Artpool programok a Budapesti Őszi Fesztiválokon (és)
1992. szeptember 25. - október 11. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
FLUX
FLAG - Fluxus
zászlók c. szabadtéri kiállítás.
A fluxus mozgalom 30 évére emlékezve az Artpool 100
művésznek küldte el felhívását,
amelyre18 országból 42 művész válaszolt.
A kiállítást Ken
Friedman idézetének felolvasásával, és
elképzelésének megvalósításával
Galántai
György nyitotta meg.
Az idézet: Két szerzetes beszélget egy zászlóról.
Lobog a zászló -mondja az egyik. Fúj a szél
-mondja a másik. Ekkor ér oda a hatodik pátriárka,
s ezt hallva így szól: Nem a szél, nem is a zászló,
a szellem lobog. /Mu-Mon. (A kiállításhoz katalógus
készült.)
Műsorok a kiállítás ideje alatt: október
3.-án Rónai
Péter és Július
Koller pozsonyi művészek performansza, Vető János
előadása, a Hejettes Szomlyazók szép műsora,
október 4.-én 900709 Zenekar, Szántó Éva
performansza.
1993. szeptember 25.- október 10. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
BEN
TÉR Ben
VAUTIER francia művész
szabadtéri kiállítása.
Előzetes program 24-én a Francia Intézetben, Ben előadása
"A művészet határai (Identitás és
modernitás)" címmel. A kiállítás
alapötlete a fluxus gyakorlatában mindennapos szókollázsból
(Maciunas) és a betűcseréből (Ray Johnson) származik:
BEN(BEM) vauTiER. Miután az elnevezés
meghatározta a teret, a magasba (a lámpaoszlopokra) kerültek
az "okos" idézet-táblák, (A KEVESEBB TÖBB)
és szintén a magasba (a fák közé) ezzel
ellentétes tartalmú (HAZUG VAGYOK /BEN/) óriási
méretű transzparensek. Lent a padokon a "padszövegek":
személyes, megszólító, és köznapi
kijelentései voltak olvashatók. A kiállítás
technikai különlegessége, hogy a pódiumra írt
sajátkezű Ben szöveg kivételével minden
felirat számítógéppel tervezett, és
fénymásolással felnagyítva készült.
Műsorok:
szeptember 25,-én a "BEN
TÉR" ünnepélyes megnyitása. A kiállítás
fődarabja Ben pódiuma, eredeti feliratokkal, itt zajlott
Ben Vautier eventje.
A spontán esemény asszisztensei Klaniczay Júlia és
Tóth Gábor voltak. További résztvevők
Jonas Mekas, Antal Juszuf, Jugoszláv Tudósok, és
a közönség. LAZAFLUX események a "BEN TÉR"-en
október 2-án és 3-án. Felléptek az
Artpool és a Laza Lapok vendégei. Csoportmunkák,
koncertek, intermediális költészet, hangművészet,
akciózene, hangobjektek, filozófikus előadások,
performanszok, ego-produkciók, re-akciók, installációk,
és más.
BANÁNTUDAT címmel október 9-én 16 órától Anna Banana, az Artpool vendégeként videóbemutatót tart az 1975-ös, és az 1980-as Banánolimpiáról, valamint beszámol a banánszindróma-kutatások állásáról. Az amerikai/kanadai performer és bananológus európai turnéjának 25. állomása Budapest.
1994. szeptember 24.- október 9. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
LAZA
SZLOGENEK szabadtéri táblakiállítás.
A megnyitón: KOZMA György, ANTAL Juszuf, és TÓTH
Gábor performansza.
Műsorok:
POLYPHONIX FESZTIVÁL október 2-6. között,
az Association Polyphonix-szal (Párizs) közös szervezésben.
Három
helyszínen, (Kolibri Szinház/Francia Intézet/Kolibri
Pince) három témában előadások: "NEMZETKÖZI HANGKÖLTÉSZETI EST", "FILM ÉS
KÖLTÉSZET", "TRANSZFUTURISTA HANGOK", kilenc
országból huszonkét művész részvételével.
Az eseményt a POLYPHONIX 26-BUDAPEST c. katalógus
dokumentálja.
1995. szeptember 23.- október 8. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
SAJNOS ISTVÁN SZÖVEGEI szabadtéri táblakiállítás. A kiállítást pályázat előzte meg, és az 51 pályázó 267 szövegét dokumentáló katalógus készült. A kiállításra kerülő 28 táblaszöveget maguk a pályázók választották ki szavazással.
