ausstellungskataloges Ressource Kunst, Band 1, H & H Schierbrok Edition / NO Institute, Schierbrok / Kassel, Germany, 1989, 220 p., ill, ff, színes
Hainke, Wolfgang (ed.): Visions & Re-Visions on the Boulevard of Broken Dreams, H&H Schierbrok Edition – Kunstverein Bremen, Bremen, 2006, 450 p., ill., színes
Hajdu István: Szemérmetlen magyarázatok. Válogatás a Magyar Narancsban 2002 és 2012 között megjelent írásokból, Kijárat Kiadó, Budapest, 2013, 255 p.
Halász Péter Tamás, acb Galéria, Budapest, 2017, 150 p., ill., színes
Hamersky, Heidrun – Ulrike Huhn – Susanne Schattenberg (eds.): Ivan Kyncl. Rebellion mit der Kamera. Vom Bildchronisten der Bürgerrechtsbewegung in der CSSR zum Fotografen der britischen Bühnen / Rebel s kamerou / Rebellion with a Camera, Kerber Verlag (Kerber Photo Art), Bielefeld-Berlin, 2014, 224 p., ill., ff
Havas Lujza: Emléktöredékek a családról. Weissberger Miklósné, Rosenfeld Lujza 70. születésnapja, Memory Fragments of the Family, saját kiadás, 2016, 61 p., ill., ff
Havránek, Vít – Sabine Schaschl-Cooper – Bettina Steinbrügge (eds.): The Need to Document, Anthologies & Art Theory, JRP Ringier, Zürich, Switzerland, 2005, 276 p., ill, ff
Hebdige, Dick: Subculture. The meaning of Style, Routledge, London-New York, 1979 / 1988, 196 p. (letölthető)
Helikon. Irodalom- és Kultúratudományi szemle. A százéves dada, Vol. 63., No. 1., MTA BTK Irodalomtudományi Intézet, Budapest, 2017, 170 p.
Henderson, Louis: Kinesis, ÉESI, Angouleme – Poitiers, 2016. június, 40 p., ill., ff
Hlavajova, Maria – Simon Sheikh (eds.): Former West: Art and the Contemporary after 1989, BAK, basis voor actuele kunst, Utrecht – The MIT Press, Cambridge, MA-London, England, 2016, 750 p., ill., színes
Ilona Keserü Ilona. Önerejű képek / Self-powered Works. Catalogue Raisonné. Volume 1, 1959-1980, kisterem, Budapest, 2016, 310 p., ill., színes
Images & (re)presentations. Les années 1980. Seconde parte / The Eighties. Second Part, Les présses de réel, Dijon – Magasin Centre National d’Art Contemporain de Grenoble, Grenoble, 2009, 264 p., ill., ff és színes
Jákfalvi Magdolna (ed.): Filológiai Közlöny. A performativitás mint fordulat (Tematikus szám), Vol. LXII, No. 4., Balassi Kiadó, Budapest, 2016, ca. 220 p.
Jan Świdziński - En contexte / W Kontekście / In Context, Éditions Intervention – Les presses du réel, Dijon, 2015, 106 p., ill, ff, színes
Jávorszky Béla Szilárd – Sebők János: A Rock története 3. 80-as évek, Kossuth Kiadó, Budapest, 2015, 480 p., ill., ff
Jensen, Erik Granly – Brandon LaBelle (eds.): Radio Territories, Errant Bodies Press, Los Angeles - Copenhagen, 2007, 264 p., ill., ff (book, 1 CD)
Juhász Rokko: Cumi-Cumi, Media Nova M, Dunaszerdahely, 2016, 106 p.
Jurman, Urska – Christine Erharter – Rawley Grau (eds.): Extending the Dialogue. Essays by Igor Zabel Award Laureates, Grant Recipients, and Jury Members, 2008-2014, IZA Editions, Igor Zabel Association for Culture and Theory, Ljubljana – Archive Books, Berlin – ERSTE Foundation, Vienna, 2016, 416 p., ill., ff és színes
Kalmár Melinda: Történelmi galaxisok vonzásában. Magyarország és a Szovjetrendszer 1945-1990, Osiris Kiadó, Budapest, 2014, 776 p.
