2025. július 18–27., Művészetek Völgye Fesztivál, Kapolcs

Az Artpool Művészetkutató Központ / Szépművészeti Múzeum alternatív művészeti jelenléte

A JÖVŐ TOVÁBB ÉPÜL

a lebontott múlt emlékezetéből

51-ES KÖRZET (K51) ÉS A GALÁNTAI HÁZ (K53) KIÁLLÍTÁS-ESEMÉNYE

1965 1975 1985 1995 2005 2015 2025

2005 - AZ ÖTÖS ÉVE* – AZ ARTPOOLBAN - A püthagoreusok számmisztikája (i.e. 580-520 körül) az arány fogalmára épült. Az egyes számok valamilyen fogalom jelképei voltak. Az 5-öst az emberi mikrokozmosz tökéletes számának tartották. Kedvelt mértani alakzatuk és misztikus jelvényük az ötágú csillag volt.

2005 – Szervusztok* Kollegáim – 1 órás előadás nekünkPioneer Artist januar Herceg TovA ICYBaksa-Soós János

2005RE:form / Europe – Hálózatépítés és együttműködés a kelet- és nyugateurópai archívumok és művészkiadvány gyüjtemények között. Az “archívum munkacsoport” első találkozója.

2005 - kijáratok - c. kiállítás-esemény a "földalatti művészet" intézmény-kisérleteinek dokumentumaiból.

2005 - VISSZANYERT MŰVÉSZET - AZ ÚJRATEREMTÉS ÚTJAI - NÉGY KIÁLLÍTÁS - NÉGY MEGNYÍTÓ - Michael T. Bidner - Bp. Szabó György - Ryosuke Cohen - Gyarmati Zsolt

2005ÁRNYÉKKÖTŐK / SHADOW WEAWERS copy art, fax art, computer art (1989-2004) című könyv- és CD-ROM bemutatója és kiállítás az Árnyékkötők Archívum gyüjteményéből.

2005 - AZ ÉLŐ WEBTÉR (MINT TANPÁLYA) - az információrobbanás szelíd megjelenítése. "a természet nem épít külön törvényeket, nagy egységes törvényei vannak" (Szentgyörgyi Albert)

2005SEGÉLYKONCEPT fesztivál az underground művészet dokumentumainak megőrzéséért. (… az Artpool Művészetkutató Központ teljes ellehetetlenülésével és kényszerű bezárásával megszűnhet a mindenkori magyarországi progresszív, underground kultúra jelenlegi egyetlen kutatóhelye. Évtizedekre beládázódhatnak a 70-es évektől napjainkig terjedő időszak dokumentumai (kéziratok, fotók, hang- és videóanyagok stb.)

2005AZ EXPERIMENTÁTOR ÉS AZ ÉSZREVÉTEL MŰVÉSZETE a szabadság értelmezése az apparatus és a funkcionárius viszonyában. Először, az apparátus merevsége kijátszható. Másodszor, a programjába belecsempészhetők olyan emberi szándékok, amelyek nem voltak előirányozva benne. Harmadszor, az apparátus kényszeríthető rá, hogy váratlant, valószínűtlent, informatívat hozzon létre. Negyedszer, meg lehet vetni az apparátust és termékeit, egyáltalán, figyelmünket elfordítani a dologitól és az információra koncentrálni. Röviden: a szabadság az a stratégia, mely a véletlent és szükségszerűséget aláveti az emberi szándéknak.
Szabadság az, ha az apparátus ellen játszunk.

2005 - InDiGo KluB szerű ESeT - virtuális EM-lékház - Erdély Miklós életművének kutathatóságáért.
Az emlékezés a „privát” idő spirális szerkezete révén válik lehetségessé. Az elmében az időpontok közötti távolság nem lineáris, hanem ezeket egymásra és a jövő idő totalitására az emlékezet másolja. És minden, ami a jövőben fog megtörténni, úgy jelenik meg, mint egy új réteg a már megtörténten. Az időben előre mozogva, egy esemény képe fokozatosan elveszíti világosságát és határozottságát, s ez lehetővé teszi, hogy állandóan új képeket rögzítsünk egyenlő értékeik zavaró hatása nélkül.

K53/kiállítótér

Telematikus társadalom: művészet "a negyedik dimenzióban"
telematikus művek - telematikus integrál - glokális integrál
(korábban: 2024)

K51/konyha / videó tér

Fodor János: JAVA-sorozat, BBS (Balázs Béla Stúdió)
téma: gyüjtő művészek, Galántai György (Artpool)

K51/hátsó kert / kiállítótér

hat részlet a kezek projektből (1996/2024)
(korábban: 2024)

K51/videó pajta / emlékező tér

A PÁRHUZAMOS ÉS VÉLETLEN VALÓSÁGOK EVOLÚCIÓJA
A VÉLETLEN JÖVŐ
51-ES KÖRZET - a kétségek és a véletlenek integrációja (23:55)
Galántai György a 2020-as kapolcsi projekt lényegéről beszél

a kapolcsi 34. Művészetek Völgye Fesztiválhoz kapcsolódó program

a lebontott múlt emlékezetéből

A JÖVŐ TOVÁBB ÉPÜL

51-ES KÖRZET (K51) ÉS A GALÁNTAI HÁZ (K53) KIÁLLÍTÁS-ESEMÉNYE