Artpool programok a Budapesti Őszi Fesztiválokon (és)
 
 
      
1992. szeptember 25. - október 11. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
 FLUX 
        FLAG - Fluxus 
        zászlók c. szabadtéri kiállítás. 
        
        A fluxus mozgalom 30 évére emlékezve az Artpool 100 
        művésznek küldte el felhívását, 
        amelyre18 országból 42 művész válaszolt. 
        A kiállítást Ken 
        Friedman idézetének felolvasásával, és 
        elképzelésének megvalósításával 
        Galántai 
        György nyitotta meg. 
        Az idézet: Két szerzetes beszélget egy zászlóról. 
        Lobog a zászló -mondja az egyik. Fúj a szél 
        -mondja a másik. Ekkor ér oda a hatodik pátriárka, 
        s ezt hallva így szól: Nem a szél, nem is a zászló, 
        a szellem lobog. /Mu-Mon. (A kiállításhoz katalógus 
        készült.) 
        Műsorok a kiállítás ideje alatt: október 
        3.-án Rónai 
        Péter és Július 
        Koller pozsonyi művészek performansza, Vető János 
        előadása, a Hejettes Szomlyazók szép műsora, 
        október 4.-én 900709 Zenekar, Szántó Éva 
        performansza. 
 
 
      
1993. szeptember 25.- október 10. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
 BEN 
        TÉR Ben 
        VAUTIER francia művész 
        szabadtéri kiállítása. 
        Előzetes program 24-én a Francia Intézetben, Ben előadása 
        "A művészet határai (Identitás és 
        modernitás)" címmel. A kiállítás 
        alapötlete a fluxus gyakorlatában mindennapos szókollázsból 
        (Maciunas) és a betűcseréből (Ray Johnson) származik: 
        BEN(BEM) vauTiER. Miután az elnevezés 
        meghatározta a teret, a magasba (a lámpaoszlopokra) kerültek 
        az "okos" idézet-táblák, (A KEVESEBB TÖBB) 
        és szintén a magasba (a fák közé) ezzel 
        ellentétes tartalmú (HAZUG VAGYOK /BEN/) óriási 
        méretű transzparensek. Lent a padokon a "padszövegek": 
        személyes, megszólító, és köznapi 
        kijelentései voltak olvashatók. A kiállítás 
        technikai különlegessége, hogy a pódiumra írt 
        sajátkezű Ben szöveg kivételével minden 
        felirat számítógéppel tervezett, és 
        fénymásolással felnagyítva készült. 
        
 Műsorok: 
        szeptember 25,-én a "BEN 
        TÉR" ünnepélyes megnyitása. A kiállítás 
        fődarabja Ben pódiuma, eredeti feliratokkal, itt zajlott 
        Ben Vautier eventje. 
        A spontán esemény asszisztensei Klaniczay Júlia és 
        Tóth Gábor voltak. További résztvevők 
        Jonas Mekas, Antal Juszuf, Jugoszláv Tudósok, és 
        a közönség. LAZAFLUX események a "BEN TÉR"-en 
        október 2-án és 3-án. Felléptek az 
        Artpool és a Laza Lapok vendégei. Csoportmunkák, 
        koncertek, intermediális költészet, hangművészet, 
        akciózene, hangobjektek, filozófikus előadások, 
        performanszok, ego-produkciók, re-akciók, installációk, 
        és más.
		BANÁNTUDAT címmel október 9-én 16 órától Anna Banana, az Artpool vendégeként videóbemutatót tart az 1975-ös, és az 1980-as Banánolimpiáról, valamint beszámol a banánszindróma-kutatások állásáról. Az amerikai/kanadai performer és bananológus európai turnéjának 25. állomása Budapest.  
![]()
1994. szeptember 24.- október 9. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
LAZA 
        SZLOGENEK szabadtéri táblakiállítás. 
        
