Tartalom
Johann Lothar Schröder: Bevezetés. A performance, valamint más, rokon kifejezések és kifejezési formák fogalomtörténeti, történeti és elméleti áttekintése (1) (2)
Hilde Hein: Az előadás mint esztétikai kategória
Allan Kaprow: A nem-színházi performance
Jerome Rothenberg: Új modellek, új nézőpontok: jegyzetek a performance poétikája elé
Dick Higgins: A posztmodern performance jellegzetességei és általános ismérvei
Jorge Glusberg: Bevezetés a testnyelvekhez: a body art és a performance (1) (2)
Peter Gorsen: Egzisztencializmus visszatérése a performance művészetben
Jindrich Chalupecky: Művészet és áldozat
Klaniczay Gábor: Elgyötört test és megtépett ruha. Két kultúrtörténeti adalék a performance gyökereihez. (1) (2)
Függelék: Vita a bécsi akcionizmusról a Holmiban
A kötet szerzői
(lásd az egyes tanulmányoknál)
Jegyzetek a tanulmányokban
előforduló személynevekhez és
csoportosulásokhoz (lásd az egyes tanulmányoknál)
A fordítások
alapjául szolgáló, és a közölt szövegek
forrásai (lásd az egyes tanulmányoknál)
A kötetben felhasznált
képek jegyzéke
Artpool performansz bibliográfia
* Az online verzió az alábbi kiadás alapján készült:
A performance-művészet, Artpool - Balassi Kiadó - Tartóshullám, Budapest, 2000
(Válogatta, szerkesztette, a bevezetést és a jegyzeteket írta: Szőke Annamária; Fordította: Adamik Lajos, Babarczy Eszter, Csűrös Klára, Ivacs Ágnes és Szőke Annamária;
© Szőke Annamária, A fordítók (Hungarian translation), A szerzők, 2000)
[1995] [online publikációk] [Artpool] [kereső]