ART + POST (Művészet és Posta)
1981. július 21 - augusztus 20. - Újpesti Mini Galéria, Budapest - az Artpool első "magyar mail art" kiállítása 86 magyar művész postai munkáiból, 36 kulturális intézmény meghívóiból, egyéb küldött munkákból, tárgymunkákból, könyvmunkákból és hangmunkákból. (APS no.7)
MŰVÉSZET-ESERNYŐ-KÉPESLAP-BEMUTATÓ
1981. december 16 - 1982. január 10. - Helikon Galéria, Budapest - "Karácsony és Újév" című képeslap-kiállítás keretében 33 magyar művész részvételével. (APS no.8) A projekthez kis könyvmunka katalógus készült.
MINDENKI MINDENKIVEL
1982. február 26. - Fiatal Művészek Klubja, Budapest, "MINDENKI MINDENKIVEL, ALAKÍTHATÓ PECSÉTKAPCSOLATOK, PECSÉTELT KÉPEK" kapcsolatművészeti projekt. (APS no.11) Művészbélyegző pályázat, bélyegzési akció és a munkákból kiállítás.
EGY BETILTOTT KIÁLLÍTÁS REKONSTRUKCIÓJA
1989. december 9-21. - Fiatal Művészek Klubja, Budapest - az 1984-ben betiltott "Magyarország a tiéd lehet!" című kiállítás rekonstrukciója. A "megnyitó" program természetesen eltért az előzőtől: a közönség aktív részese lehetett a betiltott, és a betiltók kerekasztal beszélgetésének.
FÖLDALATTI MŰVÉSZET AZ ACZÉLKORBAN
1990. február 2 - 16. - Kossuth Klub, Budapest - A 70-es évek kultúrpolitikailag nem-kívánatos kultúrájának kiállítása az Artpool Archívumban található dokumentumok, kiadványok és művek felhasználásával.
TÜKÖR / MIRROR / SPIEGEL / MIROIR
1992. március 23 - május 15. - Artpool - Tükör-munkák 35 művésztől (Beke László projektje, eredetileg bemutatva: Balatonboglár, Kápolnaműterem, 1973. augusztus 5-11.). A kiállítás installátora Galántai György.
150 MAGYAR MŰVÉSZ 250 EMLÉKBÉLYEGKÉPE
1992. június 12 - augusztus 14. - Artpool - a Művészbélyeg Múzeum kiállítása a World Art Post gyűjteményből.
AUDIO-VIZUÁLIS ÉS ELEKTRONIKUS GYERMEK-EGYÜTTLÉT
1992. július 16 - 20. - Újkapolcs Galéria - jelszó: Abból építkezünk amink van, amink van bennünk van. Végül a kiállítóterem falain a különböző korú, és tudású gyermekek munkáinak összképében egy kultúra kialakulásának nyomait fedezhetjük fel, amit a zenei háttér tesz hangsúlyosabbá.
George MACIUNAS
1993. március 19 - május 14. - Artpool - George Maciunas, első magyarországi kiállítása.
Diagramok, ccV TRE, Fluxus levélpapír és boríték, Fluxpost bélyegek, groteszk álarc, Fluxus házasság dokumentum. (tanulmányi kiállítás)
TÓT Endre, "ZérO retrospektiv"
1993. március 19 - május 14. - Artpool - (zéró-munkák 1971-1984) első magyarországi bemutató kiállítás.
3x4
1993. május 21 - augusztus 25. - Artpool - ALTORJAY Gábor, ERDÉLY Miklós, és St.AUBY Tamás kiállítása: 12 db. tárgymunka a 60-as évek második feléből.
LAZAFLUX események a BEN TÉRen
1993. október 2. - Liszt Ferenc tér (BEN TÉR) - Fellépnek az Artpool és a Laza Lapok vendégei: Nagy Attila és a lányok, Szkárosi Endre, feLugossy Laca, Tóth Gábor, Bada Dada és dr Máriás Béla, Kada/Elek Is.
PETRIfied forEAST
1994. május 11. - Írók Boltja, Budapest - Forgács Péter, Galántai György és Petri György könyvmunkáját bemutatja KONRÁD György író. A könyvmunka témáját "Szabadság/Elnyomás: közép-európai művészek válaszolnak" munkacímmel 1989-ben, az ún. keleti blokk országok szovjet elnyomásának megszűnésekor fogalmazták pályázatba az Arizona State University vizuális művészeti kutatóműhelyében, és az Artpoolt kérték fel az alkotók kiválasztására.
