ON LINE PUBLIKÁCIÓK
az Artpool kiadványaiban megjelent dokumentumokból
RAJZKURZUS 1982–83 INDIGÓ
Bevezető az INDIGO csoport rajzkurzusának kiállításához. /AL4/
MI AZ AVANTGARDIZMUS?
Avantgardista tettnek minősíthető-e, hogy Erdély Miklós, Jovánovics György és Major János közösen kiállítottak egy kabátot? /AL5/
MONDOLAT
Ha valami elég nagy, hogy végtelen legyen, akkor az az egésznek tekinthető, oszthatatlan és elemi. /AL6/
IDŐ-MŐBIUSZ
Ami lesz és visszahatni képes, az van. /AL6/
LEHETŐSÉG-VIZSGÁLAT
Gondolati modellek konstruálása az ún. múlt-anomáliákkal kapcsolatban, azok feldolgozása anélkül, hogy az alábbi
gondolatkísérletek a való világ igazi tükrözésére számot tartanának. /AL6/
ÁSVÁNYGYAPOT
Költészeti performansz a Fiatal Művészek Klubjában, 1984 /AL7/
„NEM SIKERÜLT”
Altorjai Sándor emlékvers /AL7 műmellékletében/
„ÚJ HULLÁM” – ÚJ SZEMLÉLET A MŰVÉSZETBEN
Kerekasztal beszélgetés a Kossuth Klubban, 1984 /részlet: Erdély Miklós hozzászólása/ /AL7/
DEMOKRATIKUS FESTMÉNY
Előadás (festészeti akció) a Kossuth Klubban, 1984 /részlet/ /AL9/
KRÓNIKA – ERDÉLY MIKLÓS és ANTAL ISTVÁN beszélgetése a „VERZIÓ”-ról
Az 1981-ben készült film a beszélgetés publikálásának idején nyilvánosan nem volt vetíthető. /AL10/
GALÁNTAI GYÖRGY telefonbeszélgetése ERDÉLY MIKLÓSSAL /részlet/
A pecsételés a legegyszerűbb tevékenység, amivel maradandó és viszonylag hibátlan nyomot lehet hagyni a papíron.
/a „MINDENKI MINDENKIVEL” című első magyar művészpecsét-akció és kiállítás dokumentációs kiadványából, 1982/
A POSZTNEOAVANTGARD MAGATARTÁS JELLEMZŐI
1. Az ember illetékességét saját élete, sorsa tekintetében tudomásul kell vennie, ahhoz minden határon túl ragaszkodnia kell.
/„EMlékezés egy üzenetre” c. kiadványból, 1988/
KITÜNTETÉSEIMRŐL
Születésemnél fogva alkalmas vagyok a kitüntetésre. /a „Földalatti művészet az aczélkorban” c. poszterújságból, 1990/
VONATÚT
Az egyórás vonatútról készitett film a valóságos irreverzibilis folyamatok, a soha vissza nem térő pillanatok és a film által
adott ismétlési és felcserélhetőségi lehetőség közötti feszültséget mutatja be. /Újkapolcs Galéria meghívóján, 1994/
ISMÉTLÉSELMÉLETI TÉZISEK
1. Az egyszeri ismétléssel értékét veszti, konkrét létét fokozza, esszenciális létét csökkenti. /Újkapolcs Galéria meghívóján, 1994/
A KÖLTÉSZET MINT ÖNÖSSZESZERELŐ RENDSZER
A költészetről azt állítjuk, hogy képes önmagát külső beavatkozás nélkül megszervezni. /Újkapolcs Galéria meghívóján, 1994/