Karel Trinkewitz, Museum Kampa – The Jan and Mladek Foundation, Malá Strana, Czech Republic, 2016, 76 p., ill., színes
Károlyi Zsigmond I / – (=vertikálisdiagonálishorizontális), neon Galéria, Budapest, 2017, 76 p., ill., ff
Kawara, On: Consciousness. Mediation. Watcher on the Hills, Les presses du réel, Dijon – Ikon Gallery, Birmingham, 2003, 336 p., ill., ff
Kelley Jr., Bill – Grant H. Kester (eds.): Collective Situations. Readings in Contemporary Latin American Art, 1995-2010, Duke University Press, Durham and London, 2017, 438 p., ill., ff
Keresztesi Botond. RGB - Roman, Gothic, Baroque, Horizont Galéria, Budapest, 2015, 16 p., ill., színes
Khalil Saleeby (1870-1928) a founder of modern art in Lebanon, AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2012, 24 p.
(link a kiállításhoz)
Kiel, Benjamin – Jelena Toopeekoff: Die Rezeption der Philosophie Ludwig Wittgensteins in der Zeitgenössischen Kunst, Schriftenreihe des documenta-Archivs, 27, Kassel University Press, Kassel, 2016, 258 p.
Kincses Károly – Reha György – Tímár Péter: Toldi Fotógaléria 1981, magánkiadás, Budapest, 2017, 104 p., ill., ff
Kobro and Strzemiński. Avant-Garde Prototypes, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid, 2017, 192 p., ill., színes
Kopeczky Róna (ed.): Kálmán Szíjártó, acb Researchlab, Budapest, 2017, 76 p., ill., ff és színes
Korrespondenzen. 14 Künstler aus Chicago und Berlin / Correspondences. 14 Artists from Chicago and Berlin, Berlinische Galerie, Berlin – Chicago Cultural Center, Chicago, 1994, 136 p., ill, színes
Korrespondenzen. Zwölf Künstler aus Florenz und Berlin / Corrispondenze. Dodici artisti di Berlino e di Firenze, Berlinische Galerie, Berlin – Casa Masaccio, Firenze, 1992, 96 p., ill. színes
Kovács Endre: Feljegyzések időrend nélkül. Kassák Színház - Squat Theatre, magánkiadás, h.n., 2015, 108 p., ill., ff
Kovács Endre: Vizafogó 1968, magánkiadás, h.n., 2015, 48 p., ill., ff
Kovács Endre. Ideiglenes amnézia. Budapest 1966-1974, magánkiadás, h.n., 2015, 114 p., ill., ff
Kreuger, Anders – Irmeline Lebeer (eds.): Robert Filliou: The Secret of Permanent Creation, M HKA, Antwerp – Editions Lebeer Hossmann, Brussels – Mousse Publishing, Milan, 2016, 320 p., ill., ff és színes
Kukorelly Endre: Porcelánbolt. Kedvenxcekről. Olvasókönyv, Jelenkor, Budapest, 2016, 518 p.
Kürti Emese: Screaming Hole. Poetry, Sound and Action as Intermedia practice in the work of Katalin Ladik, acb Research Lab, Budapest, 2017, 248 p., ill., ff és színes
L’arte differente: MOCAK al MAXXI. Exhibition of Works from the MOCAK Collection in Rome, MAXXI, Rome, 2016, 16 p., ill., színes
LaBelle, Brandon: Background Noise. Second Edition. Perspectives on Sound Art, Sound Studies, Bloomsbury Academic, London-New York, 2016, 352 p., ill., ff
Ladányi József: Jovián György, Dorottya Könyvek 1, Ernst Múzeum, Budapest, 2003, 132 p., ill., ff., színes
Ladik Katalin: A víz emlékezete. Versek, Pesti Kalligram, Budapest, 2016, 144 p.