        A megnyitón: KOZMA György, ANTAL Juszuf, és TÓTH 
        Gábor performansza. 
Műsorok: 
        POLYPHONIX FESZTIVÁL október 2-6. között, 
        az Association Polyphonix-szal (Párizs) közös szervezésben. 
        Három
        helyszínen, (Kolibri Szinház/Francia Intézet/Kolibri 
        Pince) három témában előadások: "NEMZETKÖZI HANGKÖLTÉSZETI EST", "FILM ÉS
        KÖLTÉSZET", "TRANSZFUTURISTA HANGOK", kilenc 
        országból huszonkét művész részvételével. 
        Az eseményt a POLYPHONIX 26-BUDAPEST c. katalógus 
        dokumentálja. 
![]()
1995. szeptember 23.- október 8. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
SAJNOS ISTVÁN SZÖVEGEI szabadtéri táblakiállítás. A kiállítást pályázat előzte meg, és az 51 pályázó 267 szövegét dokumentáló katalógus készült. A kiállításra kerülő 28 táblaszöveget maguk a pályázók választották ki szavazással.
Műsorok: szeptember 25.- 29.-én és október 2.- 6.-án VIDEÓ-EXPEDICIÓ A PERFORMANSZ-VILÁGBAN címmel a nyári bemutató bővitett és átrendezett változata. 40 óra performansz videón 20 ország mintegy 300 művészétől, a műfaj külföldi és hazai klasszikusaitól és legújabb képviselőitől. Az eseményhez katalógus készült. Szeptember 26.-án VENDÉGÜNK JEAN-JACQUES LEBEL A művésszel BEKE László és PAPP Tibor beszélget. J.-J. LEBEL igen aktívan és rengeteg irányban működik, nevéhez fűződik a híres-hírhedt párizsi happening-fesztiválok megrendezése (1964, '65, '66) és a Polyphonix hangköltészeti fesztiválok megszervezése, ezekről videóbemutató volt látható.
![]()
1996. szeptember 27. - október 13. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
KÉPKÖLTÉSZET cimmel szabadtéri táblakiállítás.
 Műsorok 
        és bemutatók: október 2-án, 4-én, 9-én 
        és 11-én: CD-ROMOK és WEB-LAPOK, valamint megtekinthető        Kapitány 
        András videóinterjúja George 
        Légrádyval és Sugár 
        Jánossal a CD-Rom-ról. Az Artpool füzetek legújabb 
        száma a HYPERTEXT cimmel megjelenő szöveggyűjtemény 
        október 9-én lett bemutatva. A téma klasszikusainak 
        (W. Bush, Ted Nelson, G. P. Landow és mások) "történelmi 
        jelentőségű" írásait tartalmazza 
        magyar fordításban.
        A füzetet szerkesztette és az utószót írta: 
        Sugár János. A szövegeket fordították: 
        Ivacs Ágnes és Bartha Gabriella. 
![]()
1997. szeptember 26.- október 12. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
 KASSÁK 
        IDÉZETEK címmel szabadtéri táblakiállítás.
        110 éve született és 30 éve halott Kassák 
        Lajos! A kiállítás a megszokottól eltérő 
        nézőpontba helyezve idézi meg az aktivista Kassákot. 
        Az 1920-22 közötti dadaista képverseiből és 
        a MÁ-ban megjelent verseiből kivágott töredékekkel 
        mutatja be az életműnek azt a szeletét, ahonnan még 
        egészen más irányba is folytatódhatott volna 
        a történet. (?) 
        Az aktivista Kassáknak köszönhető, hogy a dada 
        Magyarországon jelen volt. Kassák folyóirata, a MA 
        volt az egyetlen magyar nyelvű kiadvány, amelyben az akkori 
        világ progresszív művészeti jelenségeiről 
        folyamatosan tájékozódni lehetett. Például 
        Richard Huelsenbeck: Dadaizmus c. írása mellett olvashatjuk 
        Kassák képarchitektúra kiáltványát, 
        amely Schwittersre hivatkozva a konstruktivizmus irányába 
        már a dadán is túl kiván lépni. A 
        kiállítás web-változatához kapcsolódóan 
        néhány szövegoldal és link segíti a korszak 
        és Kassák megértését. 
RAKTÁR-LAT címmel alkalmi megnyitásával bemutatkozik az Artpool P60 (Budapest VI., Paulay Ede u. 60.), az Artpool - egyelőre raktárként üzemelő - leendő művészeti tere.
 A 
        SZANATÓRIUM 2 kiállítás és 
        eseménysor a "Szanatórium 1" projekt folytatása, 
        amely az Országos Pszichiátriai Intézet Völgy 
        utcai kiüresedett villaépületében május 
        9 és 17 között volt bemutatva. Mintegy harminc festő 
        és intermédia szakos képzőművészeti 
        főiskolás, ill. nemrég végzett művész 
        egymás instrukcióit követve a legkülönbözőbb 
        műfajokban (festmény, rajz, installáció, plasztika, 
        zene, film stb.) beszélnek a közös témáról 
        - kinek-kinek valamilyen szorongása, fóbiája, hipochondriája 
        - a "szanatorizmus" jegyében. 
        A résztvevők: Asztalos Zsolt, Ádám József, 
        Bekő Judit, Chilf Mária, Erdei Gábor, Erdődy 
        József Attila, Esterházy Marcell, Fóti Lázár, 
        Gábriel Ajna, Gyarmati Éva, Haász Katalin, Harka 
        Ágnes, Illés Erika, Iski Kocsis Tibor, Jovánovics 
        Tamás, Kalocsai Enikő, Kallós Linda, Kokesch Ádám, 
        Láng Imola, Nagy Krisztina, Petri Lukács Ádám, 
        Radák Eszter, Seres Szilvia, Szemethy Orsolya, Szilágyi 
        Teréz, Szilvásy Edit, Varga Gabriella, Varga György, 
        Vécsei Márton, Wolsky András. Szervező: Maurer 
        Dóra.
EMLÉKMŰ TÉR, BUDAPEST nemzetközi képeslapkiállítás a "Budapest - világfőváros" projekt részeként. Hogyan látják 1997-ben a budapesti Hősök terét a világ 21 országának 134 pontjáról az egymástól különböző kultúrák hálózatának képviselői? Egy azonos képeslap átalakításával készült képeslapok - minden kép másképp azonos. Tartalmilag az 1984-es Magyarország projekt folytatása, formailag az Artpool képeslap gyűjteményének új szerzeményei.
DOBOZMŰVEK Interaktív dobozok, fluxus dobozok, könyvmunkák, és más emlékmunkák. Nemzetközi kiállítás Marcel Duchamp 110. születésnapjára küldött munkákból 28 országból 169 résztvevővel. Az 1987-es "IN THE SPIRIT OF MARCEL DUCHAMP" című projekt folytatásaként.
Műsor: performanszok október 2-án az Artpool P60-ban, a Transart Communication 9. Nemzetközi Multimediális Művészeti Fesztivál keretében. A fesztivál témája a kommunikáció a művész és közönség között, a művészeti médiumok között, a különböző kultúrák között. Performerek: Julie Andrée Tremblay (Canada), André Stitt - Catherine Waller - Kate Ellis (Anglia), Szombathy Bálint - Milan Mumin (Jugoszlávia) A fesztivál szervezője az érsekújvári STUDIÓ ERTÉ.
![]()
1998. október 16.- november 1. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
Erdély Miklós {JÁRDA} c. táblakiállítása a Műcsarnoki életműkiállításával egy időben látható, és egy cím nélküli, talált, különös írásából készült. A szövegnek ez a speciális megjelentetése és majd a szövegösszefüggések nyelvi elemzése közelebb vihet Erdély Miklós művészeti munkásságának megértéséhez.
 Tót 
        Endre első járda-tábláját 
        az Artpool P60 bejárata 
        előtt október 19-én Sinkovits 
        Péter avatta fel. Tót 
        Endre aszfaltba installált táblája az "örülök, 
        hogy ..." széria első bronzba öntött időtálló 
        köztéri darabja. Az 1996-ban tervezett munkát a kiállítóhely 
        bejáratánál (művészportál) az 
        a véletlen 
        tette aktuálissá, hogy "önösszeszerelő 
        költészet"-ként direkt módon folytatja 
        Erdély Miklós Liszt Ferenc téri, alkalmi {JÁRDA}-tábláit 
        és egy más dimenzióban Altorjai 
        Sándor aleatórikus demontázsait. 
        Ha Tót Endre 
        járdába épített munkáját ezután 
        egyfajta ("posztneoavantgard") 
        magatartás-kanonizáció szimbólumának 
        tekintjük, akkor a múltra épülve jövőként 
        élhetjük meg a jelent. ("Örülök, hogy 
        itt álltam" / álltam a sarat / állva maradtam 
        / álltam elébe / álltam megfürödve / stb.) 
        
