K51/budi hanghelyszín
Organum - Horii (1986) Full EP (13:28)
K53/Baroni monitor / videó tér
Vittore Baroni networker, kurátor szintetikus prezentációja
az 1986 óta hatévenként szervezett Decentralized World Wide Congresses projektek koncepciójáról - öt részben.
1989. - A MAGYAR POLITIKAI RENDSZERVÁLTÁS ÉVE
1989. szeptember 2–október 8. - Daadgalerie, West-Berlin, Németország, Galántai György (DAAD ösztöndíjas) Lábközi terek c. kiállítása.
1989. december 9–21. - Fiatal Művészek Klubja, Budapest, „EGY BETILTOTT KIÁLLÍTÁS REKONSTRUKCIÓJA”, az 1984-ben betiltott „Magyarország a tiéd lehet!” című kiállítás újrarendezése.
1989. - Michael Bidner (1944) a világ egyik legnagyobb művészbélyeg gyűjteményével rendelkező kanadai művész-filatelista AIDS-ben meghalt. Végrendeletében az Artpoolra hagyta gyűjteményét, amely 1992-ben érkezett meg Budapestre.
1990. február 2.- 16. - Kossuth Klub, Budapest, FÖLDALATTI MŰVÉSZET AZ ACZÉLKORBAN, Szabadelvű Esték III.- az SZDSZ kulturális rendezvénysorozata keretében.
A 70-es évek kultúrpolitikailag nem-kívánatos kultúrájának kiállítása az Artpool Archívumban található dokumentumok, kiadványok és művek felhasználásával. 19 órától irodalmi műsor, majd a kiállításhoz és a műsorhoz kapcsolódó beszélgetés a korszak túlélőivel. [MTV, Stúdió 89]
1992 - a CERN hivatalosan is bejelenti a World Wide Web, vagyis az Internet multimediális felületének megszületését. A WWW dokumentumokat egy új, HyperText Transfer Protocol (HTTP) segítségével lehet továbbítani, és az új formátum a HyperText Markup Language (HTML).
1992
BEMUTATKOZÓ ÉV
Kiállítások, előadások: Artpool Művészetkutató Központ, az Artpool Archívum és a gyűjtemények bemutatása.
Négy új projekt: Művészbélyeg Múzeum, Decentralizált Hálózati Világkongresszus, Újkapolcs Galéria, Fluxus Zászlók.
1992
ARTPOOL MŰVÉSZETKUTATÓ KÖZPONT
1992. március 20. 18 óra - dr. Marschall Miklós főpolgármester-helyettes ünnepélyesen felavatja a központot. Március 23–27-ig bemutatkozó nyílt hét: minden délután Galántai György fogadja a látogatókat. (bővebben)
1992
NYITÓ KIÁLLÍTÁS
1992. március 23. - május 15. - NYITÓ KIÁLLÍTÁS
BEKE/BEKE, TÜKÖR MIRROR SPIEGEL MIROIR, (eredetileg: Balatonboglár, Kápolnaműterem, 1973. augusztus 5.- 11.) tükörmunkák 35 művésztől.
SZÁZ ÉVE SZÜLETETT MARCEL DUCHAMP (eredetileg: ELTE Esztétika Tanszék, 1987. december 11., M.D. szimpozium)
FLUXUS ÉS MÁS KORAI BÉLYEGKÉPEK (1941-1974)
Ezzel a kiállítással lett meghirdetve az Artpool Művészbélyeg Múzeuma, amely az Artpool gyűjeményére és a kanadai Mike Bidner művész-filatelista hagyatékára alapozva a világ egyik legnagyobb gyűjteménye lett.
D I A B A N K (körtáras vetítőkön) Balatonboglári Kápolnatárlatok 1970-73, Küldeményművészet, Kompjútermunkák.
HANGARCHÍVUM az Artpool Rádió 1-8 adása, hangköltészeti dokumentumok.
FÉNYÚJSÁG. Elektronikus költészet
(A művészetre vonatkoztatható idézetek)
NYITÓ KIÁLLÍTÁS
1992. június 12–augusztus 14. - NYITÓ KIÁLLÍTÁS
„SZÖVEGEK/TEXTS” (eredetileg: Balatonboglár, Kápolnaműterem, 1973., az első vizuális költészeti kiállítás Magyarországon) a Gáyor-Maurer Archívum konkrét költészeti gyűjteménye, 48 művész részvételével. (bővebben)
„150 MAGYAR MŰVÉSZ 250 EMLÉKBÉLYEGKÉPE A WORLD ART POST GYŰJTEMÉNYBŐL” a Művészbélyeg Múzeum kiállítása. (bővebben)
„KÜLÖNÖS MŰTÁRGYAK” az Artpool tárgygyűjteményéből, 37 művész munkáiból. (bővebben)
„VÁROSÁTALAKITÓ KÉPZETEK” válogatás az Artpool képeslap gyűjteményéből, 22 művész munkáiból. (bővebben)
D I A B A N K (körtáras vetitőkön):
„Art Diary 1973–74”, készítették: Gulyás Gyula, Gulyás János, Maurer Dóra. 28 magyar művész munkái.
„Bélyegképek számítógépen” 19 művész munkái.
