2005 - AZ ÖTÖS ÉVE* – AZ ARTPOOLBAN - A püthagoreusok számmisztikája (i.e. 580-520 körül) az arány fogalmára épült. Az egyes számok valamilyen fogalom jelképei voltak. Az 5-öst az emberi mikrokozmosz tökéletes számának tartották. Kedvelt mértani alakzatuk és misztikus jelvényük
az ötágú csillag volt.
2005 – Szervusztok* Kollegáim – 1 órás előadás nekünk –
Pioneer Artist januar Herceg TovA ICY –
Baksa-Soós János
2005 –
RE:form / Europe – Hálózatépítés és együttműködés a kelet- és nyugateurópai archívumok és művészkiadvány gyüjtemények között. Az “archívum munkacsoport” első találkozója.
2005 -
kijáratok - c. kiállítás-esemény a "földalatti művészet" intézmény-kisérleteinek dokumentumaiból.
2005 -
VISSZANYERT MŰVÉSZET -
AZ ÚJRATEREMTÉS ÚTJAI - NÉGY KIÁLLÍTÁS - NÉGY MEGNYÍTÓ - Michael T. Bidner - Bp. Szabó György - Ryosuke Cohen - Gyarmati Zsolt
2005 –
ÁRNYÉKKÖTŐK /
SHADOW WEAWERS copy art, fax art, computer art (1989-2004) című könyv- és CD-ROM bemutatója és kiállítás az Árnyékkötők Archívum gyüjteményéből.
2005 -
AZ ÉLŐ WEBTÉR (MINT TANPÁLYA) -
az információrobbanás szelíd megjelenítése. "a természet nem épít külön törvényeket, nagy egységes törvényei vannak" (Szentgyörgyi Albert)
2005 –
SEGÉLYKONCEPT fesztivál az underground művészet dokumentumainak megőrzéséért. (… az Artpool Művészetkutató Központ teljes ellehetetlenülésével és kényszerű bezárásával megszűnhet a mindenkori magyarországi progresszív, underground kultúra jelenlegi egyetlen kutatóhelye. Évtizedekre beládázódhatnak a 70-es évektől napjainkig terjedő időszak dokumentumai (kéziratok, fotók, hang- és videóanyagok stb.)
2005 –
AZ EXPERIMENTÁTOR ÉS AZ ÉSZREVÉTEL MŰVÉSZETE
a szabadság értelmezése az apparatus és a funkcionárius viszonyában. Először, az apparátus merevsége kijátszható.
Másodszor, a programjába belecsempészhetők olyan emberi szándékok, amelyek nem voltak előirányozva benne.
Harmadszor, az apparátus kényszeríthető rá, hogy váratlant, valószínűtlent, informatívat hozzon létre.
Negyedszer, meg lehet vetni az apparátust és termékeit, egyáltalán, figyelmünket elfordítani a dologitól és az információra koncentrálni.
Röviden:
a szabadság az a stratégia, mely a véletlent és szükségszerűséget aláveti az emberi szándéknak.
Szabadság az, ha az apparátus ellen játszunk.
2005 -
InDiGo KluB szerű ESeT -
virtuális EM-lékház - Erdély Miklós életművének kutathatóságáért.
Az emlékezés a „privát” idő spirális szerkezete révén válik lehetségessé. Az elmében az időpontok közötti távolság nem lineáris, hanem ezeket egymásra és a jövő idő totalitására az emlékezet másolja. És minden, ami a jövőben fog megtörténni, úgy jelenik meg, mint egy új réteg a már megtörténten. Az időben előre mozogva, egy esemény képe fokozatosan elveszíti világosságát és határozottságát, s ez lehetővé teszi, hogy állandóan új képeket rögzítsünk egyenlő értékeik zavaró hatása nélkül.