László feLugossy. STEAM. Experiments in Overproduction from the 80s, MissionArt Galéria, Budapest, 2014, 192 p., ill., ff és színes
Latimer, Quinn – Adam Szymczyk (eds.): documenta 14: Daybook, Prestel, Munich – London – New York 2017, 344 p., ill., színes
Latimer, Quinn – Adam Szymczyk (eds.): The documenta 14 Reader, Prestel, Kassel, 2017, 712 p., ill., színes
Lepecki, André: A tánc kifulladása. A performansz és a mozgás politikája, Performansz 2., Kijárat Kiadó, Budapest, 2014, 282 p., ill., ff
Leuchte! Designikone im Licht der Kunst, Weserburg Museum, Bremen, Germany, 2016, 103 p., ill., színes
Levine, Caroline: Provoking Democracy: Why We Need the Arts, Blackwell Manifestos, Blackwell Publishing, 2007, 252 p., ill., ff
Lloyd, Ginny: Copy Cut Exhibition, The Carbon Alternative Press, San Francisco, 1980, 50 p., ill., színes és ff
Lődi Virág: Pedagógiai partizánakció, Magyar Pedagógiai Társaság, PTE Illyés Gyula Kar Gyermekkultúra Kutatócsoportja, Budapest - Szekszárd, 2016, 88 p.
Magma Contemporary Medium 2015, Magma Collection, Magma – Székely Nemzeti Múzeum, Sepsiszentgyörgy, 2015, o.n., ill., színes
Marcel Broodthaers. Dichter und Künstler, Sammlung Schmidt im Zentrum für Künstlerpublikationen, Bremen, 2016, 144 p., ill, színes
Marton László Távolodó: Bakelitszomj, Kalligram, Pozsony, 2013, 140 p., ill., ff
Mashrou’ Proletkult. Exhibition and all-artist-congress, AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2016, 40 p., ill., ff
Maurer Dóra – Beke László: Látlelet & Prognózis: Új magyar művészet a hatvanas és hetvenes években / Findings & Prognosis: New Art in Hungary in th 60s and 70s, Sumus Alapítvány, Budapest, 2016, 168 p., ill., ff
mcs X (2000-2010), Medence Csoport Bt., Budapest, 2010, 180 p., ill., színes
Mimesis, Expression, Construction, AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2016, 24 p., ill., ff
Moscow: Soviet Modernist Architecture 1955-1991. A guidebook, Garage Museum of Contemporary Art, Moscow, 2016, 328 p., ill., ff
Munder, Heike (ed.): Resistance Performed. An anthology on aesthetic strategies under repressive regimes in Latin America, Anthologies & Art Theory, JRP Ringier – Migros Museum für Gegenwartskunst, Zürich, 2015, 220 p., ill., ff
Muskovics Gyula – Soós Andrea (eds.): Király Tamás ‘80s (english version), tranzit.hu, Budapest, 2017, 66 p., ill., főként ff
Muskovics Gyula – Soós Andrea (eds.): Király Tamás ‘80s, tranzit.hu, Budapest, 2017, 66 p., ill., főként ff
Müller, Horst: Die Leerstelle / The Empty Space, Editions Patois, 2017, 78 p. ill, ff, színes
Müller, Horst: Naked Hardware. Die Reise als Skulptur, Künstlerhaus Bremen – Kunst Satellit Projektbüro, 2013, 128 p., ill., színes
N. Mészáros Júlia: Konok Tamás, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2011, 144 p., ill., színes
Nagy Zopán: Duplex, Pixel-könyvek no. 11., Magyar Műhely Kiadó, Budapest, 2017, o.n. (ca. 104 p.), ill., ff
NERO (ed.): Act or Perish! Gustav Metzger A Retrospective, NERO, Rome – Centre of Contemporary Art Znaki Czasu, Torun, 2016, 224 p., ill., részben színes
Neumann, Eckhard (ed.): Bauhaus und Bauhausler, DuMont Buchverlag, Köln, 1985, 393 p., ill., ff
Newerkla, Stefan Michael – Fedor B. Poljakov – Oliver Jens Schmitt (eds.): Das politische Lied in Ost- und Südosteuropa, Europa Orientalis, Band 11, LIT Verlag, Wien-Berlin-Münster, 2011, 308 p., ill., ff