„A dia mint műfaj” (1976) Maurer Dóra gyűjteménye, 17 művész munkái. (bővebben)
FÉNYÚJSÁG: „Fluxus szövegek” George BRECHT, John CAGE, Giuseppe CHIARI, ERDÉLY Miklós, Robert FILLIOU, Ken FRIEDMAN, Geoff HENDRICKS, Shigeko KUBOTA, George Maciunas, Ben VAUTIER szövegei. (bővebben)
VIDEÓBEMUTATÓ: „Aktion Kunst International” Valie Export filmje, a nemzetközi akcionizmusról, magyar szöveg: Maurer Dóra. „2e Festival de la Libre Expression”, „A Szabad kifejezés 2. fesztiválja” a párizsi American Centerben, 1965, szervező: Jean Jacques Lebel. „Polyphonix 4” hangköltészeti fesztivál, 1982. Párizs. (bővebben)
HANGBEMUTATÓ „Poésie Sonore Internationale” nemzetközi hangköltészeti kiadvány, összeállitotta: Henri CHOPIN. (bővebben)
1992
AUDIO-VIZUÁLIS ÉS ELEKTRONIKUS
GYERMEK-EGYÜTTLÉT
1992. július 16–20. - (Újkapolcs Galéria)
jelszó: Abból építkezünk amink van, amink van bennünk van.
A vizuális eszközök: filctollak, papír, olló, ragasztó, és egy több-színű fénymásológép. A hangeszközök: két magnetofon és egy Casio Rapman. Az első „eredeti” produktumok másolatként újrafelhasználva, továbbalakítva, más kontextusba helyezve kollektív munkákként alakulnak tovább. Végül a kiállítóterem falain a különböző korú, és tudású gyermekek munkáinak összképében egy kultúra kialakulásának nyomait fedezhetjük fel, amit a zenei háttér tesz hangsúlyosabbá.
1992
DECENTRALIZÁLT HÁLÓZATI
VILÁGKONGRESSZUS
BUDAPESTI ÜLÉSSZAK
fax és elektrografikai műhelymunkák
1992. augusztus 24-26. - Az Artpool első faxakciója és kiállítása.
Az "ülésszak"-ról az "Artpool's Faxzine" feliratú hírlevelet faxolták világgá a résztvevők, naponta változó dátummal. Elkészült a Networker Post bélyeglap, amely egy újabb projektnek lett a kiindulópontja. Az eseményt katalógus dokumentálja.
K53/Baroni monitor / videó tér
Vittore Baroni networker, kurátor szintetikus prezentációja
az 1986 óta hatévenként szervezett Decentralized World Wide Congresses projektek koncepciójáról - öt részben.
1992
TÉMA: A HÁLÓZAT
1992. szeptember 18–december 4. - A bemutatókon szimultán 5-10 téma látható és hallható különböző módon: kiállítás, installálva, portfolióban, körtáras diavetítés, videó- és hangbemutató, fényújság stb., a bemutatandó anyag jellegének megfelelően.
HÁLÓZATI BÉLYEGLAPOK 1976-1992, a Művészbélyeg Múzeum kiállítása kifejezetten kollektív bélyeglapokból. A kiállításon 500 művész bélyegképe szerepelt.
KÉT HÁLÓZATI FOLYÓIRAT a COMMONPRESS (1977-1984) Pawel Petasz (Lengyelország) szervezésében, a műfaj egyik pólusán, (a Commonpress 51-es számát az Artpool adta ki, "Hungary" címmel) míg a DOC(K)S (1976-1987) Julien Blaine (Franciaország) szerkesztésében és kiadásában, a másik póluson helyezkedik el.
MŰVÉSZETI ESERNYŐK KÉPESLAPON válogatás az Artpool 1981-es projektjének (APS no.8) anyagából.
D I A B A N K (körtáras vetitőkön):
három hálózati elképzelés:
FELHŐ-MÚZEUM (1982-1985), Lengyel András projektje 30 résztvevővel.
BUDAI FÉNYSUGÁR EGYETEM. (1982-1988), Ray Johnson első levele, Artpool projekt, 76 résztvevővel.
ÚJKAPOLCS GALÉRIA 1992 az Audiovizuális és elektronikus gyermekegyüttlét című Artpool projekt, közös munkák, válogatás.
HÁLÓZATI HANGMUNKÁK (1980-1992) postán érkezett, levelező művészek hangmunkái, 59 résztvevővel.
VIDEÓBEMUTATÓ. INFERMENTÁL III. szám, nemzetközi videófolyóirat, alapította: Bódy Gábor.
FÉNYÚJSÁG: Fluxus szellemű magyar mondások
(rekonstrukció Ken Friedman fluxus kritériumai szerint)
1992
FLUXUS ZÁSZLÓK
1992. szeptember 25–október 11. - Budapesti Őszi Fesztivál
Fluxus zászlók a Liszt Ferenc téren. A fluxus mozgalom 30 évére emlékezve az Artpool 100 művésznek küldte el felhívását, amelyre 18 országból 42 művész válaszolt. A kiállítást a Ken Friedman által küldött idézet felolvasásával, és elképzelésének megvalósításával Galántai György nyitotta meg. További műsorok a kiállítás ideje alatt. A kiállításhoz könyvmunka-katalógus készült
K51/fedett udvar / kiállítótér
FLUXUS ZÁSZLÓK és dokumentumok 1992-ből
1992
1993 – A FLUXUS ÉVE – Fluxus + konceptuális = kontextuális
A R T P O O L F L U X
1994 – ERDÉLY MIKLÓS ÉV
K51/konyha / videó tér
Polyphonix 26 - Budapest, hangköltészeti fesztivál
Somogyi Gyula: Cím nélkül 1., 2., 3. (1994) 7:17
Julien Blaine: Gyümölcsözendő Dilettáns lábbal irva (1994) 6:45