(1) Mióta készítesz installációt?
Idén márciusban 29 éve.
(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?
Mert az környezetet teremt az emberi élet akciói és reakciói köré.
(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?
Az installációk nem éppen az erősségeim, más műfajokban viszont hatásosabbat alkotok.
(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?
Az installációimat mindig performance-szal párosítottam
(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?
A hagyományos mű még mindig megreked a fétisek szintjén, míg az installáció az esztétikai élményt egy bizonyos ellenőrzött módon megfelelő környezetbe helyezi.
(6) Mi határozza meg egy installáció méretét és anyagait?
Gyakran külső - a művésztől független - helyzetek vagy személyek.
(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?
A Kínai Nagy Fal és egy minimál vizuális költészeti bemutató, amelyet egy amerikai művész, Michael Bell állított össze.
(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?
Valószínűleg nincs, de nagyon utána kellene gondolni, hogy ezt bizonyítani, ill. cáfolni lehessen.
(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?
A jó installáció nem kerülhet ellentmondásba a környezettel.
(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?
Megint a helyi adottságok, a szociális korlátok; sok ehhez hasonló dolog korlátozhatja az installációt.
(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?
Szeretek olyan installációt készíteni, amelyről tudom, hogy be lesz mutatva, ezért is készítettem eddig olyan keveset.
(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?
Optimális esetben az installációnak állandónak kellene lennie: az élettér esztétikus meghosszabbításaként.
(13) Megállapítható-e egy installáció értéke, és milyen módon?
Mint minden más esetben a művészeti piacon - ha tetszik, ha nem -, a piac határozza meg az értéket.
(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?
Erősen hiszek a szerzői jogban: másként hogyan is lehetne biztosítani a művész / szerző jogát a méltányos fizetséghez?