ERDÉLY MIKLÓS EMLÉKNAP
1994. július 16. - Újkapolcs Galéria - PASSZIVITÁSI GYAKORLAT, VIDEÓ EVENT, GALÁNTAI György gyakorlata. ("...a passzivitás a benyomásoknak való laza átengedettség, ugyanolyan lényeges összetevője a művészi munkának, mint az aktivitás." ERDÉLY Miklós)
LAZA SZLOGENEK
1994. szeptember 24 – október 9. - Liszt Ferenc tér - szabadtéri felirat kiállítás, a Budapesti Őszi Fesztivál rendezvényeként. A megnyitón: KOZMA György, ANTAL Juszuf, és TÓTH Gábor performansza.
PERFORMANSZ ELŐADÁSSOROZAT
1995. március 22-től - Artpool - A performansz kutatási program részeként az Artpool előadássorozatot szervezett a performansz általános történetéről és főbb irányzatairól.
SAJNOS ISTVÁN SZÖVEGEI
1995. szeptember 23 - október 8. - Liszt Ferenc tér - A kiállítást pályázat előzte meg, és az 51 pályázó 267 szövegét dokumentáló katalógus készült. A kiállításra kerülő 28 táblaszöveget maguk a pályázók választották ki szavazással. (tanulmányi kiállítás)
képköltészet
1996. szeptember 27 - október 13. - Liszt Ferenc tér - szabadtéri kiállítás - A modern értelemben vett, önálló kísérleti költészet az 50-es évektől kezdve bontakozott ki. (tanulmányi kiállítás)
Kassák idézetek
1997. szeptember 26 - október 12. - Liszt Ferenc tér - 110 éve született és 30 éve halott Kassák Lajos! A kiállítás a megszokottól eltérő nézőpontba helyezve idézi meg az aktivista Kassákot. (tanulmányi kiállítás)
MAIL ART- KELET EURÓPA A NEMZETKÖZI HÁLÓZATBAN
1998. február 18 - március 15. - Műcsarnok - A Schwerini Városi Múzeum vándorkiállítása, kiegészítve eredeti magyar Mail Art munkákkal és dokumentumokkal az Artpool archívumából és gyűjteményeiből. A kiállításhoz kapcsolódóan készült el az Artpoolban
a "A magyar kapcsolatművészet és küldeményművészet kronológiája (1956-1998)", a magyar nyelvű "Mail ART on line" internet lap.
Erdély Miklós {JÁRDA}
c. táblakiállítása
1998. október 16 - november 1. - Liszt Ferenc tér - A huszonnyolc kandeláberen installált tábla Erdély Miklós cím nélküli, talált, különös írásából készült. (tanulmányi kiállítás)
Tót Endre első járda-táblája
1998. október 19-én az Artpool P60 bejárata előtt Sinkovits Péter felavatja Tót Endre aszfaltba installált tábláját az "örülök, hogy ..." széria első bronzba öntött időtálló köztéri darabját.
Altorjai Sándor kiállítása
1998. október 19 - október 30. - Artpool P60 - Aleatorikus demontázs vagy kép-installáció? Az "Aleatorikus demontázs" kifejezés többször előfordul Altorjai Sándor utolsó (1979) képcímeiben, e kifejezés értelmezéséhez szeretnék pár gondolattal hozzájárulni. (Galántai György)
KONTEXTUS AHOGY
1999. január 28 - február 12. - Artpool P60 - Az év első kiállítását "Kontextus ahogy" címmel hat fiatal magyar művész rendezte, úgy "ahogy" egymással és tanárukkal Maurer Dórával installációikat kontextuálisan értelmezték.
SABLONTÁZS A RAKTÁRREPTÉRBEN
1999. február 26 - március 5. - Artpool P60 - Cserny Márton kiállítása "Motívumok az európai művészetből és saját fejemből, kivágva és fújható sablonná alakítva egy abc-szerű képi rendszerben" (Cserny Márton)
KONTEXTUS NULLPONTOK - A MONOKRÓM ÉS A SEMMI
1999. március 12 - 26. - Artpool P60 - A monokróm fény és hang változata betölti a kiállitóteret, ehhez a mitikus-meditációs térérzethez kapcsolódnak az alig észrevehető költői szövegek: Yves Klein a monokrómról, Ben Vautier, Ray Johnson, Erdély Miklós és Tót Endre szövegei a semmiről Galántai György feldolgozásában. (tanulmányi kiállítás)
"AZ UTCAI LÁMPA"
1999. október 15 - 31. - Liszt Ferenc tér - táblakiállítás Vilém Flusser nyomán - "... a radikális rákérdezés az utcai lámpára arról tanúskodik, hogy az ember életkörülményei nem vezethetők vissza egy vagy néhány eredőre." (tanulmányi kiállítás)
INTERMÉDIA Induktív csomópont
1999. december 3 - 12. - /a Bartók 32 Galéria kiállítása az Artpool P60-ban az Intermédia Tanszék működésének eredményéből/
Véletlen kiállítás, Szökőnapi event
2000. február 21 - 24. - Artpool P60 - Az indítékot a szökőnap adta, ezért a kiállítás záróakkordja a szökőnapi event. Az Artpool felhívása szerint soha vissza nem térő alkalom, hogy az "állandó alkotás terében", a "tér-specifikusan" elhelyezett munkák társaságában, a véletlen kiállítás minden résztvevője megtalálja a neki legmegfelelőbb helyet.