Műsorok: szeptember 25.- 29.-én és október 2.- 6.-án VIDEÓ-EXPEDICIÓ A PERFORMANSZ-VILÁGBAN címmel a nyári bemutató bővitett és átrendezett változata. 40 óra performansz videón 20 ország mintegy 300 művészétől, a műfaj külföldi és hazai klasszikusaitól és legújabb képviselőitől. Az eseményhez katalógus készült. Szeptember 26.-án VENDÉGÜNK JEAN-JACQUES LEBEL A művésszel BEKE László és PAPP Tibor beszélget. J.-J. LEBEL igen aktívan és rengeteg irányban működik, nevéhez fűződik a híres-hírhedt párizsi happening-fesztiválok megrendezése (1964, '65, '66) és a Polyphonix hangköltészeti fesztiválok megszervezése, ezekről videóbemutató volt látható.
1996. szeptember 27. - október 13. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
KÉPKÖLTÉSZET cimmel szabadtéri táblakiállítás.
Műsorok
és bemutatók: október 2-án, 4-én, 9-én
és 11-én: CD-ROMOK és WEB-LAPOK, valamint megtekinthető Kapitány
András videóinterjúja George
Légrádyval és Sugár
Jánossal a CD-Rom-ról. Az Artpool füzetek legújabb
száma a HYPERTEXT cimmel megjelenő szöveggyűjtemény
október 9-én lett bemutatva. A téma klasszikusainak
(W. Bush, Ted Nelson, G. P. Landow és mások) "történelmi
jelentőségű" írásait tartalmazza
magyar fordításban.
A füzetet szerkesztette és az utószót írta:
Sugár János. A szövegeket fordították:
Ivacs Ágnes és Bartha Gabriella.
1997. szeptember 26.- október 12. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
KASSÁK
IDÉZETEK címmel szabadtéri táblakiállítás.
110 éve született és 30 éve halott Kassák
Lajos! A kiállítás a megszokottól eltérő
nézőpontba helyezve idézi meg az aktivista Kassákot.
Az 1920-22 közötti dadaista képverseiből és
a MÁ-ban megjelent verseiből kivágott töredékekkel
mutatja be az életműnek azt a szeletét, ahonnan még
egészen más irányba is folytatódhatott volna
a történet. (?)
Az aktivista Kassáknak köszönhető, hogy a dada
Magyarországon jelen volt. Kassák folyóirata, a MA
volt az egyetlen magyar nyelvű kiadvány, amelyben az akkori
világ progresszív művészeti jelenségeiről
folyamatosan tájékozódni lehetett. Például
Richard Huelsenbeck: Dadaizmus c. írása mellett olvashatjuk
Kassák képarchitektúra kiáltványát,
amely Schwittersre hivatkozva a konstruktivizmus irányába
már a dadán is túl kiván lépni. A
kiállítás web-változatához kapcsolódóan
néhány szövegoldal és link segíti a korszak
és Kassák megértését.
RAKTÁR-LAT címmel alkalmi megnyitásával bemutatkozik az Artpool P60 (Budapest VI., Paulay Ede u. 60.), az Artpool - egyelőre raktárként üzemelő - leendő művészeti tere.
A
SZANATÓRIUM 2 kiállítás és
eseménysor a "Szanatórium 1" projekt folytatása,
amely az Országos Pszichiátriai Intézet Völgy
utcai kiüresedett villaépületében május
9 és 17 között volt bemutatva. Mintegy harminc festő
és intermédia szakos képzőművészeti
főiskolás, ill. nemrég végzett művész
egymás instrukcióit követve a legkülönbözőbb
műfajokban (festmény, rajz, installáció, plasztika,
zene, film stb.) beszélnek a közös témáról
- kinek-kinek valamilyen szorongása, fóbiája, hipochondriája
- a "szanatorizmus" jegyében.
A résztvevők: Asztalos Zsolt, Ádám József,
Bekő Judit, Chilf Mária, Erdei Gábor, Erdődy
József Attila, Esterházy Marcell, Fóti Lázár,
Gábriel Ajna, Gyarmati Éva, Haász Katalin, Harka
Ágnes, Illés Erika, Iski Kocsis Tibor, Jovánovics
Tamás, Kalocsai Enikő, Kallós Linda, Kokesch Ádám,
Láng Imola, Nagy Krisztina, Petri Lukács Ádám,
Radák Eszter, Seres Szilvia, Szemethy Orsolya, Szilágyi
Teréz, Szilvásy Edit, Varga Gabriella, Varga György,
Vécsei Márton, Wolsky András. Szervező: Maurer
Dóra.