Newrope. Caká nás nová Európa? / Is there a new Europe waiting ahead of us? Nitrianska galéria, Nitra, 2016, 138 p., ill., színes
Noever, Peter (ed.): Andreas Fogarasi. 2008, MAK Vienna, 2008, 240 p., ill., színes
Observatoire de la rumeur, art-cade*, Marseille – ÉESI, Angouléme – Poitiers, 2015. május, 48 p., ill., ff
Occupying Spaces. Experimental Theatre in Central Europe 1950-2010, Slovenski gledaliski muzej, Ljubljana, 2010, 592 p., ill., ff és színes
OFF #2. PAErsche, Kunsthaus Essen, 2016, 61 p., ill., színes
Oltai Kata (ed.): Ujj Zsuzsi. Fotó munkák 1985-1991 / Photoworks 1985-1991, MissionArt Galéria, Budapest, 2013, 216 p., ill., ff és színes
OSAS Come Back, Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesület (OSAS), Budapest – Vasarely Múzeum, 2017, 82 p., ill., színes
P. Szabó Ernő: Tóth György, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2009, 92 p., ill., színes
Paksi Endre Lehel: Péter Ágnes, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2011, 116 p., ill., színes
Pakui Hardware: Vanilla Eyes, Verlag der Buchhandlung Walther König, Köln, 2016, 98 p., ill., színes
Palotai Gábor Works / Munkák 1976-1980, neon Galéria, Budapest, 2017, 104 p., ill., színes
Perspektiven in Bewegung. Sammlung Dieter und Gertraud Bogner im mumok, mumok, Wien, 2017, 408 p., ill., színes
Pfeffer, Susanne – Daniel Baumann (eds.): Loretta Fahrenholz. Seven Films, Koenig Books Ltd, London, 2016, 308 p., ill., színes
Pirker, Sasha – Andreas Fogarasi: Eagle Rock Playground House, Spector Books, Leipzig, 2011, 60 p., ill., színes
Poezdki za gorod, toma 6-11. Moskau 1990-2009, Biblioteka Moskovskogo Konceptualizma, Vologda, 2009, 644 p., ill., színes
Polish Urban Art vol. 2., European Foundation for Urban Culture, Warsaw, Poland, 2017, 76 p., ill., színes
Pontbriand, Chantal (ed.): Parachute: The Anthology (1975-2000) Vol. I. Museums, Art History and Theory, Documents Series, No. 9., JRP Ringier, Zürich – Les presses du réel, Dijon, 2013, 190 p., ill., ff
Pontbriand, Chantal (ed.): Parachute: The Anthology (1975-2000) Vol. II., Performance and Performativity, Document Series, No. 15., JRP Ringier, Zürich – Les presses du réel, Dijon, 2012, ill, ff 222 p.
Pontbriand, Chantal (ed.): Parachute: The Anthology (1975-2000) Vol. III., Photography, Film, Video, and New Media, Documents Series, No. 17., JRP Ringier, Zürich – Les presses du réel, Dijon, 2014, 262 p., ill., ff
Pontbriand, Chantal (ed.): Parachute: The Anthology (1975-2000) Vol. IV., Painting, Sculpture, Installation, and Architecture, Documents Series, No. 21., JRP Ringier, Zürich – Les presses du réel, Dijon, 2015, 224 p., ill., ff
PRAE Popkult, in: Prae Irodalmi folyóirat, 2014/3, 132 p., ill, ff
Présence Panchounette: Les presses du réel, Dijon – Musee d’Art Contemporain de Bordeaux (CAPC), 2011, 304 p., ill., ff, színes
Programming – Künstlerhaus Bremen 1999-2001, Verlag für moderne Kunst, Nürnberg, 2002, 102 p., ill, színes
Quart Heft für Kultur Tirol Quart Nr. 29, 2017, 123 p., ill., színes
Radnóti Sándor: Jöjj és láss! A modern művészetfogalom keletkezése. Winckelmann és a következmények, Mesteriskola, Atlantisz Könyvkiadó, Budapest, 2010, 573 p.