"Nemzetközi Magyarország" 1984-ben
2000. április 14 - 28. - Artpool P60 - A kiállítás újrarendezésének gondolatát az adta, hogy kutathatóvá váltak Galántai György "festőművész" titkosrendőri megfigyelésének dokumentumai. A "Festő" fn. dossziéban található az újrarendezés kiindulópontjává vált "Pécsi Zoltán" fn. tmb. jelentés.
Galántai György virtuális előadása
2000. április 20 - 25. - Néprajzi Múzeum - Internetes előadás az Internet.galaxis.2000 interaktív internet-művészeti kiállítása keretében: az evolúciós véletlenről, az interaktív felületről, az önösszeszerelő tudásról, az ideális web-helyről, a véletlen galaxisról, és a küszöbről.
KB 30 ÉVE - Kápolnatárlatok Balatonbogláron
2000. június 5 - 16. - Artpool P60 - A "Kápolna Műterem" 1970 és 1973 között zajló eseményeit feltáró már több mint öt éve folyó levéltári kutató- és feldolgozó munkán alapuló kiállítás eredetileg az Ernst Múzeumban, majd a Műcsarnokban, valamint a berlini Művészeti Akadémián bemutatásra kerülő "Szamizdat kultúra" c. kiállítás keretében lett volna, de különböző okokból mindegyik elmaradt. (tanulmányi kiállítás)
az IDŐ és az intermédia
2000. augusztus 31 - szeptember 24. - Műcsarnok - Média Modell - Intermédia - Új képfajták - Interaktív technikák c. kiállításon - bemutatásra kerülnek a "véletlen napló" lapjai.
FOLYTATOTT MŰVÉSZET
2000. október 14 - 27. - Artpool P60 - A kiállítás válogatás, rekonstrukció és interaktív bemutató az elmúlt húsz év során szervezett tizenkilenc különböző karakterű hálózati projektből, amelyekben a több alkotó együttműködésével létrejött közös munkákban kimutatható a véletlen meghatározó szerepe.
VÉLETLEN KLUB
2000. december 28-án - Artpool P60 - a Kamilla napi véletlen-kedvelők vakvéletlen találkozója - a találkozó aktuális témája a lehetséges és a lehetetlen
koegzisztenciája ... lehetséges, hogy ez az esemény evolúciós véletlenként
a LEHETETLEN ÉV (2001) kiindulópontjává válik ...
AZ EGYSÉGES OLVASÁSI MÓD
2001. március 19 - 30. - Artpool P60 - (reaktív és transz-kontextualizált információk) című tanulmányi kiállítás komolyan veszi Vilém Flusser: Az írás c. esszéjének utószavában megfogalmazott felszólítást: nem igazol vagy cáfol valamit, hanem párbeszédes formában mindent újra átgondol. (tanulmányi kiállítás)
LEHETETLEN, avagy küzdelem a fogalom tárgyiasításáért
2001. június 19 - 29. - Artpool P60 - a Képzőművészeti Egyetem hallgatóinak vendégekkel kibővített osztálykiállítása. Egyik kezdeményező: Maurer Dóra.
ARCHAIKUS ŐSZI PILLANATOK
2001. október 19 - november 4. - Liszt Ferenc tér - Az Artpool tizedik szabadtéri kiállításának tábláin a művészi haiku XVII. századi megteremtőjének és legnagyobb mesterének, Matsuo Bashó-nak őszi verseit Fodor Ákos fordításában együtt olvashatjuk a verseket fordító költő XX. századi haikuival.
