2022. július 2231., 31. Művészetek Völgye Fesztivál, Kapolcs

51-ES KÖRZET (K51) ÉS A GALÁNTAI HÁZ (K53) KIÁLLÍTÁS-ESEMÉNYE

VŐ KEZDETEK / VÉLETLEN EGYBEESÉSEK

50 ÉVE 40 ÉVE 30 ÉVE 20 ÉVE 10 ÉVE MOST

A JÖVŐ KEZDETE VOLT

Erdély Miklós: Tézisek az 1980-as Marly-i konferenciához

Attalai Gábor: TENDENCIÁKRÓL ÉS TENDENCIÁINKRÓL A 70-ES ÉVEK VÉGÉRŐL NÉZVE (tanulmány, 1980)

Attalai Gábor: Határesetek a képzőművészetben (tanulmány, 1981)

1982

1982-re már nem pusztán az írók engedhették és engedték meg maguknak, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagyják, amit „odafenn” mondanak. A rendszerről való óvatos és lassú tudomásul nem vétel, illetve az utasítások megfontoltan slendrián be nem tartása egyre uralkodóbb viselkedési norma lett. (György Péter 1982-ről)

SEBŐK ZOLTÁN – ÚJ MISZTIKA FELÉ
Beszélgetés Erdély Miklóssal – HÍD (Novi Sad) 1982/3

1982. február 6. - Simon Zsuzsa Iroda, Budapest, „Festmények-grafikák-fotók”, kiállítás Baranyay András, Birkás Ákos, Böröcz András, Erdély Miklós, Erdély Dániel, Galántai György, Hegedűs d. László, Jelenczki István, Károlyi Zsigmond, Kelemen Károly, Molnár Sándor, Roskó Gábor, Sarkadi Péter, Szenes Zsuzsa, Szirányi István, Tolvaly Ernő, Wahorn András, Zuzu - Jánoska munkáiból

1982

MINDENKI MINDENKI­VEL

1982. február 26. - Fiatal Művészek Klubja, Budapest,
ALAKÍTHATÓ PECSÉTKAPCSOLATOK, PECSÉTELT KÉPEK (APS No.11.)
Első magyar művészpecsét kiállítás és akció, speciális térelrendezésben.
A projekt kigondolásában Galántai Györgyöt elsősorban az a szándék vezette, hogy találjon egy olyan médiumot és szituációt, amely nem agresszíven sőt barátságosan és igazolhatóan lehetetlenné teszi egy kiállítás zsűrizhetőségét. Másodszor: egy nem létező valami összeszerelődése a tömegpsziché által. Harmadszor és leginkább az aktív elengedettség gyermeki állapota: a szabadságfok - felnőtt korban.

1982. március - A STAMP + RUBBER STAMP (Bélyeg+Bélyegző) művészkönyv. Ez a speciális kiadvány a WORLD ART POST művészbélyeg (APS No.6.) és az első magyar bélyegző pályázaton (APS No.11.) résztvevők munkáinak spontán felhasználásával készült.

K53/kiállítótér

Mail Art Wave 2022: egy globális, non-profit kísérlet, a DodoDada, az E.O.N. (Ethereal Open Network / Éteri Nyílt Hálózat) archívum, és számos további független entitás (személy, társulás) támogatásával, amely találkozókon, kiállítási projekteken, konferenciákon, műhelymunkákon és kölcsönös együttműködéseken keresztül kívánja előmozdítani azt a mindenki számára elérhető és ökológiailag fenntartható művészet iránti igényt, amely a szabad cserén és a kollektív jó iránti elkötelezettségen alapul. (Vittore Baroni)

1982

WORLD ART POST

1982. április 6–25. - Fészek Galéria, Budapest, „WORLD ART POST” (APS No.6.) A kiállítás fő része a felhívásra érkezett 35 ország 550 művészének 756 darab A/5-ös bélyegterve. A WAP-projektről később katalógus, majd film is készült. Bemutatásra kerültek még: művészek által kinyomtatott bélyegívek, bélyegmunkák, bélyegkatalógusok és más dokumentumok. A kiállítás előterében, a bejárat két oldalán egy-egy automata diavetítő a művészbélyeg használatát mutatta be. A bélyegmunkák száma megközelítette a 2000 darabot.