Raumkonzepte, Bilder, Nr. 298, Fotogalerie Wien, Wien, 2017, 16 p., ill., színes
Raumwunder. Installationen, Raumkonstruktionen, Lichtskulpturen / Spatial Miracles. Installations, Spatial Constructions, Light Sculptures, Verlag Das Wunderhorn, Heidelberg – Museum Ritter, Waldenbuch, Germany, 2016, 87 p., ill., színes
Ray Johnson, Matthew Marks Gallery, New York, 2017, 192 p., ill., színes
Rényi András (ed.): A túlélő árnyéka. Az El Kazovszkij életmű, El Kazovszkij Alapítvány – Kieselbach, Budapest, 2017, 362 p., ill., ff és színes
Reverse Angle. New Art from Vienna in Chicago, Transcultural Exchange Chicago – Transcult, Vienna, 1989, 296 p., ill., ff, színes
Rieder Gábor (ed.): Pokoli aranykor. New wave koncertplakátok a ‘80-as évekből Bp. Szabó György és Szőnyei Tamás gyűjteményeiből, Kieselbach Galéria, Budapest, 2017, 371 p., ill., színes
Rieder Gábor: Dys-Picture Generation, Art+Text, Budapest, 2015, 102 p., ill., színes
Ritter, Rüdiger – Martian Winkler (eds.): Ein schmaler Grat. Die Jazz-Sektion, zeitgenössische Kunst und Musik in der Tschechoslowakei / Slozité hledání rovnováhy. Jazzová sekce, moderní umeni a hudba v Ceskoslovensku, Selbstverlag, Bremen-Dortmund, 2016, 162 p., ill., főként ff
Roszak, Theodore: Ellenkultúra születik. Gondolatok a technokratikus társadalomról és ifjú ellenzékéről I.-II., Népművelési Intézet, Budapest, 1979, 242 p.
Rőczei György – Szombathy Bálint – Triceps: Nagy Októberi Szófosás (NOSZF) 1917-2017. Emlékkönyv, Magyar Műhely Galéria – AvantGarde100, 2017, 84 p., ill, ff, színes
Rőczei György: Üres én talán rendje. Dobókockaversek, Ars Libri, Budapest, 2017, 56 p., ill., ff
Russian Performance 1910-2010. A Cartography of its History, Garage Museum of Contemporary Art, Moscow, 2014, 280 p., ill., főként színes
Sabin, Roger (ed.): Punk Rock: So What? The cultural legacy of punk, Routledge, London and New York, 2009, 264 p., ill., ff
Sackner, Marvin – Ruth Sackner: The art of typewriting, Thames & Hudson, Londok, UK, 2015, 352 p., ill., színes, ff
Sándor Katalin: Nyugtalanító írás/képek. A vizuális költészet intermedialitásáról, Erdélyi Tudományos Füzetek 271, Erdélyi Múzeum-Egyesület, Kolozsvár, 2011, 196 p., ill, ff
Schade, Sigrid — Anne Thurmann-Jajes (eds.): Artists’ Publications, Schriftenreihe für Künstlerpublikationen, Band 2, Universität Bremen — Forschungsstelle Osteuropa an der Universität Bremen — Neues Museum Weserburg Bremen, 2009, 304 p., ill., színes
Schattauer, Nora: Wasser? Weserburg, Museum für Moderne Kunst, Studienzentrum für Künstlerpublikationen, Bremen, 2008, o.n., ca. 50 p., színes
Schendl, Katharina (ed.): Tracks and Traces. Andreas Fogarasi. Sasa Tkacenko, Austrian Cultural Forum Belgrade, 2015, 44 p., ill., színes
Schneider, Rebecca: The Explicit Body in Performance, Routledge, London and New York, 1997/2005/2006, 238 p.,
Schwarze, Dirk: 100 Künstler und einer. Ein Künstler-ABC der Nachkriegsmoderne, B&S Siebenhaar Verlag, Berlin-Kassel, 2015, 224 p., ill., színes
Serban, Alina (ed.): Ion Grigorescu. Omul cu o singura camera / The Man with a Single Camera, Asociatia pepluspatru, Bucuresti – Sternberg Press, Berlin, 2013, 362 p., ill., ff, színes
Sérgio Monteiro de Almeida, Self-published, Curitiba, Brazil, 2007, 160 p., ill., színes
Siebenhaar, Klaus: documenta. A Brief History of an Exhibition and its Contexts, B&S Siebenhaar Verlag, Berlin/Kassel, 2017, 173 p., ill., ff, színes
Smith, Terry: One and Five Ideas. On Conceptual Art and Conceptualism, Duke University Press, Durham and London, 2017, 152 p., ill., főként ff
Smith, Terry: The Contemporary Composition, The Contemporary Condition, Vol. 2., Sternberg Press, Berlin, 2016, 88 p.