EURÓPÁBÓL EURÓPÁBA - A JÖVŐ EMLÉKEI
2002. március 20 - április 3. - Artpool P60 - A 10 éves Artpool Művészetkutató Központ dokumentum kiállítása. Az Artpool kezdetben (1979) a világban magyar - európai, később (1992) európaiként magyar - a világban. A jövő emlékei a mindenkori jelenben vannak, mert ami még nincs, de lesz - az már van. Ami nem a jövő múltja, az az enyészeté. (tanulmányi kiállítás)
HANG KÉP MÁS
2002. május 28-án - Artpool P60 / KÉTSÉG KLUB - Szkárosi Endre kiállítás- eseménye félszázadik születésnapján. Közreműködik az S. K. ¥. (Kovács Zsolt - Sőrés Zsolt) (tanulmányi kiállítás)
A KÖNYV (±)SZIMMETRIASÉRTÉS
2002. június 26-án - Artpool P60 / KÉTSÉG KLUB - (a könyv-médium néhány alapesete) című kiállítás-esemény. (tanulmányi kiállítás)
Net-rét, a nap témája: Művészet & média
2002. augusztus 3. - Sziget Fesztivál - az Artpool hálózati koncepcióját
"A tudásbarát véletlen" címmel Galántai György mutatja be.
örökzöld kétségek
2002. október 18 – november 3. - Liszt Ferenc tér - A táblák reklámszerűen tipografált szövegei 28 költő, filozófus és szónok mintegy 2500 éve érvényes, sőt ma is aktuális kijelentései a művészet, a tudomány és a politika jelentésköréből. (tanulmányi kiállítás)
A KINYÚLÁS, A SEMMI ÉS AZ ÁTHÚZÁS
2002. december 28-án - Artpool P60 / Kamilla nap / KÉTSÉG KLUB - A KÉTSÉG ÉV INTERNETES FELDOLGOZÁSÁNAK BEMUTATÓJA (előadás és párbeszéd a világháló interkulturális lehetőségeiről)
RE-PREZENTÁCIÓ
2003. március 14 - 31. - Artpool P60 - A kiállítás harminc év március 14-e és 31-e közötti - az Artpool archívumában véletlenszerűen lerakódott, vagy célszerűen gyűjtött - művészeti eseményekre emlékező dokumentumokból áll.
Trikolor Party
2003. május 23. - Artpool P60 - A közönség identitás-akciója, portréfotózás Tót Endre "Talpra magyar avantgarde!" feliratú trikolor baseball-sapkájában.
Trikolor Eat art: paprikás dolgok, aperitiv üdítők és a híres kapolcsi "Absolute Fluxus Pear" (© Galántai) pálinka, svédasztal = puszta kéz. Kiállítás régi és új trikolor munkákból
Top28
2003. októbertől - virtuálisan a Liszt Ferenc téren - Táblakiállítások a Budapesti Őszi Fesztiválokon - a harmadik típusúaknak ajánlott
28 opusculum tíz év 280 táblaszövegéből
VIGYÁZAT, TÁMADNAK A MÉMEK!
2003. november 7, 12, 14, 19. és 21. - Artpool P60 - Sebők Zoltán fertőző előadásai a kulturális fertőzésről - Azokkal a mémnek nevezett információs mintákkal foglalkozik, amelyeket a biológus Richard Dawkins eredetileg a gén, illetve a vírus kulturális megfelelőiként határozott meg.
Az információ mint láthatatlan MeSter
2004. január 27. - Műcsarnok - Altorjai Sándor emlékkiállításának alkalmából megjelent
munkásságát összegző könyv bemutatója után Galántai György internetes előadása. Képes, hangos és szöveges dokumentumok
- az egymásra hatni tudó emberek - Erdély Miklós és Altorjai Sándor kapcsolatáról.
JÁTÉK, MINDENKÉP(P)EN
2004. április 20 - 30. - Artpool P60 - Egészen másként áll a dolog a képzőművészettel? - A Magyar Képzőművészeti Egyetem festőszakos hallgatóinak (Maurer-osztály) kiállítása
"EM rizóma"
2004. december 28-án - Artpool P60 / Kamilla nap - Mi lehet a hit inkulturációja a művészetben? - az EM-lékezések EM-lékei (1994-2004) "Mindig is az volt a szándékom, hogy megpróbáljam egy gondolat minőségét állapottá alakítani."(Erdély Miklós)
kijáratok
2005. március 21 – április 1. - Artpool P60 - egy 1981-ben elképzelhetetlen Budapesti Tavaszi Fesztivál című kiállítás-esemény a "földalatti művészet" intézmény-kisérleteinek dokumentumaiból. (tanulmányi kiállítás)
SEGÉLYKONCEPT
2005. október 1 - 2. - Gödör Klub - fesztivál az underground művészet dokumentumainak megőrzéséért - Kiállítás, installáció - a 70-es, 80-as és 90-es évek fotó- dia-, videó-, szöveges és tárgyi dokumentumainak bemutatója az Artpool archívumából és gyüjteményeiből. (tanulmányi esemény)
InDiGo KluB szerű ESeT -
2005. december 28-án - Artpool P60 / Kamilla nap - virtuális EM-lékház - Az est házigazdája,
aki a legújabb generáció képviseletében kérdez:
Fuchs Péter - A fő kérdés: Van e még Erdély Miklós életművének,
szellemiségének, műveinek létjogosultsága? Ha van – miért?
