A Möbius-bemutatóhoz (részlet a felhívásból)
Erdély Miklós: Möbius-bemutatót azért rendezünk, hogy felhívjuk a figyelmet a tiszta gondolat esztétikai értékeire és nem utolsósorban azért, hogy megvédjük attól az agresszív szemlélettől, amit Max Born naív realizmusnak nevez. Ez a szemlélet a gondolkodást szívesen bélyegzi spekulációnak és éppen az egyszerűség nevében igyekszik megfojtani. A közvetlen tapasztalattól távol álló nem megszokott szellemi mozdulatokat – melyeknek a Möbius-szalag modellje lehet – elutasítja, a józan (paraszti) észre hivatkozik. A tiszta gondolatot elvontnak nevezi, hogy elvonja másoktól és önmagától is azt a képességet, ami bennünk a legemberibb.
Kapcsolódó Erdély Miklós oldalak - Eredeti és másolat egy közegben, 1974 | Egy egyenes önmagával való találkozása az idő-dimenzión át és Időben eltolt párhuzamosok, 1974 | Teremtés-történet (egymást rajzoló ceruzák), 1975 | Az ész szeme, 1973 | Azonosításelméleti vizsgálatok és Ismétléselméleti tézisek, 1974 | Kiegészítés a Mennyezethez szorító géphez, 1971 előtt
Tárolókban - Libazsíros vatta, 1971 | Két személy, aki döntő befolyással volt a sorsomra, 1973 | Utcakő akció, 1972 | Morálalgebra, Szolidaritási akció, 1972 | Tükör és gyűrű, 1977 | Múzeumi karton, 1979 | Erőegyensúly, 1979 | Láthatatlan ember, 1982
Az ember nem tökéletes I–IV., 1976 | Létrás fotógram, 1976 | A hó fekete, 1971 | Időutazás I–V., 1976 | Időzárójel, 1976 | Mőbiusz sarok, 1979 | Törvényszerűségek 1–15., 1976 | Klein-kancsó és Új jin-jang jel, 1976 | Zászló jel akció, 1976
Egy fecske ára, 1978-79 | Ideális sík, 1982 | Szent vonal, 1980 | Kontextus I., 1980 | Gyümölcsszedési kísérlet, 1980 k. | Tekercs, 1980 | Fényképezni tilos, 1974 | Harangvirág, 1972 | Rőzse a tüzelőanyagok proletárja, 1972 | Gyilkos és áldozat tárgyaihoz hasonló tárgyak, 1973 | A költészet mint ön-összeszerelő rendszer, 1973 | Egyre kevesebb fényt a macesznak, 1973 | Neumák, 1971 | Major János kabátja, 1973 | Isten pici, 1973 | Villanyrendőr, 1984
Mindennemű felhasználás a jogtulajdonosok engedélyéhez kötött
© Erdély György <gyo.erdely[]gmail.com> és Erdély Dániel <erdely.daniel[]gmail.com>