EMLÉKMŰ TÉR, BUDAPEST nemzetközi képeslapkiállítás a "Budapest - világfőváros" projekt részeként. Hogyan látják 1997-ben a budapesti Hősök terét a világ 21 országának 134 pontjáról az egymástól különböző kultúrák hálózatának képviselői? Egy azonos képeslap átalakításával készült képeslapok - minden kép másképp azonos. Tartalmilag az 1984-es Magyarország projekt folytatása, formailag az Artpool képeslap gyűjteményének új szerzeményei.
DOBOZMŰVEK Interaktív dobozok, fluxus dobozok, könyvmunkák, és más emlékmunkák. Nemzetközi kiállítás Marcel Duchamp 110. születésnapjára küldött munkákból 28 országból 169 résztvevővel. Az 1987-es "IN THE SPIRIT OF MARCEL DUCHAMP" című projekt folytatásaként.
Műsor: performanszok október 2-án az Artpool P60-ban, a Transart Communication 9. Nemzetközi Multimediális Művészeti Fesztivál keretében. A fesztivál témája a kommunikáció a művész és közönség között, a művészeti médiumok között, a különböző kultúrák között. Performerek: Julie Andrée Tremblay (Canada), André Stitt - Catherine Waller - Kate Ellis (Anglia), Szombathy Bálint - Milan Mumin (Jugoszlávia) A fesztivál szervezője az érsekújvári STUDIÓ ERTÉ.
1998. október 16.- november 1. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
Erdély Miklós {JÁRDA} c. táblakiállítása a Műcsarnoki életműkiállításával egy időben látható, és egy cím nélküli, talált, különös írásából készült. A szövegnek ez a speciális megjelentetése és majd a szövegösszefüggések nyelvi elemzése közelebb vihet Erdély Miklós művészeti munkásságának megértéséhez.
Tót
Endre első járda-tábláját
az Artpool P60 bejárata
előtt október 19-én Sinkovits
Péter avatta fel. Tót
Endre aszfaltba installált táblája az "örülök,
hogy ..." széria első bronzba öntött időtálló
köztéri darabja. Az 1996-ban tervezett munkát a kiállítóhely
bejáratánál (művészportál) az
a véletlen
tette aktuálissá, hogy "önösszeszerelő
költészet"-ként direkt módon folytatja
Erdély Miklós Liszt Ferenc téri, alkalmi {JÁRDA}-tábláit
és egy más dimenzióban Altorjai
Sándor aleatórikus demontázsait.
Ha Tót Endre
járdába épített munkáját ezután
egyfajta ("posztneoavantgard")
magatartás-kanonizáció szimbólumának
tekintjük, akkor a múltra épülve jövőként
élhetjük meg a jelent. ("Örülök, hogy
itt álltam" / álltam a sarat / állva maradtam
/ álltam elébe / álltam megfürödve / stb.)
Altorjai Sándor Aleatórikus demontázs vagy kép-installáció? című kiállítását október 19.-én az Artpool P60-ban megnyitotta St.Auby Tamás. Altorjai Sándor székesfehérvári utolsó emlékkiállításának (1990) katalógusában írja Beke László: "...Ez a kiállítás elsősorban arra jó, hogy ne hagyja feledésbe merülni az életművét, .." A mostani töredékkiállítás érdeme az emlékezetben tartáson túl, hogy új kontextusban mutatja meg a korábbi értékeket. A kiállítás Altorjai Sándor (1933-1979) hagyatékát gondozó Első Magyar Látványtár Alapítvány jóvoltából, Vörösváry Ákos rendezésében, Galántai György elképzeléseként a barátság és az egyidejűség okán kapcsolódik Erdély Miklós műcsarnoki életműkiállításához valamint a Liszt Ferenc téri tábla-kiállításhoz. A kiállított művek között található az ismétlődően betiltott "Festmény vakoknak" /Bocsánatot kérek!/ 1976., és a "Sugármeghajtású koporsó kék leopárddal színes rongy képében /Karácsonyra családomnak Munkácsy Mihály ihletése alapján/" 1979., - a képben egy rejtett hangszóróból Altorjai Sándor hangja szavalja Erdély Miklós "Rejtett paraméterek" c. versét.
NEMZETKÖZI
INSTALLÁCIÓ FESZTIVÁL, ŐSZI VÁLTOZAT
az Artpool P60-ban:
bemutatásra kerültek installáció-dokumentumok,
videóinstallációk és installáció-videók,
hang és zenei installációk, szöveg-installációk,
fotódokumentumok, poszterek, másolatok, tervek, fluxus-,
mail art-, és web-diagramok.
