Installation Project 98 · Installáció Projekt 98

participants ↓ résztvevők

(1) Mióta készítesz installációt?

Többszöri kezdés (installálás)

1948-tól grafikák, 1957- fotózás, 1967- szobrok (fa, kerámia, kő), 1967- fotogramok, 1968- tűzzománcképek, 1988- kollázsok, 1990- elektrografikák, 1992- drótkefeképek, 1994- „bélyeg”-kivágások, -kollázsok, 1995- indigóvasalások, Network, kevert technikák

(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?

Az új iránti érzékenység, új kifejezési formák keresése.

(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?

Esetenként zavar, hogy munkáim többségét nem tudják (szerencsére) beskatulyázni.

(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?

Nincs hozzá elég információm.

(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?

Az installációt a szemléletváltozás, környezetváltozás indokolja.

(6) Mi határozza meg az installáció méreteit és anyagait?

Semmi nem köti, így meg sem határozza.

(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?

Nem.

(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?

Nincs.

(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?

Jelentős.

(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?

A vaskalaposság, az alkotások (bármilyen műfajú) múzeum-szemléletű, konvencionális megítélése.

(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?

Felkérésre, a Networkben igen. Megrendelést életemben még nem kaptam.

(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?

Nem mindig könnyű dolog. Komoly - főleg technikai - felkészültséget igényel.

(13) Megállapítható-e, egy installáció értéke és milyen módon?

Megállapítható - paradox módon egyelőre a régi, hagyományos módszerekkel.

(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?

Nem tudom, - de a szerzői jogok elkopni látszanak.

MÁTÉ Gyula (H)