Altorjai Sándor Aleatórikus demontázs vagy kép-installáció? című kiállítását október 19.-én az Artpool P60-ban megnyitotta St.Auby Tamás. Altorjai Sándor székesfehérvári utolsó emlékkiállításának (1990) katalógusában írja Beke László: "...Ez a kiállítás elsősorban arra jó, hogy ne hagyja feledésbe merülni az életművét, .." A mostani töredékkiállítás érdeme az emlékezetben tartáson túl, hogy új kontextusban mutatja meg a korábbi értékeket. A kiállítás Altorjai Sándor (1933-1979) hagyatékát gondozó Első Magyar Látványtár Alapítvány jóvoltából, Vörösváry Ákos rendezésében, Galántai György elképzeléseként a barátság és az egyidejűség okán kapcsolódik Erdély Miklós műcsarnoki életműkiállításához valamint a Liszt Ferenc téri tábla-kiállításhoz. A kiállított művek között található az ismétlődően betiltott "Festmény vakoknak" /Bocsánatot kérek!/ 1976., és a "Sugármeghajtású koporsó kék leopárddal színes rongy képében /Karácsonyra családomnak Munkácsy Mihály ihletése alapján/" 1979., - a képben egy rejtett hangszóróból Altorjai Sándor hangja szavalja Erdély Miklós "Rejtett paraméterek" c. versét.
NEMZETKÖZI 
        INSTALLÁCIÓ FESZTIVÁL, ŐSZI VÁLTOZAT 
        az Artpool P60-ban: 
        bemutatásra kerültek installáció-dokumentumok, 
        videóinstallációk és installáció-videók, 
        hang és zenei installációk, szöveg-installációk, 
        fotódokumentumok, poszterek, másolatok, tervek, fluxus-, 
        mail art-, és web-diagramok. 
        "A különböző országok művészeinek 
        produktumai a bemutatott anyagokban tartalmi szempontok szerint kapcsolhatók 
        egymáshoz, így az országhatárok eltűnnek, 
        mint a világhálón. Egészen távoli dolgok 
        közel, közeli dolgok távol kerülnek egymástól. 
        Az installáció 
        kontextusaiban működik. Nem kell semmit magyarázni, 
        mert mindenki úgyis csak a saját olvasatát érti 
        meg és így a saját hozott "elfogultságát" 
        is beépítve fogadja be az információt. Ez 
        minden installáció multilinearitásának és 
        működőképességének lényege." 
        (Galántai György) 
        