"A különböző országok művészeinek
produktumai a bemutatott anyagokban tartalmi szempontok szerint kapcsolhatók
egymáshoz, így az országhatárok eltűnnek,
mint a világhálón. Egészen távoli dolgok
közel, közeli dolgok távol kerülnek egymástól.
Az installáció
kontextusaiban működik. Nem kell semmit magyarázni,
mert mindenki úgyis csak a saját olvasatát érti
meg és így a saját hozott "elfogultságát"
is beépítve fogadja be az információt. Ez
minden installáció multilinearitásának és
működőképességének lényege."
(Galántai György)
A hypertext és az irodalomelmélet szakértői
közül sokan, amellett érvelnek, hogy "...
a középpont, a margó, a hierarchia, a linearitás
fogalmára épülő konceptuális szerkezetet
fel kell váltani egy másikkal, ami a multilinearitáson,
a csomópontokon, a kapcsolóelemeken, a hálózatokon
alapul."
1999. október 15 - 31. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
AZ
UTCAI LÁMPA című
táblakiállítás.
(Vilém Flusser
nyomán)
"... a radikális rákérdezés az utcai
lámpára arról tanuskodik, hogy az ember életkörülményei
nem vezethetők vissza egy vagy néhány eredőre.
A "radikális" szó többé nem azt jelenti,
hogy a dolgok gyökeréig hatolunk, hanem azt, hogy addig a
lyukig, ahol a gyökérnek lennie kellene, ha egyáltalán
volna még gyökér. Ma csak ebben az értelemben
tehetünk kisérletet a tájékozódásra:
meg kell értenünk, hogy miért is vagyunk zavarban."
1999. október 18. - 31., Artpool P60
"LÁB-BELI
DOLGOK" cimmel nemzetközi
kiállítás.
A lábban, mint az ember személyes és nélkülözhetetlen
természeti adottságában elválaszthatatlanul
jelen vannak az intellektuális és poétikus viszonyok.
Az ipari (kézműipari) jelenlét, amely a kezdetektől
behozta a személyes élet terébe a művészeti,
társadalmi és tudományos kapcsolódási
pontokat, szintén poétikus viszonyok részévé
válik. A bemutatásra kerülő művek és
dokumentumok között találhatók láb-konceptek,
metafizikus
bakancsok, láb-dobozok,
filozófikus
cipőművek, talpszobrok,
lábnyomok,
fluxus
zoknik és így tovább.
2000. október 13-29. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
28
EDE c. táblakiállítás
az Ede napi fesztiválhoz kapcsolódóan.
A táblákon már nem élő, Ede keresztnevű
történelmi személyek szerepelnek. Huszonnyolc teljesen
különböző, nagyszerű magyar, vagy magyarrá
lett ember - ismert, vagy szűk körben ismert tudósok,
művészek, vagy politikusok - akik az "evolúciós
véletlenek" felismerésével egymástól
függetlenül országot és világot építettek.
FOLYTATOTT
MŰVÉSZET
A kiállítás
válogatás, rekonstrukció és interaktív
bemutató az elmúlt húsz év során szervezett
19 különböző
karakterű hálózati projektből, amelyekben
- a több alkotó együttműködésével
létrejött közös munkákban - kimutatható
a véletlen
meghatározó szerepe.
Nyitó
esemény október 14-én, 12-től 13 óráig:
a Hegedű utca és az Artpool
P60 között
Bicikli- és
gyalog-koncert (versenymű)
2001. október 19 - november 4. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
ARCHAIKUS
ŐSZI PILLANATOK
Az Artpool tizedik szabadtéri kiállításának
tábláin a művészi haiku XVII. századi
megteremtőjének és legnagyobb mesterének, Matsuo
Basho-nak őszi verseit Fodor
Ákos fordításában együtt
olvashatjuk a verseket fordító költő XX.
századi haikuival. (sajtó)
A haiku kettőt tesz költővé, amint a szerelem kettőt, szeretővé. Leírója nem sámán, nem szónok, nem sebész; elolvasója nem alávetett, nem elszenvedő, nem tétlen. Találkozva e fókuszban, oldva oldódhatnak, gyógyulva gyógyíthatnak s válnak, míg vállalják, valami Harmadikká. Aszketikus forma, proteuszi műfaj, eleven mentalitás; időt, teret inkább teremt, mint fogyaszt. Boldogok, akik - ha egyetlen haiku pontjában is - találkozhatnak és megérinthetik egymást." (Fodor Ákos)
2001. október 19 - november 9. - Artpool P60 LEHETETLEN
REALIZMUS,
az áramlás és a fogalmi művészet
vidéke.