Sokolowska, Joanna (ed.): Cwiczenia w autonomii. Tamás Kaszás we wspólpracy z Anikó Loránt (Ex-artists’ Collective) / Exercises in Autonomy. Tamás Kaszás featuring Anikó Loránt (Ex-artists Collective), Muzeum Sztuki w Lodzi, Lodz, 2016, 256 p., ill., színes
Solo VIII – Christina Werner. Immer bleibt etwas übrig..., Bilder, Nr. 296, Fotogalerie Wien, Wien, 2017, 20 p., ill., színes
Stipančić, Branka (ed.): Personal Cuts – Art à Zagreb de 1950 à nos jours / Art Scene in Zagreb from 1950s to Now, Publisher Carré d'Art – Musée d'Art Contemporain de Nimes, France, 2015, 240 p., ill, ff, színes
Stopover. Ways of Temporary Exchange (exhibition), tranzit.org, Vienna, 2017, 100 p., ill., ff
Szabó Dezső: Képek / Photographs 1998-2006, Vintage Galéria, Budapest, 2007, 160 p., ill., színes
Szakács Eszter (ed.): PST (Public - Street - Tactical). Sugár János public art tevékenysége / The Public Art Practice of János Sugár, tranzit.hu, Budapest, 2016, 138 p., ill., színes
Szegedi-Varga Zsuzsanna: Who the hell stole my Sublime! And Gave me a magical strait Jacket instead? Mapping the absence of the contemporary sublime discourse within Hungarian Art, saját kiadás, 2017, 56 p., ill., színes
Széplaky Gerda (szerk.): A zsarnokság szépsége. Tanulmányok a totalitarizmus művészetéről, Memento Könyvek 6. Kalligram, Pozsony, 2008, 414 p., ill., ff
Szilágyi Ákos: Nem vagyok kritikus! Magvető Kiadó, Budapest, 1984, 712 p.
Szilágyi Lenke: Single Lens, Vintage Galéria, Budapest, 2007, o.n. (ca. 300 p.), ill, ff
Szilágyi, Sándor: Neo-Avant-Garde Trends in Hungarian Art Photography 1965-1984, Art + Text Budapest, 2017, 377 p., ill., ff
Tadeusz Peiper. Heraldo de la vanguardia entre Espana y Polonia, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, 2015, 600 p., ill., színes
Téneze, Annabelle (ed.): Then and Now. Carolee Schneemann Oeuvres d’Histoire, Analogues, Arles, France, 2013, 128 p., ill., részben színes
The Arab Nude: The Artist as Awakener, AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2016, 96 p., ill., ff
This is the Time. This is the Record of the Time, AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2015, 46 p., ill., ff
Thurmann-Jajes, Anne (ed): Studienzentrum für Künstlerpublikationen, Kleine Reihe, Band 6, Studienzentrum für Künstlerpublikationen, Weserburg, Bremen – Universitat Bremen, 2009, 98 p., ill, ff, színes
Times are changing: Auf dem Wege! Aus dem 20. Jahrhundert! Eine Auswahl von Werken der Kunsthalle Bremen 1950-2000, Kunstverein Bremen, 2000, 66 p., ill, színes
Timm Ulrichs. Betreten der Ausstellung verboten! Werke von 1960 bis 2010 / Keep Out of the Exhibition! Works from 1960 to 2010, Hatje Cantz Verlag, Ostfildern – Kunstverein Hannover – Sprengel Museum Hannover, 2011, 209 p., ill., színes
Tolnai Ottó: Nádler István, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2016, 120 p., ill., színes
Tót Endre: Very Special Gladnesses, Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ, Budapest, 2017, 108 p., ill., ff
Tóth Péter Pál: A Gulyás testvérek. Pálya és kép, Magyar Művészeti Akadémia, Budapest, 2017, 326 p., ill., ff (könyv, 1 dvd)
Trans-Oriental Monochrome: John Carswell, AUB Art Galleries, Beirut, Lebanon, 2014, 40 p., ill., ff
Ujj Zsuzsi képei 1985-1991, MissionArt Galéria, Budapest, 2012, 56 p., ill., ff
Ütő Gusztáv: Akcióművészet Székelyföldön, Sepsiszentgyörgy Kiadó, 2014, 146 p., ill., színes
Vademecum, Die Angewandte, Vienna, 2017, 72 p., ill., színes
Vadim Zakharov. 25 years on One Page, Moscow, 2006, 376 p., ill., színes
(link a kiállításhoz)
Vautier, Ben: Ben: Vérités et points de vue – A à Z, L’écart absolu poche, Les presses du réel, Dijon, 2010, 208 p.