        A hypertext és az irodalomelmélet szakértői 
        közül sokan, amellett érvelnek, hogy "... 
        a középpont, a margó, a hierarchia, a linearitás 
        fogalmára épülő konceptuális szerkezetet 
        fel kell váltani egy másikkal, ami a multilinearitáson, 
        a csomópontokon, a kapcsolóelemeken, a hálózatokon 
        alapul." 
![]()
1999. október 15 - 31. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
 AZ 
        UTCAI LÁMPA című 
        táblakiállítás. 
        (Vilém Flusser 
        nyomán) 
        "... a radikális rákérdezés az utcai 
        lámpára arról tanuskodik, hogy az ember életkörülményei 
        nem vezethetők vissza egy vagy néhány eredőre. 
        A "radikális" szó többé nem azt jelenti, 
        hogy a dolgok gyökeréig hatolunk, hanem azt, hogy addig a 
        lyukig, ahol a gyökérnek lennie kellene, ha egyáltalán 
        volna még gyökér. Ma csak ebben az értelemben 
        tehetünk kisérletet a tájékozódásra: 
        meg kell értenünk, hogy miért is vagyunk zavarban."
1999. október 18. - 31., Artpool P60
 "LÁB-BELI 
        DOLGOK" cimmel nemzetközi 
        kiállítás.
        A lábban, mint az ember személyes és nélkülözhetetlen 
        természeti adottságában elválaszthatatlanul 
        jelen vannak az intellektuális és poétikus viszonyok. 
        Az ipari (kézműipari) jelenlét, amely a kezdetektől 
        behozta a személyes élet terébe a művészeti, 
        társadalmi és tudományos kapcsolódási 
        pontokat, szintén poétikus viszonyok részévé 
        válik. A bemutatásra kerülő művek és 
        dokumentumok között találhatók láb-konceptek, 
        metafizikus 
        bakancsok, láb-dobozok, 
        filozófikus 
        cipőművek, talpszobrok, 
        lábnyomok, 
        fluxus 
        zoknik és így tovább. 
![]()
2000. október 13-29. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
 28 
        EDE c. táblakiállítás 
        az Ede napi fesztiválhoz kapcsolódóan. 
        A táblákon már nem élő, Ede keresztnevű 
        történelmi személyek szerepelnek. Huszonnyolc teljesen 
        különböző, nagyszerű magyar, vagy magyarrá 
        lett ember - ismert, vagy szűk körben ismert tudósok, 
        művészek, vagy politikusok - akik az "evolúciós 
        véletlenek" felismerésével egymástól 
        függetlenül országot és világot építettek. 
        
