Artpool40 – Aktív Archívumok, Művészeti Hálózatok
Az Artpool Művészetkutató Központ nemzetközi konferenciája
Budapest, 2020. február 20-21. Szépművészeti Múzeum, Schickedanz Terem
- Koncepció | Felhívás | Program | Absztraktok és videók | Életrajzok | Fotógaléria
- Absztraktok és videók
Agustina Andreoletti | Zdenka Badovinac | David Crowley | Cseh-Varga Katalin | Mela Dávila Freire | Lina Džuverović | Meghan Forbes | Daniel Grúň | Sarah Haylett | John Held | Roddy Hunter – Bodor Judit | Jasna Jakšić – Tihana Puc | Klara Kemp-Welch | Kaja Kraner | Kürti Emese | Karolina Majewska-Güde | Páldi Lívia | Henar Rivière | Sven Spieker | Kristine Stiles | Timár Katalin | Tomasz Załuski | Elisabeth Zimmermann
Klara Kemp-Welch [Életrajz]
Hálózatépítés a keleti blokkban. Kritikai reflexiók a művészettörténeti módszerre
Absztrakt:
Tanulmányomban megpróbálom megvilágítani a nemzetközi művészhálózatok kutatásában előálló módszertani kihívásokat, figyelembe véve a késő hidegháborús kontextus sajátosságait. Azokra a kérdésekre fókuszálok, amelyekkel élő művészekkel, személyes és intézményi archívumokkal való munkám során szembesültem, miközben a Networking the Bloc: Experimental Art in Eastern Europe 1965–1981 (2018) című könyvemhez végeztem kutatásokat. A projektre visszatekintve bemutatom, miként fejlődött a munkafolyamat szerkezete a tíz év alatt, és miként kapcsolódik végső formája kutatásom eredeti kérdéseihez és módszertanához, kitérve a könyv megközelítésének előnyeire és korlátaira. Előadásom fő célja, hogy megvizsgáljam a Networking the Bloc-ot a „megalapozott elmélet” és a művészettörténeti módszertan legújabb fejleményeinek szélesebb összefüggésében.