(Tanulmányi
kiállítás a nemzetközi fluxus és
concept art magyar vonatkozásairól)
Mint ahogy a haiku nem 17 szótag, hanem egy pillanat, "a fluxus (áramlás) igy vagy úgy a folyékony pillanat szülötte", írja Ken Friedman. "A fluxus által öltött először formát a concept art (konceptuális, fogalmi művészet), amelynek előzményei is századokkal korábbiak." A fluxus tevékenységben a magatartás (attitűd) és az élethez való viszony közel van a Zen-gyakorlatokhoz, a koanokhoz és a haiku pillanataihoz. A fluxus lehetetlen realizmusa a műfajtalan műfajokban (intermédia) és az élő köztes állapotú tünékeny cselekvésekben (event) formálódik meg. A fluxust meghaladni akaró fogalmi művészet a paradoxon- és a tautológia-kutatással szélesíti tovább a lehetetlen realizmus területét. (Galántai György)
2001. október 27 - december 7. - Centrális Galéria, Budapest
MAGYARORSZÁG
A TIÉD LEHET! / Nemzetközi Magyarország
alternatív országimázs rekonstrukció
háttérdokumentumokkal
az 1984-es Artpool projekt felhasználásával.
Az elmúlt években a Történeti Hivatal archívumából előkerültek azok a III/III-as dokumentumok, melyek részletes leírását és korabeli "értelmezését/értékelését" adják az 1984-es kiállításon bemutatott műveknek és a megnyitó eseményeinek. E dokumentumokat a kutatók először - egy tanulmányi kiállítás keretében - az Artpool P60-ban láthatták 2000 áprilisában.
Az Artpool és a Centrális Galéria közös kiállításán a szélesebb közönség számára is együtt láthatók az eredeti művek, a megnyitón készült korabeli fotó és videódokumentumok, az eseményről "tudósító" besúgó jelentése, valamint az 1989-es rekonstrukció dokumentumai az 1984-es "hivatalos országimázs" kontextusában.
2002. október 18 november 3. - Liszt Ferenc tér (Bp.VI.)
ÖRÖKZÖLD
KÉTSÉGEK
szabadtéri táblakiállítás
az Artpool rendezésében
A táblák reklámszerűen tipografált szövegei 28 költő, filozófus és szónok mintegy 2500 éve érvényes, sőt ma is aktuális kijelentései a művészet, a tudomány és a politika jelentésköréből.
2002. október 24 november 15. - Artpool P60
PARALLEL
VALÓSÁGOK
(1962)5+1=2002
MAIL, etc., FLUX (art) WORLD
A kiállítás-esemény a 40 éves (1962-2002) nemzetközi fluxusmegemlékezésekhez (francia / német / olasz / spanyol) kapcsolódik és az 5+1 téma köré szerveződik: kétség/kettősség kételkedés/kétely szimmetriák disszimmetria/szimmetriasértés paradoxon/paranormális jelenségek és más parallel valóságok. A valóságos térben és a virtuálisban, az interneten is egy egységes egész világkép jelenik meg az egymástól függetlenül létező, de egymásra hatni tudó elképzelésekből összeszerelődő projektben.
a Budapesti Őszi Fesztiváltól független őszi programok
2003. októbertől virtuálisan
Táblakiállítás a Liszt Ferenc téren
Top28
a harmadik típusúaknak ajánlott
28 opusculum
tíz év
280 táblaszövegéből
Vannak
emberek, akik írnak, mert az a véleményük,
hogy
ennek még van értelme. Vannak továbbá olyanok,
akik
már nem írnak, inkább visszatérnek az óvodába.
Végezetül olyanok is vannak, akik úgy írnak,
hogy
tudatában vannak ténykedésük értelmetlenségének.
Flusser
esszéit ugyan az emberek első és második
típusa számára írta,
de a harmadik típusúaknak
ajánlja.
2003. november 7-21. - Artpool P60
A
HARMADIK TÍPUSÚ
SZEMÉLYISÉG, MŰVÉSZET ÉS VILÁG
A nemzetközi
kiállítás-esemény hármas
kiindulópontja
három személy - három magatartás - három
nézőpont:
Marcel Duchamp
a személyiség, Ben
Vautier a művészet,
Altorjai Sándor
a világ megváltoztatására tesz javaslatot.