Vera Röhm. Á la recherche de la beauté rationnelle, Fondation Vasarely, Aix-en-Provence – Somogy editions d’Art, Paris, 2017, 64 p., ill., színes
Vilcsek Béla: Petőcz András, Tegnap és Ma – Kortárs magyar írók sorozat, Kalligram Könyvkiadó, Pozsony, 2001, 238 p., ill., ff
Von Bismarck, Beatrice – Heike Munder – Peter J. Schneemann (eds.): Now-Tomorrow-Flux. An Anthology on the Museum of Contemporary Art, Anthologies & Art Theory, JRP– Ringier – Migros Museum für Gegenwartskunst, Zurich 2017, 280 p., ill., színes
Wahorn Forever. Wahorn András retrospektív kiállítása, MissionArt Galéria, Budapest, 2016, 168 p., ill., színes
Warhol, Andy: The philosophy of Andy Warhol (From A to B & Back Again), Cassel London – Michael Dempsey Book, London 1975, 241 p.,
Wege, Astrid – Ulf Wuggening (eds.): Moirés. Andreas Fogarasi. Katya Sander. Urtica, Verlag für Wissenschaft und zeitgenössische Kunst, Lüneburg, Germany, 2008, 160 p., ill., színes
Wehner Tibor: Haraszty István, Hungart Könyvsorozat, HUNGART Egyesület, Budapest, 2014, 124 p., ill., színes
Weichardt, Jürgen: Kunst in sozialistischen Staaten. CSSR, DDR, VR Polen, Ungarische VR, Verlag Isensee, Oldenburg, 1980, 212 p., ill., ff
What is left?, frei_raum Q21 exhibition space, 2016, 48 p., ill., ff
With the eyes of the others. Hungarian Artists of the Sixties and Seventies, Elizabeth Dee Gallery, New York, 2017, 136 p., ill., ff és színes
Wolfe, Tom: Savpróba. The Electric Kool-Aid Acid Test, Cartaphilus Kiadó, Budapest, 2007, 326 p.,
World Literature Studies (special issue: Transcultural Icons of East-Central Europe), Vol. 8., No. 4., Institute of World Literature SAS, Bratislava, 2016, 130 p., ill., ff
Wunder Kammer Musik. Die Sammlungen der Kunsthalle Bremen 1994-2011 und darüber hinaus. Eine Introspektive, Kunsthalle Bremen, 2011, 500 p., ill., színes
Yuri Albert. Fragen der Kunst: Moskauer Abstimmung, Kleine Reihe, Band 15, Zentrum für Künstlerpublikationen, Bremen – Universität Bremen, 2014, 40 p., ill., színes
Zillner, Christian: Beyond Modern and Postmodern. The Work of Hungarian Artist László László Révész, Faur Zsófi – Ráday Galéria, Budapest, 2010, 116 p., ill., színes
Zsikla Mónika: Káldi Katalin. Szabály / Rule, kisterem – neon Galéria, Budapest, 2016, 104 p., ill., színes