kontextus projekt


Meghívó az első „Kamilla-nap”-ra 1999. december 28-án este hatra az Artpool P60-ba

ELŐBB — UTÓBB
RONGYSZŐNYEG AZ AVANTGARDE-NAK

Hajdu István új kötetéről* beszélget
Beke László, Sebők Zoltán és Hajdu István

TARTALOM

Oblomov-apokrif (1996)

Bortnyik Sándor (1976)

A hátrafordított festő • Madarász Viktor szomorújátéka (1997)

Fajó János (1974)

Bak Imre (1974)

Concept Art (1975)

Kalcedon – a kétely, a kétség, a kettősség, a hármasság
és a négyesség • Erdély Miklósról (1998)

Az elbújt ember • Baranyay András (1994)

Hencze Tamás (1993)

Totaljoy • Tót Endre (1995)

Érték és érvény • Bak Imre (1994)

Dualitások • Klimó Károly (1997)

Rétegződések • Körner Éva (1999)

Szemérmetlen magyarázatpróba II. (1990-1998)

Hajdu Istvánnal Károlyi Zsigmond beszélget (1995)

Háy Ágnes (1991)

A térről • Swierkiewicz Róbert (1994)

Áttetszőnek lenni • Tolvaly Ernő (1998)

Exhibíció, Isten közönyében • Forgács Péter (1994)

Napló-mutáns, vagyis patchwork (1991-1998)

Jelentésdizájn • Szegedy-Maszák Zoltán (1999)


A könyvborító hátlapján: Részlet Galántai György 1999-11-25-i e-mailjéből

„Előbb-utóbb, rongyszőnyeg az avantgarde-nak
jó cím, miről szól? (kicsit „kesergő”-s a hangulata)

Előbb-utóbb
Jövőkép, utópia, jövő-stratégia, céltételezés vagy múlt-konstruálás?

A rongy / szőnyeg egy adat,
amelynek jelentése csak más adatokkal összefüggésbe kerülve keletkezik.

Rongyszőnyeg az avantgarde-nak,
ezt a relációt lehet információnak nevezni, illetve amennyiben a relációba kerülő fogalmak azonos absztrakciós szintről származnak, ismeretnek tekinteni.
[…]
de, ha pl. a rongyszőnyeget Káosz szimbólumnak, vagy egyfajta fraktálnak tekintjük, akkor ebből a kontextusból a véletlenszerű is bejön. Vagyis, itt minden kijön
előbb-utóbb,
csak a türelmesség és az érzékenység kell hozzá.”

* Hajdu István: Előbb-utóbb. Rongyszőnyeg az avantgarde-nak, Orfeusz Könyvek, Budapest, 1999, 237 p.