2004. november 5-19. - Artpool P60
Az Artpool Művészetkutató Központ őszi kutatási projektje
A telematikus társadalom: művészet
“a negyedik dimenzióban”
nemzetközi kiállítás-esemény
A negyedik dimenzió olyan dologgá vált, amiről beszéltek anélkül, hogy tudnák, mit jelent. (Marcel Duchamp)
2005. november 18 - 2006. február 24. - Artpool P60
az Artpool őszi nemzetközi kutatási projektje
AZ EXPERIMENTÁTOR ÉS
AZ ÉSZREVÉTEL MŰVÉSZETE
a szabadság értelmezése az apparátus és a funkcionárius viszonyában
Először, az apparátus merevsége kijátszható. Másodszor, a programjába belecsempészhetők olyan emberi szándékok, amelyek nem voltak előirányozva benne. Harmadszor, az apparátus kényszeríthető rá, hogy váratlant, valószínűtlent, informatívat hozzon létre. Negyedszer, meg lehet vetni az apparátust és termékeit, egyáltalán, figyelmünket elfordítani a dologitól és az információra koncentrálni.
Röviden: a szabadság az a stratégia, mely a véletlent és szükségszerűséget aláveti az emberi szándéknak. Szabadság az, ha az apparátus ellen játszunk.
2006. november 3, 8, 10, 15, 17. - Artpool P60
DECENTRALIZÁLT VILÁGKONGRESSZUSOK,
A MŰVÉSZET HÁLÓZATI ESEMÉNYEI (1986-2006)
IDEÁK, STRATÉGIÁK, PROJEKTEK, TÖRTÉNETEK, TALÁLKOZÓK, MŰVEK, DOKUMENTUMOK, PUBLIKÁCIÓK STB.
A kiállítás-eseményhez kapcsolódó előadások, vetítések:
3-án: Az 1992-es Hálózati Világkongresszus budapesti ülésszaka - Galántai György (Budapest) 8-án: A hálózati tevékenység megváltoztatta az életem - Peter Netmail (Minden, Németország) - Kollaborációs projektek - élő bemutató - Colette és Günther Ruch (Genf, Svájc) 10-én: Egy független művészeti laboratórium: a ZEROGLAB - Tóth Károly (Rotterdam, Hollandia) 15-én: A menekvés esztétikája - Marko Stamenkovic (Belgrád, Szerbia-Montenegro) 17-én: Migrációs esztétika - Fuchs Péter (Budapest)
2007. október 10-19. - Artpool P60
//BLINK//
Pascal Dombis és Thanos Chrysakis
helyspecifikus, interaktív hang-fény-installációja
Pascal Dombis és Thanos Chrysakis 2004 óta hoznak létre közös interaktív videóinstallációkat.
Mindketten résztvevői voltak 2006 tavaszán az Artpool P60-ban megrendezett "Folyamat feltárva - Evolúciós zene és művészet" című nemzetközi kiállításnak. Akkor határozták el az Artpool P60 különleges terére egy közös mű létrehozását: ez lett a //BLINK//, melynek technikai hátterét számítógépek, projektorok, lentikuláris panelek, 62 mini-hangfal, a közönség mozgására reagáló infravörös érzékelők, cd-lejátszó, mixer stb. adja.
2008. október 10-22. - Artpool P60
a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatóinak
1. KIS MAGYAR METRÓ BIENNÁLÉ
című kiállítása
A kiállítás koncepciója: a kiállítótérben folyamatosan egy végtelenített szöveges hangfelvétel szól és minden munka ehhez kapcsolódik. A látogató számára a vizuális művek megértéséhez - szokatlan módon – ez az audio-vezérfonal jelenti a kulcsot.
kiállítók: antalaci, Bereczki Kata, Béres Pálma, Bodolóczki Linda, Bolla Rita, Brückner János, Csábi Ádám, Gosztola Kitti, Gyalog Eszter, Gyimesi Andrea, Hegedűs Anett, Hollós Ádám, h-power, Kendra Bea, Kroó Anita, Lakatos Áron, Nádas Eszter, Nemes Márton, Peternák Anna, Takács Róbert, Tóth Angelika, Tóth Anna, Vasvári Márta, Zakar Viktória.
A kiállítás (előzetes csoportos időpont-egyeztetéssel) tekinthető meg.
[Budapesti Tavaszi Fesztivál] [események '92-től] [Artpool] [kereső]