1982. április 15. - (APS No.10.) KÉP A KÉPBEN - Fészek Klub, Nagy terem, Budapest, négyórás diaműsor a művészbélyeg alkalmazásáról, mail-art zenei környezetben. A dia-bank, a bélyeg, a képeslap, és a borítékgyűjtemény, valamint a hangarchívum "közös műsora".

1982

ARTPOOL'S ART TOUR

1982. június 14–július 31. - Az Artpool második „művészeti utazás” projektje – európai körút.
Az utazás hangfelvételeiből készült az Artpool Rádió 5-ös adása, az útinaplóból egy bélyeglap, valamint a következő évben néhány illusztrált beszámoló az AL (Aktuális Levél) című szamizdat művészeti magazin első négy számában.
[AL01] [AL02] [AL03] [AL04]

1982

Ki az áldozat? Ki a tettes? és Mi a teendő?

1982. december 17–30. - Rabinec Közös Műterem, Budapest, Kiállítás Birkás Ákos festményeiből és vázlataiból, Birkás Ákos előadása: „Ki az áldozat? Ki a tettes? és Mi a teendő?” - Az előadás az Aktuális Levél c. művészeti szamizdat egyik indító publikációja.

az avant­garde halála

1982. december 30. - Rabinec, Budapest, Birkás Ákos második előadása, téma az avantgarde halála

1982

BUDAI FÉNYSUGÁR EGYETEM

(1982-1988), Ray Johnson első levele,

1982. október–1988. - „BUDA RAY UNIVERSITY” (Budai Fénysugár Egyetem) - Galántai György és Ray Johnson (USA) levelezési kapcsolatára épülő több éves Artpool projekt. Ray Johnson vizuális művei, levelei, felhasználásával, továbbgondolásával létrehozott vizuális-kommunikációs hálózat. A folyamatosan bővülő anyagból rendezett kiállítások az „ARTPOOL'S RAY JOHNSON SPACE”-ek.

1982

1983. január–1985. - Megjelenik az „AL” (Aktuális Levél) című szamizdat művészeti magazin, melléklet-kiadványokkal az aktuális magyar és külföldi földalatti kultúráról, számozott, aláírt, „G. GALÁNTAI - SELF CONTROL” bélyegzővel hitelesítve. A 11. számot megért periodika fénymásolatban, 3-400 példányban készül.

"Minden elemi az egész maga, ugyanúgy az egész minden elemiben ott van, mint azonosság."

Erdély Miklós: Mondolat (Megjelent: Magyar Műhely 67, újraközölve: AL 6, 1983, 41–42. o., elhangzott 1973-ban)

1983–1987. - A kazetta formátumú Artpool Rádió, (No.1-8.) mail art hangmunkák és kooperációval készült hanganyagok kiadványa.

1983. április 15. 19-től 23 óráig - Artpool Studió, Budapest, „KONZERT ÜBER TELEFON / Budapest-Bécs-Berlin telefonkoncert” - háromórás „körkapcsolásos” telefonkapcsolat a bécsi Bob Adrian és Helmut Mark szervezésében. A magyar részvételt az Artpool koordinálja. (APS no.12) Az eseményt kiadvány, valamint az Artpool Rádió 3. kazettája dokumentálja.

K53/Baroni monitor / videó tér

Vittore Baroni networker, kurátor szintetikus prezentációja
az 1986 óta hatévenként szervezett Decentralized World Wide Congresses projektek koncepciójáról - öt részben.

K51/budi hanghelyszín

Organum - Horii (1986) Full EP (13:28)