 FOLYTATOTT 
        MŰVÉSZET 
        A kiállítás 
        válogatás, rekonstrukció és interaktív 
        bemutató az elmúlt húsz év során szervezett 
        19 különböző 
        karakterű hálózati projektből, amelyekben 
        - a több alkotó együttműködésével 
        létrejött közös munkákban - kimutatható 
        a véletlen 
        meghatározó szerepe. 
 Nyitó 
        esemény október 14-én, 12-től 13 óráig: 
        
        a Hegedű utca és az Artpool 
        P60 között 
        Bicikli- és 
        gyalog-koncert (versenymű) 
![]()
2001. október 19 - november 4. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
 ARCHAIKUS 
        ŐSZI PILLANATOK
        Az Artpool tizedik szabadtéri kiállításának 
        tábláin a művészi haiku XVII. századi 
        megteremtőjének és legnagyobb mesterének, Matsuo 
        Basho-nak őszi verseit Fodor 
        Ákos fordításában együtt 
        olvashatjuk a verseket fordító költő XX. 
        századi haikuival. (sajtó)
A haiku kettőt tesz költővé, amint a szerelem kettőt, szeretővé. Leírója nem sámán, nem szónok, nem sebész; elolvasója nem alávetett, nem elszenvedő, nem tétlen. Találkozva e fókuszban, oldva oldódhatnak, gyógyulva gyógyíthatnak s válnak, míg vállalják, valami Harmadikká. Aszketikus forma, proteuszi műfaj, eleven mentalitás; időt, teret inkább teremt, mint fogyaszt. Boldogok, akik - ha egyetlen haiku pontjában is - találkozhatnak és megérinthetik egymást." (Fodor Ákos)
2001. október 19 - november 9. - Artpool P60 LEHETETLEN 
        REALIZMUS, 
        az áramlás és a fogalmi művészet 
        vidéke.
        (Tanulmányi 
        kiállítás a nemzetközi fluxus és 
        concept art magyar vonatkozásairól) 
Mint ahogy a haiku nem 17 szótag, hanem egy pillanat, "a fluxus (áramlás) igy vagy úgy a folyékony pillanat szülötte", írja Ken Friedman. "A fluxus által öltött először formát a concept art (konceptuális, fogalmi művészet), amelynek előzményei is századokkal korábbiak." A fluxus tevékenységben a magatartás (attitűd) és az élethez való viszony közel van a Zen-gyakorlatokhoz, a koanokhoz és a haiku pillanataihoz. A fluxus lehetetlen realizmusa a műfajtalan műfajokban (intermédia) és az élő köztes állapotú tünékeny cselekvésekben (event) formálódik meg. A fluxust meghaladni akaró fogalmi művészet a paradoxon- és a tautológia-kutatással szélesíti tovább a lehetetlen realizmus területét. (Galántai György)
2001. október 27 - december 7. - Centrális Galéria, Budapest
 MAGYARORSZÁG 
        A TIÉD LEHET! / Nemzetközi Magyarország 
        
        alternatív országimázs rekonstrukció 
        háttérdokumentumokkal
        az 1984-es Artpool projekt felhasználásával. 
         
