(1) Mióta készítesz installációt?
1989 óta.
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?
Az installációk tükrözik az emberi élet efemerikus minőségét (idő és tér). Ugyanakkor ideálisak a forma és a folyamat kreatív megfigyelésére.
(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?
Az én installációs munkáim elkerülik a zártságot, mivel az emberi érzékelés és kommunikáció talányaival foglalkoznak. Így a nézőt, hallgatót vagy olvasót a közvetlen kreatív folymat fontos alkotórészévé teszi.
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
Én elsősorban a forma és a folyamat iránt érdeklődöm, ahogy azok az emberi érzékeléshez kapcsolódnak. Az önkifejezés másodlagos.
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
A tradicionális műalkotások a fetisizmust és az árucserét támogatják, az installációknak efemerikusnak kell lenniük, a kontextus minden egyes helyszínnel és minden egyes szemlélővel változik.
(6) Mi határozza meg egy installáció méreteit és anyagait?
A helyi körülmények a meghatározóak (földrajzi, gazdasági, kulturális, történelmi).
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?
A legnagyobb 25x18x12 láb, a legkisebb 2x4x1 hüvelyk.
(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?
Az isten!
(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?
Van.
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
A helyi körülmények a meghatározóak (földrajzi, gazdasági, kulturális, történelmi).
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
Igen, mindkettőt.
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
Ez az installációtól függ.
(13) Megállapítható-e egy installáció értéke, és milyen módon?
Ha a pénzbeli értékre gondolunk, akkor mondhatjuk, hogy az installáció értéke most, a késői kapitalizmus korában bármi lehet, amit a művészeti piac elbír. De ugyanakkor számomra a pénz és a művészet kapcsolata eléggé zavaros.
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
Legjobb tudásom szerint a kiterjedt dokumentáció az egyetlen módja a szerzői jogok védelmének.