2022. július 2231., 31. Művészetek Völgye Fesztivál, Kapolcs

51-ES KÖRZET (K51) ÉS A GALÁNTAI HÁZ (K53) KIÁLLÍTÁS-ESEMÉNYE

VŐ KEZDETEK / VÉLETLEN EGYBEESÉSEK

50 ÉVE 40 ÉVE 30 ÉVE 20 ÉVE 10 ÉVE MOST

A VÉLETLEN EGYBEESÉS A JÖVŐ KEZDETE VOLT

K51/villanyóra hanghelyszín

Catherine Christer Hennix - The Deontic Miracle:
Selections from 100 Models of Hegikan Roku
(2020) 1:24:10

Catherine Christer Hennix (C.C. Hennix) egy berlini székhelyű svéd-amerikai zeneszerző, filozófus, tudós és képzőművész, aki a drone minimálzenéhez kötődik. Hennix az 1970-es évek végén az MIT AI Laboratóriumának tagja volt, majd később matematikakutató professzor a SUNY New Paltzban. C.C. Hennix az 1960-as években kezdte zenei tanulmányait Iannis Xenakis és Karlheinz Stockhausen zeneszerzők zenéjének felfedezésével. 1970-ben a Nuits du Fondation Maeght fesztiválon találkozott La Monte Younggal és Pandit Pran Nath hindu raga mesterrel, az 1970-es években mindkét férfival együtt tanult. Hennix is merített ihletet a japán Gagaku zenéből, valamint Perotinus és Leoninus korai, 13. századi vokális zenéjéből.

Hennix gyakran dolgozott együtt Henry Flynt amerikai művészetellenes filozófussal, zeneszerzővel és hegedűművésszel. 1976-ban Az elektromos csembaló című előadása alapján Flynt fogalmazta meg azt, ami később az Illuminatory Sound Environment (ISE) koncepciójaként vált ismertté a stockholmi Moderna Museetben.

K51/első pince / kiállítótér

1972. Balatonboglár, Kápolnaműterem - akciók, találkozók
1972. Tóth Gábor dimenzionista albuma

K51/első pince / videó tér

FUGA mikrokozmosz 150: Szkárosi Endre (2020) 15:27
ADY ÉS KORA - Najmányi László (1974) 26:54

K51/első kert / kiállítótér

Lao-ce citátumok