      
Az elmúlt években a Történeti Hivatal archívumából előkerültek azok a III/III-as dokumentumok, melyek részletes leírását és korabeli "értelmezését/értékelését" adják az 1984-es kiállításon bemutatott műveknek és a megnyitó eseményeinek. E dokumentumokat a kutatók először - egy tanulmányi kiállítás keretében - az Artpool P60-ban láthatták 2000 áprilisában.
Az Artpool és a Centrális Galéria közös kiállításán a szélesebb közönség számára is együtt láthatók az eredeti művek, a megnyitón készült korabeli fotó és videódokumentumok, az eseményről "tudósító" besúgó jelentése, valamint az 1989-es rekonstrukció dokumentumai az 1984-es "hivatalos országimázs" kontextusában.
![]()
2002. október 18  november 3. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
ÖRÖKZÖLD 
        KÉTSÉGEK 
        szabadtéri táblakiállítás 
        az Artpool rendezésében 
      
A táblák reklámszerűen tipografált szövegei 28 költő, filozófus és szónok mintegy 2500 éve érvényes, sőt ma is aktuális kijelentései a művészet, a tudomány és a politika jelentésköréből.
2002. október 24 november 15. - Artpool P60
PARALLEL 
        VALÓSÁGOK
        (1962)5+1=2002
        MAIL, etc., FLUX (art) WORLD 
      
A kiállítás-esemény a 40 éves (1962-2002) nemzetközi fluxusmegemlékezésekhez (francia / német / olasz / spanyol) kapcsolódik és az 5+1 téma köré szerveződik: kétség/kettősség  kételkedés/kétely  szimmetriák  disszimmetria/szimmetriasértés  paradoxon/paranormális jelenségek és más parallel valóságok. A valóságos térben  és a virtuálisban, az interneten is  egy egységes egész világkép jelenik meg az egymástól függetlenül létező, de egymásra hatni tudó elképzelésekből összeszerelődő projektben.
      
a Budapesti Őszi Fesztiváltól független őszi programok
      
2003. októbertől  virtuálisan
Táblakiállítás a Liszt Ferenc téren
Top28
        a harmadik típusúaknak ajánlott
        28 opusculum 
        tíz év 
        280 táblaszövegéből 
      
Vannak 
        emberek, akik írnak, mert az a véleményük, 
        hogy 
        ennek még van értelme. Vannak továbbá olyanok, 
        akik 
        már nem írnak, inkább visszatérnek az óvodába. 
        
        Végezetül olyanok is vannak, akik úgy írnak, 
        hogy 
        tudatában vannak ténykedésük értelmetlenségének. 
        Flusser 
        esszéit ugyan az emberek első és második 
        típusa számára írta, 
        de a harmadik típusúaknak 
        ajánlja. 
      
2003. november 7-21. - Artpool P60
A 
        HARMADIK TÍPUSÚ 
        SZEMÉLYISÉG, MŰVÉSZET ÉS VILÁG 
        
      
A nemzetközi 
        kiállítás-esemény hármas 
        kiindulópontja 
        három személy - három magatartás - három 
        nézőpont:
        Marcel Duchamp 
        a személyiség, Ben 
        Vautier a művészet, 
        Altorjai Sándor 
        a világ megváltoztatására tesz javaslatot. 
        