Ha nincs – miért? (tanulmányi esemény)
művészet magyarul (m+m=N+1)
2007. március 21., 23., 28., 30., április 4. és 6-án - Artpool P60 - Hommage à Charles Tamko Sirato
előadás-események és háttér-kiállítás.
Hogyan fedezzük fel a bennünk rejlő hackert?
2007. május 11. - ELTE Média Centrum, Budapest - Médiahekk 2007 - Lehet Más a Világ! - konferencia - Galántai György: a 100%-ig újrahasznosítható hekk.
Fluxus East - Budapest
2008. április 18 - június 1. - LuMu - A közép-kelet-európai fluxus kapcsolatokat feltérképező, nagyszabású vándorkiállítás bemutatója - Berlin, Vilnius és Krakkó után Budapesten. A budapesti kiállítás kiegészül még 1992-es Fluxus zászlókkal, Ben Vautier 1993-as Liszt Ferenc téri (BENvauTiER) pódiumával, felirataival, valamint az Artpool fluxus videó összeállításával és a Fluxus@Artpool webszájttal.
1. KIS MAGYAR METRÓ BIENNÁLÉ
2008. október 10. - Artpool P60 - a Magyar Képzőművészeti Egyetem - Radák Eszter és Maurer Dóra osztály diákjainak kiállítása - A kiállítás koncepciója: a kiállítótérben folyamatosan egy végtelenített szöveges hangfelvétel szól és minden munka ehhez kapcsolódik. A látogató számára a vizuális művek megértéséhez - szokatlan módon – ez az audio-vezérfonal jelenti a kulcsot.
AZ ARTPOOL 30 ÉVE (és előzményei)
2009. március 25 - április 20. - Artpool P60 - A kiállítás-eseményt meghatározó fogalmak összhangban az Artpool reflexív és önreflexív gyakorlatával: integrál szemlélet, glokális identitás, hétköznapi művészeti esemény, együttműködés és önállóság, felbomlás és önmeghaladás, holarchizáció.
Galántai-ház, közvetlenül - Artpool/Kapolcs emlék/mű
2009. július 22 - 26. - K55, Kapolcs - Az Artpool 30 éves működésének fontos része volt
Galántai György kapolcsi házában a holonikusan (rész-egészként)
szerveződött "Újkapolcs Galéria" projekt (1991-1995).
2009-ben a ház régóta húzódó felújítási munkálatai befejeződnek,
ünneplésként az utcáról nyíló kiállítótér integrál szemléletű kiállításán
a ház holonikus emlék/műként jelenik meg.
TYPOPASS – Kritikai design és konceptuális tipográfia
2009. október 21 – november 4. - Platán Galéria - Hogyan jön létre a kritikai design, mely a mainstream konzumkultúrával szemben ökológiai, geopolitikai és társadalomkritikus tudatossággal nem pusztán megrendelői érdekeket szolgál ki, hanem aktívan formálja a vizuális kultúrát, sőt a kultúra és a társadalom egészét? A kiállításon Artpool anyagok is szerepelnek.
Az avantgárd művészetek rendszerbe foglalása
2010. május 25-én - Írók Boltja - Könyvbemutató - Az Artpool és a Magyar Műhely Kiadó gondozásában,
45 évvel a keletkezése után végre megjelent Tamkó Sirató Károly - A dimenzionista manifesztum története - A DIMENZIONIZMUS (nemeuklidészi művészetek) I. ALBUMA.
LISZT FERENC TÉR - az emlékezet művészete
2011. március 21. és 28. - Artpool P60 - akusztikus tér-installáció - TÉRBEN ELHELYEZETT RÉSZLETEK - laza költők emlékezet-művészeti esete - lokális holarchia. (200 éve született Liszt Ferenc / Szabadtéri feliratok - LAZA SZLOGENEK - a Liszt Ferenc téren - 1994)
fluxus (sport) esetek
2011. július 22 - 31., - K55-AMT, Kapolcs - személyes holarchia - holonikus ember - interaktív installáció, az Artpool Művészetkutató Központ projektje, Galántai György munkája.