(1) Mióta készítesz installációt?
Az első installációnak nevezhető művem 1980-ban készült el, és azóta - bár nem rendszeresen - készítek installációkat.
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?
Az installáció számomra csak eszköz ahhoz, hogy kifejezzem magam (mint amilyen a zongora vagy a performansz is).
(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?
Alaposabban ki kellene dolgoznom az installációs projektjeimet - mint ahogy már mondtam, nem csak installációkkal dolgozom.
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
Azt hiszem, az én installációim egyszerűbbek (mennyiségüket és anyagukat tekintve is) mint a többi, de nem kevésbé konceptuálisak vagy etikusak...
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
Az installáció számomra csak eszköz ahhoz, hogy kifejezzem magam (mint amilyen a zongora vagy a performansz is).
(6) Mi határozza meg egy installáció méreteit és anyagait?
Számos tényező: a művész lehetőségei, a helyből adódó lehetőségek, és természetesen az alkotó elképzelése és a környezet visszahatása a műre.
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?
A legnagyobb: valamelyik land-art alkotás; a legkisebb: ki tudja... talán egy az én műveim közül?
(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?
Nincsen.
(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?
Az installáció helyszíne fizikai és inspiratív módon is visszahat a műre. (Lásd a 6. kérdést is.)
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
Itt szintén sok tényező szerepelhet: a művész lehetőségei, a helyből adódó lehetőségek, de a politikai erőkkel (rendőrség stb.) kapcsolatos nehézségek is.
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
Még nem volt ilyenre példa, tehát kíváncsi vagyok. Ugyanakkor általában nem szeretek felkérésre vagy megrendelésre dolgozni.
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
Az installációkat nem szabad megőrizni, engedni kell, hogy természetes módon semmisüljön meg; külső vagy belső térben ez különböző hosszúságú időt vesz igénybe.
(13) Megállapítható-e egy installáció értéke, és milyen módon?
Számomra ez piac-központú kérdésnek tűnik, ezért nem érdekel (ez irreleváns).
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
Számomra ez piac-központú kérdésnek tűnik, ezért nem érdekel (ez irreleváns).
(16) A te kérdése(i)d és a rá adott válasz(ok):
Kérdés: milyen hatással van az installáció a környezetre? Válasz: lehetőleg minél kevésbé hasson rá.