        
      
      
2004. november 5-19. - Artpool P60
         
        Az Artpool Művészetkutató Központ őszi kutatási projektje
         
        A telematikus társadalom: művészet
      “a negyedik dimenzióban”
         
        nemzetközi kiállítás-esemény
         
      A negyedik dimenzió olyan dologgá vált, amiről beszéltek anélkül, hogy tudnák, mit jelent. (Marcel Duchamp)
      
2005. november 18 - 2006. február 24. - Artpool P60
az Artpool őszi nemzetközi kutatási projektje
AZ EXPERIMENTÁTOR ÉS
      AZ ÉSZREVÉTEL MŰVÉSZETE
      a szabadság értelmezése az apparátus és a funkcionárius viszonyában
Először, az apparátus merevsége kijátszható. Másodszor, a programjába belecsempészhetők olyan emberi szándékok, amelyek nem voltak előirányozva benne. Harmadszor, az apparátus kényszeríthető rá, hogy váratlant, valószínűtlent, informatívat hozzon létre. Negyedszer, meg lehet vetni az apparátust és termékeit, egyáltalán, figyelmünket elfordítani a dologitól és az információra koncentrálni.
Röviden: a szabadság az a stratégia, mely a véletlent és szükségszerűséget aláveti az emberi szándéknak. Szabadság az, ha az apparátus ellen játszunk.
      
2006. november 3, 8, 10, 15, 17. - Artpool P60
DECENTRALIZÁLT VILÁGKONGRESSZUSOK,
A MŰVÉSZET HÁLÓZATI ESEMÉNYEI (1986-2006)
IDEÁK, STRATÉGIÁK, PROJEKTEK, TÖRTÉNETEK, TALÁLKOZÓK, MŰVEK, DOKUMENTUMOK, PUBLIKÁCIÓK STB.
A kiállítás-eseményhez kapcsolódó előadások, vetítések:
3-án: Az 1992-es Hálózati Világkongresszus budapesti ülésszaka - Galántai György (Budapest) 8-án: A hálózati tevékenység megváltoztatta az életem - Peter Netmail (Minden, Németország) - Kollaborációs projektek - élő bemutató - Colette és Günther Ruch (Genf, Svájc) 10-én: Egy független művészeti laboratórium: a ZEROGLAB - Tóth Károly (Rotterdam, Hollandia) 15-én: A menekvés esztétikája - Marko Stamenkovic (Belgrád, Szerbia-Montenegro) 17-én: Migrációs esztétika - Fuchs Péter (Budapest)
      
2007. október 10-19. - Artpool P60
//BLINK//
Pascal Dombis és Thanos Chrysakis
helyspecifikus, interaktív hang-fény-installációja
Pascal Dombis és Thanos Chrysakis 2004 óta hoznak létre közös interaktív videóinstallációkat.
 Mindketten résztvevői voltak 2006 tavaszán az Artpool P60-ban megrendezett "Folyamat feltárva - Evolúciós zene és művészet" című nemzetközi kiállításnak. Akkor határozták el az Artpool P60 különleges terére egy közös mű létrehozását: ez lett a //BLINK//, melynek technikai hátterét számítógépek, projektorok, lentikuláris panelek, 62 mini-hangfal, a közönség mozgására reagáló infravörös érzékelők, cd-lejátszó, mixer stb. adja.
      
2008. október 10-22. - Artpool P60
a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatóinak
1. KIS MAGYAR METRÓ BIENNÁLÉ
című kiállítása
A kiállítás koncepciója: a kiállítótérben folyamatosan egy végtelenített szöveges hangfelvétel szól és minden munka ehhez kapcsolódik. A látogató számára a vizuális művek megértéséhez - szokatlan módon – ez az audio-vezérfonal jelenti a kulcsot.
kiállítók: antalaci, Bereczki Kata, Béres Pálma, Bodolóczki Linda, Bolla Rita, Brückner János, Csábi Ádám, Gosztola Kitti, Gyalog Eszter, Gyimesi Andrea, Hegedűs Anett, Hollós Ádám, h-power, Kendra Bea, Kroó Anita, Lakatos Áron, Nádas Eszter, Nemes Márton, Peternák Anna, Takács Róbert, Tóth Angelika, Tóth Anna, Vasvári Márta, Zakar Viktória.
A kiállítás (előzetes csoportos időpont-egyeztetéssel) tekinthető meg.
![]()
[Budapesti Tavaszi Fesztivál] [események '92-től] [Artpool] [kereső]