(1) Mióta készítesz installációt?
1990 óta.
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?
Ez attól függ, hogy mi a téma és hogy a szervezők elfogadják-e ezt a fajta művészetet.
(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?
Elég jók, köszönöm.
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
Erre válaszoljanak inkább a kritikusok.
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
Nem foglalkozom ezzel a kérdéssel.
(6) Mi határozza meg egy installáció méreteit és anyagait?
A téma, valamint a rendelkezésre álló tér és anyagok.
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?
A sajátjaim közül a „Cím nélkül” (1993, Petriano /AP/: 25 m hosszú; és az „Egy szót sem hiszek abból, hogy a Földön éheznek” (1997, Ravenna: 50x50x75 cm).
(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?
Nincs.
(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?
Mindig része az installációnak.
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
Megvalósíthatatlan technikai követelmények; pénzhiány, de a fantázia minden problémát megold.
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
Attól függ, mi a téma.
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
Egyes installációkat tartósnak szánnak, másokat nem: az előbbi esetben (pl. a föld-művészet esetében) kötelességünk megőrizni őket. De nem szabad elfelejteni, hogy minden műemlék, épület vagy műalkotás elpusztítható.
(13) Megállapítható-e egy installáció értéke, és milyen módon?
Igen, bárhogyan, kivéve pénzben (ahogy ez egyébként a művészet minden formájára igaz).
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
Ne beszéljünk szerzői jogról a művészettel kapcsolatban, ha lehet...